رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسماعیلیه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 280 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 280 رای
نویسنده : گروه مذاهب اسلامی

کتاب در 144 صفحه توسط گروه مذاهب اسلامی تألیف شده است و با رعایت اختصار به طرح مباحث اساسی این حوزه می پردازد. کتاب شامل 12 فصل با دو رویکرد موضوعی و رجالی است و برای دوره کارشناسی تاریخ و نیز مذاهب اسلامی سودمند است.

سماعیلیه یا باطنیه فرقه‌ای از شیعه امامیه است که معتقدان آن، محمدبن اسماعیل برادرزاده امام موسی کاظم(ع) را آخرین امام می‌دانستند. ظهور این فرقه اصلاً نتیجه اختلاف در امامت اسماعیل بن جعفر صادق با برادرش موسی بن جعفر(ع) بوده‌است. اسماعیلیان معتقدند که پس از رحلت امام جعفر صادق(در قرن هشتم میلادی) امامت به پسر بزگتر وی می‌رسید؛ اما چون پسرش اسماعیل پیش از پدر درگذشته بود، امامت به محمد بن اسماعیل منتقل شد که سابع تام است و دور هفت با او تمام می‌شود و پس از او امامت در خاندان وی باقی ماند. آنها در میان اهل سنت به «باطنیان»مشهورند و شیعه هفت امامی نیز نامیده می‌شوند. اسماعیلیه به دو فرقه مستعلوی و نزاری تقسیم می‌شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسماعیلیه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام و ادب
در پاسخ این دوست عزیز باید گفت که نگاه اجمالی به تاریخ سلحشوری و هنرهای رزمی جهان معلوم می نماید که هر کشوری به فراخور شرایط خویش شیوه رزمی خاصی داشته که با عقاید و مذاهب مردمان آن سرزمین آمیخته و سبک خاص با فلسفه ای ویژه را تبیین کرده است ؛ اما باید گفت که تقریبا نخستین تروریست های عالم نینجاهای ژاپنی بوده اند که بعد از فرار به کوهستان ها برای مبارزه با بودیسم این شیوه را ابداع نموده اند. اما در ایران عزیز که سابقه سلحشوری در آن به ادوار باستانی می رسد باید گفت با این که سلحشوران ایرانی در هنرهای رزمی مهارت فوق العاده ای داشته اند اما از مرام اخلاقی(بودو) خاصی پیروی می نموده اند که بدیشان اجازه نمی داد از آن تخطی نمایند و الا از جامعه سلحشوران و فتیان ترد می گشتند ، ایشان در جنگ های تن به تن حق ضربه زدن از پشت را به دشمن نداشته و دشمن در حال فرار را تعقیب نمی نموده اند ؛ اما عیاران که پیشینه آنها به معابد مهری می رسد نیز شیوه رزمی خاص توام با سلوک را مرعی می نمودند و خصایص اخلاقی والایی را پیروی می کردند ؛ حسن صباح با استفاده از این شیوه ها و برای پیشبرد مقاصد خویش به عیاران ایرانی متوسل شده بود ـ لطفا بدون آگاهی از پیشینه معنوی رزمی و سلحشوری ایرانیان ساحت معنوی این انسان های آزاده را آلوده نفرمایید(برای آگاهی از مرامنامه سلحشوران ایرانی به فتوتنامه ها مراجعه فرمایید).
نخستین تروریست های عالم هم ایرانی بودن!
اسماعیلیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک