رسته‌ها
تبریز
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 34 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 34 رای
.
کتاب « تبریز » شامل موارد زیر می باشد :
درباره ی تبریز ...- اعدام ثقه الاسلام تبریزی- اولین آتش نشانی ایران در تبریز دایر شد- بافت قدیم و جدید تبریز- تاثیر ویرانگر جنگ جهانی اول در تبریز- تبریز و شهدای محراب- جمهوری های تبریز و مهاباد- حماسه 29 بهمن تبریز- روز قیام- روند تاریخی شکل گیری از دوران صفویه تا اواخر دوران قاجار- زندگی و زمانه کلنل پسیان- سردار ملی و سالار ملی- بلوای قحطی نان در تبریز- کتابخانه مرکزی تبریز- موزه های تبریز ، گنجینه ای غنی از تاریخ معاصر ایران- نقش ستارخان و باقرخان در نهضت مشروطه- نمایش کارت پستال های تبریز دوره قاجاریه ، در نگارخانه کتابخانه مجلس- استاد شهریار ، شاعر نام آور تبریز-« انجمن تبریز » ، شورشی دیگر در پس انقلاب مشروطه- اولین شورش تبریز علیه محمد علی شاه- بناهای قدیمی تبریز- تبریز ؛ بازاری با هویت اسلامی و شرقی- جمعیت های خیریه تبریز دستاورد انقلاب مشروطه- تبریز و چله های خونین- خیزش جمعیت دیانت اسلامی تبریز علیه سیاست های فرهنگی رضاشاه- روزی که دیگ سنگی تبریز جوشید- ریشه یابی نام تبریز- زنی که باعث بستن بازار تبریز شد- قتل عام و غارت شهر تبریز- قیام شیخ محمد خیابانی در تبریز- موزه علما و مفاخر آذربایجان در تبریز- نقش زنان در مبارزات آذربایجان در عصر مشروطیت- نگاهی به خانه مشروطه تبریز
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
192
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1392/10/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تبریز

تعداد دیدگاه‌ها:
7
گلیم بافی تبریز، یکی دیگر از صنایع دستی تبریز است، که رواج بسیاری در این منطقه و آذربایجان دارد. گلیم در دسته ی صنایع زیر انداز محسوب شده و از پشم گوسفندان، ابریشم، موی بز بافته می شود. معروف ترین گلیمی که در تبریز به چشم می خورد گلیم شاهسون است. مشخصه ظاهری گلیم شاهسون، وجود نگاره های بزرگ و برجسته است که با نوارهای باریک و پیچیده از هم جدا شده اند و رنگ های ملایمی مخصوصا صورتی، سبز، درصد کمی قهوه ای و آبی تیره به چشم می خورد. با نگاه به گلیم های خطه آذربایجان میتوان فهمید تفاوت بسیاری از لحاظ ظاهر در گلیم های بافته شده اقوام مختلفش است.
گلیم دورو یا ساده و گلیم سوماک که «ورنی» هم به آن می گویند دو نوع گلیم است که در تبریز عرضه می شود. گلیم ورنی تار و پود نازک از نخ پنبه ای و پشمی دارد همچنین طرح آن معمولا حیوانات است. در نوع ساده تار پنبه ای و پود پشمی دارد. به طور کلی هیچ یک از بافنده های گلیم از طرح و نقشه ی خاصی استفاده نمی کنند و همه ی طرح ها، ایده ی ذهنی خودشان است . گلیم در ابتدا به منظور روانداز، زیرانداز، کف پوش و .. استفاده می شد، اما اکنون بعنوان یک پوشش مدرن در خانه ها استفاده می شود.
تبریز شده زیباترین شهر ایران! .......................

کاربر محترم بنا بر مقررات سایت زیر کتاب هایی که به زبان فارسی هست ،دیدگاه تان را به زبان رسمی کشور « زبان فارسی» درج نمایید.

[edit=simin]1394/03/14[/edit]
شهر تبریز است و جان قربان جانان میکند
سرمه ی چشم از غبار کفش مهمان میکند
[quote='ثنا81']تبریز یکی از بهترین شهرهای ایرانه.اثار تاریخیش هم زیاده.اگه اومدین به موزه ی اذربایجان هم سر بزنین.[/quote]
همچنین خانه مشروطه و مسجد کبود و اون محوطه باستانی کنارش که چند سالیه که کشف شده
توی موزه هم آثار بی نظیری از هنر ایرانی هست به خصوص اون جامهای نقره ای دوره ساسانی بسیار زیبا و چشمگیر هستند.
تبریز یکی از بهترین شهرهای ایرانه.اثار تاریخیش هم زیاده.اگه اومدین به موزه ی اذربایجان هم سر بزنین.:-)
دیروز از یک رپر گم نام اصفهانی شنیدم:
من امیرم و قربانی ام
عاشق تاریخ و ناوبانی ام
بیاین بریم سوار کشتی تاریخ بشیم
رو زندگی پدرامون میخ بشیم
همه شدن قربانی امیر
ولی من به عشق تاریخ اسیر
کشتی اسیر دریای طوفانی شده
نکنه بخواد بازم قربانی بشه
امیر اگه قربانیه
ناخدای کشتی طوفانیه
این قدر نکشین سیگار و پیپ
بیاین بریم تو هیستوری شیپ.
PDF
3 مگابایت
تبریز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک