رسته‌ها
سیمای شجاعان
امتیاز دهید
5 / 4
با 37 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 37 رای
کتاب سیمای شجاعان نام اثری از جان اف کندی می باشد که برای اولین بار در سال 1955 منتشر شد. این کتاب که برنده جایزه پولیتزر نیز می باشد در مورد حرکت شجاعانه هشت سناتور آمریکایی در دفاع از عقاید خود در مورد مفهوم آزادی بشر و تفسیر حقوقی و انشانی آن می باشد که با وجود مشکلات مختلف و حتی طرد شدن و کاهش محبوبیت از ابراز عقیده خود چشم نپوشیدند. این کتاب با جمله ای از کوئینسی آدامز شروع می شود با این عنوان که: دادرس باید خود را بنده خدا بداند نه بنده خلق.

قسمتی از متن کتاب:
درست سه ساعت و یازده دقیقه دانیل وبستر در دفاع از اتحاد صحبت کرد و در این مدت به ندرت گاه به گاه به یادداشت های فروانش نظر می انداخت. در این مدت گاهی مدعای شمالی ها را تشریح می کرد و گاهی از دعاوی جنوبی ها سخن می راند و نتیجتا به نام وطن پرستی همه را به حفظ اتحاد دعوت می نمود. می گفت منظور سنا نه تقویت برده فروشی است و نه لغو آن بلکه مقصود اصلی باید حفظ تمامیت ایالات متحده امریکا باشد و بس. در ضمن با یک منطق رسا و محکمی پیشنهاد تفکیک مسالمت آمیز را مردود می ساخت و می گفت:
آقایان امیدوارم چشمان من و شما هرگز چنین فاجعه دشوار و نامطلوبی را نبیند. آیا هیچ عقل سالمی می تواند یک چنین دیوانگی را بپذیرد؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
175
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/11/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیمای شجاعان

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='مژده رستم']نفرین به کندی و کندی ها که در پی چپاول جهانیان هستند آن هم با زبان آزادی خواهی و پیشرفت و جهانی شدن و ...
[/quote]
آخر شما از کندی چه میدانید ؟؟؟ که اینگونه می نویسید !!!!!
و چگونه او را به افرادی تعمیم می دهید که معلوم نیست از کدام گروه و دسته هستند که به نظر و قول شما به غارت جهان برخاسته اند !!؟؟
جای بسی تعجب و حیرت است!!!:O
[quote='مژده رستم']نفرین به کندی و کندی ها که در پی چپاول جهانیان هستند آن هم با زبان آزادی خواهی و پیشرفت و جهانی شدن و ...
[/quote]
در مورد خود کندی درسال 1963 ترور شد و کشته شد و در مورد کندی ها برادر دیگر رابرت کندی در سال1964 ترور شد و کشته شد.برادر دیگر ادوارد 3 سال پیش از بیماری سرطان مرد. بهتره بجای ناله نفرین به کتاب بپردازیم که این مادر مرده چه حرفی برای گفتن داشته. یک بار در سال های خیلی دور سریالی از این کتاب در تلویزیون نمایش داده می شد. که در ان هربار در باره یکی از شخصیت های مطرح شده در کتاب به ظاهر بطور مستند فیلمی تهیه می شد. حرف کندی در این کتاب این است که سیاست مداران شجاع به منافع شخصی خود فکر نمی کنند بلکه منافع ملی را در نظر می گیرند و در خدمت این ارمان ها هستند. کندی در زمانی که رئیس جمهور بود جلوی چند فاجعه رو گرفت یکی در بحران کوبا که با بی مغزی کاسترو مردم فریب و البته توطئه روس هامی رفت که به درگیری هسته ای منجر شود کندی با شجاعت جلوی ان را گرفت و دیگری مادامی که زنده بود از شروع جنگ در ویتنام جلوگیری کرد. یعنی جلوی اهداف روس ها ایستادشاید هم همین مواضع او بود که سرانجام بدست عوامل جنگ طلب امریکا کشته شد. روحیه حاکم پس از کشته شدن کندی بخوبی در فیلم دکتر استرنج لاو به نمایش در امده و این چنین بود که آمریکا خود را درگیر جنگ ویتنام کرد. راستی منافع حاصل از آن جنگ خانمان سوز به جیب چه کسانی رفت؟
نفرین به کندی و کندی ها که در پی چپاول جهانیان هستند آن هم با زبان آزادی خواهی و پیشرفت و جهانی شدن و ...
(?)(?)(?)(?)(?)(?)(?)(?)
سیمای شجاعان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک