رسته‌ها
تکامل فیزیک
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
یکی از بهترین آثار بزرگترین فیزیکدان قرن معاصر ما ، آلبرت اینشتین تکامل فیزیک نام دارد که توسط احمد آرام ترجمه و از طریق انتشارات فاخر خوارزمی به زیور طبع آراسته شده است.در این کتاب با چگونگی تکامل فیزیک،از ابتدا و نگرش مکانیکی نیوتون ، تا نظریه نسبیت اینشتین آشنا خواهید شد.
نویسندگان دانشمند ، در ابتدای کتاب چنین می نویسند:
«پیش از شروع به خواندن کتاب،حق دارید متوقع که به چند پرسش ساده ی شما جواب گفته شود. این کتاب به چه منظور نوشته شده؟ یا خواننده ی خیالی که این کتاب برای او نوشته شده کیست؟!
در ابتدای کتاب پاسخ روشن بدین پرسش ها کاری دشوار است. ساده تر آنست که فقط بگوییم،در این کتاب چه چیز ها منظور نبوده است.
ما کتاب درسی فیزیک ننوشته ایم ! در اینجا درس منظمی در حقایق و نظریه های مقدمانی فیزیک ارائه نمی شود.مقصود ما ترسیم خطوط اصلی تلاشهای فکر بشر است،برای یافتن رابطه ای میان دنیای افکار و دنیای پدیده ها . . .
هنگام نوشتن کتاب بحث های مفصلی درباره خواننده خیالی کتاب داشته و مدتی در خصوص او فکر کرده ایم. چنین فرض کرده ایم که او بی اطلاعی کامل خود را از فیزیک و ریاضی با صفاتی که دارد جبران می کند.او را علاقمند به افکار فیزیکی و فلسفی شمرده ایم او می داند که یک کتاب علمی را ، هر اندازه که ساده نوشته شده باشد،نباید مثل یک داستان خواند !
این کتاب گفتگویی دوستانه میان ما و شماست. . . ! ممکن است بنظر شما ملالت انگیز ، یا جالب توجه ؛خشک یا جذاب جلوه کند ؛ به هر صورت هدف ما زمانی تحقق یافته است که با مطالعه ی صفحات آن،از تلاش پایان ناپذیر فکر ِ نوآور بشر ؛ برای درک کاملتر قوانینی که بر پدیده های فیزیکی ناظرند،آگاهی پیدا کنید.»

فهرست اجمالی :
1- پیدایش نگرش مکانیکی
2- انقراض نگرش مکانیکی
3- میدان و نسبیت
4- کوانتوم
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
278
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/08/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تکامل فیزیک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تکامل فیزیک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک