رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ساعت گرگ و میش
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 6 رای
نویسنده:
مترجم:
پرویز شهدی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 6 رای
✔️ دو دوست، یکی سرباز دیگری دبیر، یکی جسم را به‌کار می‌گیرد و دیگری روح را، یکی عمل‌کردن را یاد می‌دهد و دیگری فکر کردن را، یکی خشونت به‌خرج دادن را در پیش می‌گیرد و دیگری عدم خشونت را. اما به کجا می‌رسند؟ هر صفحه و هر فصل از کتاب «ساعت گرگ و میش» مملو از گفته‌های جاندار، تکان‌دهنده، گاه گزنده و گاه نوازش‌آمیز است. این کتاب نگاهی دارد به الجزایرِ دوران استعمار؛ در واقع نگاهی به مردم و روشنفکران فرانسه در زمانی که الجزایر از مستعمرات آن به شمار می‌رفت و تقابل دو دیدگاه متضاد که «رولان» شخصیت اصلی داستان با افراد دیگر خصوصاً «جورج» به عنوان فردی با دیدگاه متفاوت، دارد.

از متن کتاب:
آدم‌ها به دو گروه کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند: فرماندهان و فرمان‌برداران و زیرمجموعه‌هاشان: ظالم‌ها و مظلوم‌ها، آدمکش‌ها و قربانی‌ها، جسورها و ترسوها. سرسلسله‌شان، یعنی فرماندهان تعدادشان اندک است و فرمان‌برداران بی‌شمار. فرمان‌برداران وقتی تنها هستند شخصیت و ویژگی‌های روحی و اخلاقی خودشان را دارند و هنگامی‌که به‌صورت جمعیت درمی‌آیند، جمعیتی چندهزارنفری، به‌فرمان فقط یک‌نفر به پیشواز مرگ می‌روند. در این‌جا فرمانده، ظالم، آدمکش و جسور هم هست و توده‌ی مردم مظلوم، قربانی و ترسو. کسی که ترسو نباشد، مظلوم و قربانی هم نمی‌شود و آن که جسور است، ظالم و آدمکش باقی می‌ماند. آدمکشی که فقط کشتن یک یا چندتن نیست. فرمانده سپاهی که به‌دلیل قانونی و موجهِ ازپادرآوردن دشمن، فرمان حمله می‌دهد، مگر جز به کشتن‌دادن عده‌ای بی‌گناه از هر دوطرف، کار دیگری می‌کند. کتاب و شخصیت‌هایش را می‌توان در چند کلمه خلاصه کرد: دو دوست، یکی سرباز دیگری دبیر، یکی جسم را به‌کار می‌گیرد و دیگری روح را، یکی عمل‌کردن را یاد می‌دهد و دیگر فکرکردن را، یکی خشونت به‌خرج‌دادن را درپیش می‌گیرد و دیگری عدم خشونت را. اما به کجا می‌رسند؟ پرسش اصلی همین است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ebne arabi
ebne arabi
1392/08/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ساعت گرگ و میش

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ساعت گرگ و میش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک