رسته‌ها
سینوهه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 49 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 49 رای
سینوهه - جلد 2
https://ketabnak.com/book/54327

✔️ مصر باستان در ذهن بیشتر مردم سرزمین شگفت انگیزی است. سرزمینی که اگر آثار تاریخی باقی‌مانده از آن وجود نداشت، می‌شد گمان کرد به افسانه‌ها تعلق دارد. کتاب میکا والتری ما را به سفر در این سرزمین افسانه‌ای دعوت می‌کند. در این کتاب تاریخ و فرهنگ مصر به خوبی تصویر شده است و اگر به مردم شناسی و تاریخ علاقه‌مند باشید، خواندن کتاب سینوهه شما را شگفت زده خواهد کرد.
کتاب سینوهه روایت زندگی پزشک مخصوص فرعون و دوران حکومت «آخناتون» از زبان خود اوست. «آخناتون» اولین فرعون یکتاپرست مصری است که در سال‌های 1353 تا 1336 قبل از میلاد مسیح حکومت می‌کرد. سینوهه این روایت را زمانی که در تبعید به سر می‌برد نوشت. او شخصیتی است که هم با طبقه‌ی اشراف و هم طبقه‌ی فرودست جامعه‌ی مصر ارتباط تنگاتنگی دارد و مناسبات فرهنگی و اجتماعی و عقاید همه‌ی آن‌ها را روایت می‌کند. او همه‌ی طول عمرش در مصر نبوده و به سرزمین‌های بسیاری سفر کرده است. در این کتاب خواننده نه تنها با فرهنگ و تمدن مصر باستان که با مردم مناطقی چون «بابل»، «سوریه»، «هیتی» و «میتانی» هم آشنا می‌شود.
تگ:
1
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
497
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سینوهه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
5
خیلی لذت بردم از مطالعه ی این کتاب:)))))))))
خوندن هر دو جلد کتابو بهتون توصیه می کنم و امیدوارم شما هم مث من لذت کامل ببرین ولی به شرط اینکه سبک ذبیح اله منصوری رو دوست داشته باشین...ایشون در بیشتر چاپهای ترجمه هاشون ذکر می کردن [ترجمه و اقتباس] و همینطور در "مقدمه مترجم" چند کتابشون گفتن که (من میرزا بنویس هستم) وحتی اذعان داشتن که در قسمتهایی از ترجمه به صلاحدید خودم بسط و تفسیرهایی داده‌ام و کُتُبی رو که ترجمه می کنم طولانی تر از متن اصلی است ولی متن را تغییر نمی دهم بلکه به آن اضافه می کنم ...در هر صورت کمی از نوشتن این کتاب براتون میگم : 🔶️میکا والتاری چون برای مطبوعات می نوشت و به نوشتن رمان‌های تاریخی علاقه ی خاصی داشت علاوه بر سینوهه ، کتابهای : میکائیل پزشک سلطان سلیم ، فرشته ی سیاه ، مارکوی رومی ، من غلام سلطان محمد فاتح بودم ( این نام اصلی کتابی است که در ایران با نام سقوط قسطنطنیه معروفه) ، مردی بالای صلیب و....را هم به رشته تحریر درآورده.
🔷️_روایت شده داستان سینوهه در یکی از حفاری ها در اطراف اهرام بر روی پاپیروسی بدست آمده که در 1945توسط میکا والتاری ابتدا به فنلاندی وسپس به ۴۱ زبان دیگر ترجمه شده ، داستان مربوط به سال۱۳۳۴ تا ۱۳۵۱ پیش از میلاده یعنی سالهای آغاز سلطنت آخناتون.
🟧_ اما نکته قابل توجه اینه که پاپیروسی که کشف شده چون مربوط به دوره ی جدید خط هیروگلیف ه (۱۷۸۸ تا ۱۰۹۰ پیش از میلاد) خیلی دچار تحول شده واز خط دوره ی قدیم و میانه ساده تر شده وبه خط "دموتیک" معروفه که به صفحات امروزی حدودا"۶۰ صفحه میشه.
میکا والتاری این ۶۰ صفحه را با توجه به یافته های باستان شناسی اهرام تا۱۹۴۵ بصورت رمانی حدوداً ۷۰۰ صفحه ای می نویسد و مرحوم منصوری با ترجمه خودشون اونو بسط میدن نه تغییر...وبصورت کتابی ۹۷۰ ، ۸۰ صفحه ای ترجمه می‌کنند. خودشون هم در ترجمه ای از کتاب گفتن (اطمینان میدهم از متن اصلی حتی یک کلمه ساقط نشده) .
کتاب های با ترجمه ذبیح الله منصوری از جمله کتاب هایی است که برا شروع کتابخوانی بسیار عالی و آموزنده است بخصوص خواجه تاجدار که شاهکار است.
عالییییییییییییییییییییییییییی
یک گزارش دقیق از وضعیت سیاسی و نظامی مصر :-):-)
اولین مترجم کتاب سینوهه مرحوم ذبیح الله منصوری است.
که درسال 1338 در مجله خواندیها ترجمه شد
سینوهه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک