رسته‌ها
خلاصه معراج السعاده
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 39 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 39 رای
.
معراج السعاده کتابی در اخلاق اسلامی از ملا احمد فاضل نراقی است. این کتاب خلاصه و ترجمهٔ فارسی کتاب عربی جامع السعادات از ملا مهدی نراقی پدر نویسنده است. چنان که محمد حسن قزوینی نیز همین جامع السعادات را به عربی خلاصه نموده و نام آن را کشف الغطاء عن وجوه مراسم الاهتداء نام نهاده است. معراج السعاده جهت فهم مردم عادی ساده نویسی شده و مطالب زیادی نیز بر آن افزوده شده است.
اما این کتاب، با اینکه بسیار ارزشمند است اما حجیم بودنش مانع از خوانش صحیح آن می شود،به همین دلیل یکی از علمای بنام معاصر یعنی شیخ عباس قمی تصمیم گرفت گزیده ای از این کتاب اخلاقی تاثیر گذار را برای دسترس علاقمندان تهیه کند.
خود می گوید :
«کتاب شریف «معراج السّعاده» است که از قلم درر بار عالم عامل، و عارف واصل، و حکیم کامل، و فقیه فاضل؛ ملاّ احمد نراقى (قدّس سرّه) بیرون آمده، و الحق کتابى بهتر از آن در این فنّ شریف به زبان فارسى تألیف نشده، و بر طالبان مراتب سعادت لازم است که در همه حال آن کتاب مستطاب را با خود داشته باشند، و از فوائد آن بهره‌مند شوند؛ و لکن چون آن کتاب شریف کثیر الحجم و پر وزن است، و همراه داشتن آن در همه حال خصوص از براى غالب مردم متعسّر بلکه متعذّر است لهذا این بنده، غالب مطالب آنرا بطریق اختصار در این رساله در ضمن چند مقامات درآوردم، تا آنکه حمل‌ونقل آن از براى هرکسى سهل و آسان باشد، و نامیدم آن را به:
«المقامات العلیّة فى موجبات السّعادة الابدیّة»
و مرتب گردانیدم آن را بر یک مقدّمه، و دو باب، و یک خاتمه »
این کتاب را می توان یک دوره حکمت عملی نیز در نظر گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
251
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/10/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه معراج السعاده

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب بسیار با ارزش و گرانقدری است
امیدوارم که عامل باشیم
من خیلی وقت بود ک دنبال این کتاب بودم خوشحالم ک پیداش کردم
خلاصه معراج السعاده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک