رسته‌ها
تاریخ پیامبر اسلام
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 74 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 74 رای
.
کی از معتبرترین تواریخ که درباره شخصیت سترگ پیامبر اسلام ،اثری که شادروان محمدابراهیم آیتی، استاد فقید دانشگاه تهران؛ نگاشته است.
و اینک که بیش از 30 سال از فوت آن عزیز می گذرد،در اختیار مسلمین فارسى زبان عموما و اهل دانش و تحقیق در رشته‌هاى اسلامشناسى خصوصا قرار مى‌گیرد، مؤلّفى که دانشمندان قول او را حجّت مى‌دانستند و خصوصا در تاریخ یکصد سالۀ اول اسلام به گفتۀ استاد مرحوم مطهّرى او را صاحب‌نظرى کم نظیر یا حتّى بى‌نظیر مى‌شناختند، البتّه خوانندۀ ارجمند توجّه خواهد نمود که به علّت درگذشت ناگهانى مؤلّف، کتاب حتّى نسبت به دوران زندگى خود پیغمبر اکرم (ص) ناتمام ماند و تا پایان سال نهم هجرت را بیشتر شامل نشد و قضایاى مهمّ سال آخر حیات رسول گرامى اسلام از قبیل قضیّۀ حجّة الوداع، غدیر خمّ و حادثۀ فوت پیغمبر (ص) ناگفته ماند.

مرحوم مجتبی مینوی درباره این کتاب می نویسد:
به عقیدۀ بنده کتاب بسیار ارزنده‌ایست و مرحوم آیتى از روى عشق و علاقه و علم و دقّت و تحقیق در باب آن کار کرده است و چاپ چنین اثرى که صورت مسودّه دارد و پاکنویس کردن آن به طورى که هیچ کم و کسر نشود و غلط و بیهوده در آن رخ ندهد، مستلزم عشق و علم و دقّتى نظیر عشق و علم و دقّت مرحوم آیتى است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
908
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/10/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ پیامبر اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[/quote]نقل از کتاب" محمد عند علماء الغرب"، ص101
پیامبری چونان محمد شایسته آن است که از آیین وی پیروی شود و برای پذیرش رسالتش بر یکدیگر پیشی گرفت زیرا دعوت شریف او بر شناخت آفریدگار و تشویق به امور خیر و باز داشتن از زشتیها استوار است وهمه آنچه برای بشریت به ارمغان آورده زیبا و خوبی آفرین است.
(گوستاو لوبون، دانشمند فرانسوی)
کارل مارکس، فیلسوف، سیاستمدار و انقلابی آلمانی الاصل در قرن 19 با درک عمیق از شخصیت پیامبر عظیم الشأن اسلام چنین اظهار می‌دارد: محمد مردی بود که... از میان مردمی بت پرست با اراده آهنین برخاست و آنان را به یگانه پرستی دعوت کرد و در دل‌های ایشان جاودانی روح و روان را بکاشت، بنابراین او را نه تنها باید در ردیف مردان بزرگ و برجسته تاریخ شمرد، بلکه سزاوار است که به پیامبری او اعتراف کنیم و از دل و جان بگوییم که او پیامبر خدا بوده است.[/quote]
اینترنت متاسفانه پر شده از نقل‌قول‌های بی‌اساس و الکی که کاربران کم حوصله و کم مطالعه هم به آسانی به اشتراک می‌گذارندشان. نقل‌قول اختراعی تحسین و تمجید امام حسین از طرف بالزاک (نویسنده‌ی فرانسوی) و پخش گسترده‌ی آن در صفحات بازاری فارسی‌زبان هنوز هم باعث انبساط خاطر می‌شود.
این دوستی که به کتاب «محمد عند علماء الغرب» استناد کرده مطمئنا متن عربی این کتاب رو نخونده (چون هنوز ترجمه نشده) و به صرف اشارات دیگر به صفحه‌ی ۱۰۱ در اینترنت همان‌ها را رله کرده!
حتی با فرض این که این کتاب چنین نقل‌قول بی‌اساسی از مارکس و غیره هم آورده باشه بازهم بر عهده‌ی این دوست هست که به منابع اشاره شده در این کتاب مراجعه کنه تا از صحت این مطالب اطمینان پیدا کنه که در این صورت متوجه می‌شد چنین نقل‌قول‌هایی وجود خارجی ندارند!
در ضمن، کتاب قدیمی «تمدن اسلام و عرب»‌ نوشته‌ی گوستاو له‌بون هم تازه بعد از ۷۰ سال در ایران تجدید چاپ شد و البته چاپ این کتاب سورپرایز عجیبی بود و چون در زمان جمهوری اسلامی بازانتشار این کتاب ممنوع بود!
من خودم هنوز کتاب رو نخوندم ولی با توجه به کتاب‌های دیگه‌ی این نویسنده‌ی روانشناس، انسان‌شناس و جامعه‌شناس اوایل قرن نوزدهمی احتمال میدم چیز چندان جالبی برای تبلیغات اسلامی نبوده و گرنه تابحال می‌بایست ده‌ها بار تجدید چاپ می‌شد!!
[quote='pourparsa']جناب آقای khodash پس با این گفته ، کارل مارکس میبایست مسلمان شده باشد.لطف کنید آدرس دقیق منبع را بنویسید.
نقل از کتاب" محمد عند علماء الغرب"، ص101
جناب آقای khodash پس با این گفته ، کارل مارکس میبایست مسلمان شده باشد.لطف کنید آدرس دقیق منبع را بنویسید.
پیامبری چونان محمد شایسته آن است که از آیین وی پیروی شود و برای پذیرش رسالتش بر یکدیگر پیشی گرفت زیرا دعوت شریف او بر شناخت آفریدگار و تشویق به امور خیر و باز داشتن از زشتیها استوار است وهمه آنچه برای بشریت به ارمغان آورده زیبا و خوبی آفرین است.
(گوستاو لوبون، دانشمند فرانسوی)
کارل مارکس، فیلسوف، سیاستمدار و انقلابی آلمانی الاصل در قرن 19 با درک عمیق از شخصیت پیامبر عظیم الشأن اسلام چنین اظهار می‌دارد: محمد مردی بود که... از میان مردمی بت پرست با اراده آهنین برخاست و آنان را به یگانه پرستی دعوت کرد و در دل‌های ایشان جاودانی روح و روان را بکاشت، بنابراین او را نه تنها باید در ردیف مردان بزرگ و برجسته تاریخ شمرد، بلکه سزاوار است که به پیامبری او اعتراف کنیم و از دل و جان بگوییم که او پیامبر خدا بوده است.
تاریخ پیامبر اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک