رسته‌ها
خورشید پنجم
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
.
درون مایه ی بسیاری از گفتارها و نوشتارهایی که پیرامون امام حسین علیه السلام است،تأکید و تکیه بر واقعه عاشورا است.و این خود جای پرسش باقی می گذارد که درباره حضرتش،بجز آن سفر چند ماهه ، چند سخنی دیگر در میان است.البته عظمت و جاودانگی آن سفر بی نظیر-از خاک تا آسمان- بقدری شکوهمند است که بر تمام عمر پربرکت حضرتش پرتو افکنده است . ولی به هر حال، دیدن آن امام همام،از منظرهای دیگر، لطفی دیگر دارد. هدف اصلی این کتاب ، همین "نگاه های دیگر" است.
"انتظار مدینه" ،"همنام فرزند هارون"،"خبر میلاد"،"گریه در میلاد"،چند پرده از میلاد باشکوه آن امام همام است که با خبر دادن به شهادتش در آمیخته است.
"هدیه الهی"، اشاره به حدیث آسمانی لوح جابر دارد که به شکرانه میلاد حضرتش به مادر گرامی ایشان رسید. و "سه درس هدایت" ، نگاهی گذرا بر سه نکته از این تحفه آسمانی دارد."رهایی"،گزارشی از نجات فطرس ملک است.خبری از سخاوت و بخشش آن بزرگوار است،که چگونه کرامت انسانی فرد را نگاه می دارد. در فصل "شیعه کیست"،ویژگی های یک فرد شیعه را از زبان حضرتش می خوانیم.و در آینه آن ،وضع خود را می بینیم.پایان بخش کتاب ،فصل"معرفت و عبودیت"است،که گذری سریع و شتابان بر دعای عرفه امام حسین علیه السلام دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
48
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farhad_alipur
farhad_alipur
1392/09/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خورشید پنجم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خورشید پنجم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک