رسته‌ها

در خدمت و خیانت روشنفکران - دوره دو جلدی

در خدمت و خیانت روشنفکران - دوره دو جلدی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 73 رای
تحلیلی است از مقوله روشنفکری و کیفیت پیدایش روشنفکران و ارزشیابی افکار و اعمال آنان. در این کتاب سعی شده معیارهای صحیح و ناصحیح روشنفکری مورد بازخوانی قرار گیرد و تکلیف روشنفکر و روشنفکری در ایران در سده اخیر مشخص گردد. نگارنده ضمن مقایسه روشنفکران غربی و روشنفکران ایرانی به مراحل پیدایش روشنفکری در غرب و اروپا اشاره نموده و خدمات و لطمات روشنفکران ایرانی را بررسی نموده است. وی یکی از لوازم روشنفکری را آزاداندیشی و نه تقلید کردن از فرنگ و غربی‏‌ها عنوان کرده و معتقد است که روشنفکری به خودی خود هیچ‏گونه ضرری ندارد، بلکه اثرات مثبت یا منفی آن به نوع بینش روشنفکران و عملکرد آنان در زمینه‌‏های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگشت می‏‌کند. وی مذهب‌‏زدایی و نقد و در حاشیه بردن مذهب توسط روشنفکران ایرانی را بزرگ‏ترین اشتباه آنان دانسته و معتقد است که آنان در این زمینه از غرب و روشنفکران غربی تبعیت و تقلید کرده‏‌اند و در مجموع می‏‌توان گفت، روشنفکران ایرانی بیشتر مقلد بوده‏‌اند تا آزاداندیش.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
505
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farzad mofidi
farzad mofidi
1392/12/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در خدمت و خیانت روشنفکران - دوره دو جلدی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='tajii']
واقعا دستش درد نکنه-جاش خالی[/quote]
از شما خواهر بزرگم تشکر می کنم .
[quote='alitad']باز می‌شود، اول آن‌زیپ کنید، سپس عنوانش را به انگلیسی تغییر دهید. اسکن بسیار تمیزی است و کاملاً قابل استفاده. ممنون از ناشر الکترونیکی و همچنین از فرزاد مفیدی.[/quote]
واقعا دستش درد نکنه-جاش خالی
باز می‌شود، اول آن‌زیپ کنید، سپس عنوانش را به انگلیسی تغییر دهید. اسکن بسیار تمیزی است و کاملاً قابل استفاده. ممنون از ناشر الکترونیکی و همچنین از فرزاد مفیدی.
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دست اندرکاران سایت وزین کتابناک ؛این مجموعه باز نمیشه .اگه ممکنه یه بازنگری بفرمایید .متشکرم .
در خدمت و خیانت روشنفکران - دوره دو جلدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک