رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

آرایش و پوشش زنان از عهد مغول تا پایان دوره قاجار

آرایش و پوشش زنان از عهد مغول تا پایان دوره قاجار
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 31 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 31 رای
176 صفحه

قوم ایرانی از اعصار باستان، اعتقاد به پوشیدگی و مستوری زن داشت و حتی خدایان و الهه های خود را در اوج پاکی و قداست میپرستید. با قبول دین اسلام نیز، بیش از پیش بر پوشیدگی زنان تاکید شده است. در دوره های گوناگون تاریخ ایران بعد از اسلام، هیچگاه زن رسما در امور سیاسی مملکتی دخالت نداشته است، مگر در مواردی خاص. کتاب حاضر مشتمل است بر بررسی پوشش زنان در عصر مغول، صفویه، سلجوقی، خوارزمشاهی و قاجار و عوامل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گوناگونی که بر این مقوله تاثیرگذار بوده است. نویسنده ابتدا به بیان کلیات پرداخته و اهداف و روش پژوهش را طرح کرده و سپس به ترتیب به بررسی وضعیت زنان در عهد مغول و صفویه تا قاجاریه پرداخته است.
برخی از عنوانهای مطالب کتاب عبارت اند از:
زنان ایران قبل از عصر مغول؛ دورة غزنوی؛ دورة سلجوقی؛ بانوان در دورة مغول؛ زن ایرانی در دورة صفویه؛ وضع پوشش زنان در عصر قاجار؛ ازدواج زنان؛ ظهور دیانت بابی و بهایی و زنان؛ و زنان قاجار در اسارت مناسبات اندرونی و بیرونی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1392/10/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آرایش و پوشش زنان از عهد مغول تا پایان دوره قاجار

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آرایش و پوشش زنان از عهد مغول تا پایان دوره قاجار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک