رسته‌ها
تاریخ منتظم ناصری - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 64 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 64 رای
م‍ع‍ظم‍ات‌ وق‍ای‍ع‌ و ن‍خ‍ب‍ه‌ ح‍وادث‌ ت‍م‍ام‌ ع‍ال‍م‌ از س‍ال‌ ه‍ج‍رت‌ م‍ق‍دس‍ه‌ ت‍ا ان‍ق‍راض‌ خ‍لاف‍ت‌ ب‍ن‍ی‌ ع‍ب‍اس‌ ک‍ه‌ س‍ن‍ه‌ ۶۵۶ اس‍ت‌.

تاریخ منتظم ناصری - جلد دوم:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=57291

تاریخ منتظم ناصری - جلد سوم:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=57294
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
559
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farzad mofidi
farzad mofidi
1392/11/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ منتظم ناصری - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب ارزشمندی است و از جهات بسیاری آموزنده. خداوند بانی, محمد حسن صنیع‌الدوله (اعتمادالسلطنه), و پشتیبان ایجاد این اثر, ناصرالدین شاه, را قرین رحمت خود سازد.
این کتاب که میان سال‌های ۱۲۹۸ و ۱۳۰۰ نوشته و به شاه تقدیم شد، تاریخ عمومی جهان را از هجرت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم تا آغاز فرمان روایی قاجاریان (دولت قاجاریه) در بر دارد. نویسنده گزارش‌های تاریخی خود را بر پایه بخش‌های جغرافیایی جهان (آسیا، اروپا، افریقا و امریکا) تنظیم کرده و از این دید بی مانند بوده است. نام کتاب از «نظم سنواتی» و «اهدای آن به ناصر الدین شاه» برمی آید.
البته من یک نسخه مربوط به پیش از انقلاب رو قبلا دیدم و به نظر من خیلی اطلاعاتی کاملی رو ارایه نمی کنه و بلاخص زمانی که به تاریخ قاجار می رسه واقعا روایت تاریخی اش با واقعیت تا حدودی اختلاف داره.:O
تاریخ منتظم ناصری در ۳ جلد تدوین شده که بطور کلی در تاریخ عمومی عالم بترتیب وقایع سنین از بدو هجرت تا سال ۱۳۰۰ق ،خلاصه تاریخ اسلام از اول هجرت تا سنه ۶۵۶ق یعنی تاریخ وقایع خلفا ، وقایع مهمه آسیا و اروپا و افریقا ( ص ۱ -۲۵۷ ) و تقویم سال ۱۲۹۸هجری و فهرست اسامی سلاطین قاجاریه و تفضیل سازمانهای دولتی زمان نگارش و لیست کشورهای جهان همراه با اطلاعاتی مانند جمعیت ، پایتخت، دین و فرمانروای آن کشورها ضمیمه کتاب تاریخ منتظم ناصری است.
مولف کتاب ، اعتمادالسلطنه مدت بیست‌وپنج سال همراه و همنشین ناصرالدین شاه بود و در بسیاری از سفرهای داخلی و خارجی از جمله سه سفر شاه به اروپا مصاحب او بوده است. وی همه روزه ساعت‌ها با شاه همنشینی می‌کرد و او را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای جهان قرار می‌داد و نشریات فرانسوی را برایش می‌خواند.
اعتمادالسلطنه را می‌توان جزو رجال اثرگذار و تحول آفرین آن دوران نامید. نقش او در امر فرهنگ و اندیشه برجسته، و آثار برجای‌مانده او فراوان است.
تاریخ منتظم ناصری - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک