رسته‌ها
حجامت و کاربرد آن
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 288 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 288 رای
حجامت و کاربرد آن و تاریخچه اش
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
85
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shahryar936
shahryar936
1388/08/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حجامت و کاربرد آن

تعداد دیدگاه‌ها:
69
با عرض سلام خدمت تمامی کاربران این کتاب بسیار مفید است
از بحث دکتر لذت بردم
کاش بیشتر از دانش افراد متخصص بهره ببریم
در ضمن باید بگم تا قبل از پیدایش واکسن پزشکان در قرون وسطا برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری مردمانی که در معرض این بیماری بودن را حجامت میکردند واز آنها میخواستن که از روغن های حیوانی استفاده کنند یا تا زمان از بین رفتن طاعون در کنار اسب یا بز زندگی کنند زیرا بوی اسب‌ها و بزها و روغن کک‌ها را دور می‌کرد. ( زیرا طاعون بر اثر نیش کک یا گازگرفتگی توسط موش آلوده به باسیل به وجود می‌آمد ککها اول به موشها حمله میکردند و بعد از مردن موشها برای تغذیه سراغ میزبان بعدی که انسان بود می آمدند)
باید توجه داشت که پیشرفت علم کمک بزرگی به بشر بود ولی طب سنتی در آن زمان هم بیکار نبود ولی گاهی زور بیماری بیشتر بود برای همین من و امثال من بر این عقیده هستیم که اگر این دو طب در کنار هم و باشند و با هم به یک اشتراک برسند و پزشکان ما به هر دو طب آشنائیت کامل داشته باشند و از هر دو در جای خود و مناسب استفاده بشود به بشر کمک بهتر و قابل اعتماد تری میتوان کرد!!!!!
من با منطق خودم میگم جناب پزشک نه دعوا دارم و نه عملا اصراری به این دارم که آی مردم طب سنتی بهتره به هیچ عنوان چون با خوشحالی میگم که خود مردم این موضوع رو متوجه شدن حرفهای شما متین بارها گفتم باز هم میگم:
طب مدرن واقعا یک کمک بزرگ به بشر بوده و هیچ کس منکرش نیست
حرف من این است چرا باید طب سنتی را کامل کنار گذاشت و از طب مدرن استفاده کرد
چرا نباید با یک هم زیستی درست بیماران رو درمان کرد
بعضی از بیماری ها واقعا محتاج طب مدرنه و مداوا بدون این طب امکان پذیر نیست ولی باید قبول داشت که در بعضی از بیماری ها هم باید به طب پایه اعتماد کرد و از آن استفاده نمود به عنوان مثال چرا در بیماری سردرد و میگرن به جای استفاده از مسکنهای قوی که تاثیر بدی هم بر روی کبد میگذارد ما مداوای آن را به طب سنتی واگذار نکنیم که هم نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت و هم عوارض دارو را به صفر میرسانیم
آقای پزشک گاهی هم باید واقع بین بود همیشه با زور و کودن فرض کردن دیگران نمیشود به مقصود رسید.
من فکر نمیکنم شما به من برتری ای داشته باشید که خودتان را با منطق و مرا بی منطق فرض میکنید من با توجه به تخصصم صحبت میکنم و شما هم با توجه به تخصص خودتان قرار نیست اگر برای ادامه ی بحث حرفی نداریم با توهین به افراد به بحث خاتمه بدهیم!!!
به هر حال باز هم میگویم بنده به هیچ عنوان از گذاشتن این کامنت ها قصد اهانت به طب مدرن یا خراب کردن این طب یا بالا بردن طب سنتی را ندارم من فقط تجربیات شخصی خودم را در این کتاب که مربوط به این طب میباشد برای خوانندگان میگذارم همین!!!!!!!!!
بعدم با عرض پوزش باید بگم در قدیم مردم بر اثر بیماری ای مانند طاعون از بین میرفتند که این بیماری الآن اصلا وجود نداره که بخوایم ببینیم طب مدرن درمانش میکند یا نه

خیلی جالبه! به نظر شما الان چرا بیماری طاعون وجود نداره؟ با حجامت از بین رفته؟!!! یا شاید معجزه شده؟!! ساده اندیشی (یا شاید عمداً خود را به آن راه زدن) تا چه حد؟؟؟
نه سرکار خانم! بیماری طاعون و ده ها بیماری عفونی و کشنده دیگر که روزگاری مردم را قتل عام می کردند را همین پزشکان امروزی با همین داروهای "شیمیایی" و واکسن و امثال این روشها به بند کشیده اند! از زمان پیدایش داروهای "شیمیایی" تتراسیکلین و اریترومایسین طاعون از پا درآمده است! سل با کمک "ایزونیازید" و "استرپتومایسین" کنترل شده و به بند کشیده شده است نه با حجامت!! گلودرد استرپتوککی ساده که تا همین 50 سال پیش کودکان بسیاری را مبتلا به روماتیسم قلبی می کرد و در سنین جوانی می کشت با "پنی سیلین" درمان شده نه با حجامت!! باز هم بگویم؟ البته با این منطقی که شما دارید ادامه بحث با شما بی فایده است!
در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

--- بعدم با عرض پوزش باید بگم در قدیم مردم بر اثر بیماری ای مانند طاعون از بین میرفتند که این بیماری الآن اصلا وجود نداره که بخوایم ببینیم طب مدرن درمانش میکند یا نه یا به خاطر نا آگاهی یا فقر شدید مالی بیماران از بین میرفتند این موارد رو نمیتوان بر پای طب سنتی نوشت
من هم هرگز منکر خدمات طب مدرن نمیشم که در خیلی از موارد کارگشا بوده خیلی ولی باید این باور هم داشت که استفاده از طب سنتی در درمان بیماری های نامبرده در صفحات قبل میتواند کمک بزرگی برای بیمار باشد و در ادامه در برابر بعضی از بیماریها از طب مدرن استفاده کرد ما دیگر در موسسات از حکیم تجربی استفاده نمیکنیم ما در موسسات از پزشکانی استفاده میکنیم که پزشک هستن و بعد از فراگیری طب سنتی با قرار دادن پایه درمان بر مبنای این طب شروع به درمان کرده اند و گاهی هم از داروهای شیمیایی یا دستورات طب مدرن استفاده میکنند یعنی با اولویت دادن به طب پایه از طب مدرن هم استفاده میکنند این یعنی هم زیستی درست و به جا!!
---- در اینکه داروهای شیمیایی به همان اندازه که در بهبودی کمک میکنند عارضه دارند( که این رو پشت داروها میتوان خواند) نمی توان منکر شد ولی گاهی آن عوارض رو میتوان به لقای داروی شیمیایی بخشید و بهبودی حاصله رو سر خط قرار داد من برای نمونه درمان خودم (میگرن ) رو مورد مثال قرار دادم که داروی شیمیائی متاسفانه عارضیشان بر بهبودیشان چربید !!!!
در آخر از شما دوست عزیزم که شاید در کامنت قبلی بدون غرض باعث دلخوری شما شدم شرمنده ام و عذرخواهی میکنم که نتوانستم منظورم را درست برسانم!!
---آقای 1 پزشک اول در مورد متنی صحبت میکنم که شما آن را توهین تلقی میکنید اول اینکه من پزشکانی رو گفتم که بدون دلیل و چون و چرا این طب رو صراحتا غلط و حتی احمقانه فرض میکنند که در بعضی از همایشها هم برای از بین بردن شأن طب سنتی حاضر میشن ولی بعد وقتی با دلائل منطقی بزرگان حاضر طب سنتی روبرو میشن با یک لبخند تمسخر سکوت میکنند (ما شاهد این صحنه ها بسیار بودیم ) شما هم اگر مطالب من رو درست خونده باشید من هم کاملا گفته ام که حتی پزشکانی رو داریم که اونها به ما بیمار معرفی میکنند پس همه ی پزشکان ما با هم یکی نیستن یادم میاد یه پزشکی عملا به من گفت : همین طوری که شما دارین رگهای قلب رو با چند تا کار کم هزینه و تقریبا ساده باز میکنید دیگه کسی نمیاد هزینه عمل و بالون رو بده!! منظور من همچین پزشکانی بودن که قسمشون رو به پول فروختن فقط این دسته من از کامنت شما به خوبی متوجه شدم که شما از این دسته پزشکان نیستید ولی در ادامه ی صحبت دلائل یک سری از قشرها رو بیان کردم!
---در مورد اون ارقام بنده اون کامنت رو نزدم که بخوام پاسخگو باشم!
--- میخواستم بگم سختگیری برای موسسات طب سنتی انقدر بالاست که گاهی باعث بروز مشکلاتی در ارائه به بیماران میشیم شاید در ماه حداقل 2 بار از طرف سازمانها به موسسات مجاز طب سنتی مراجعه میکنند و اونجا رو مورد بررسی قرار میدهند و حتی گاهی هم شده که شکایتی از طرف بیماری درباره ی مثلا سهل انگاری دستیاران و پرستاران گزارش شده که متاسفانه این مورد به خاطر خطای فردیه و در هیچ کجا با این معقوله نمیتوان مبارزه کرد زیرا انسان است و خطای انسانی!!!
منظور من گزارش مبنا بر مرگ ناشی از درمان با طب سنتی بوده که گزارشی تا به حال به دست ما یا موسسات دیگر نرسیده.
--- در مورد اعتقادات مذهبی باید بگویم شاید 20 یا 30 درصد مراجعین به خاطر همین مورد مراجعه میکنند ولی این یهودی مسیحی زرتشتی یا اصلا این همه مراجعینی که به نوعی پایبند اصول مذهبی نیستند و روزانه آمار مراجعه ی این افراد به حدی داره بالا میره که دلیل اعتقاد مذهبی داره کمرنگ میشه چی؟؟ یعنی باید در درون این افراد هم به دنبال اعتقادات بود.
--- میدانید که تبلیغات برای طب سنتی به دلائلی امکان پذیر نیست ولی باور بفرمائید موسسات طب سنتی انقدر در روز پذیرش جدید دارن که گاهی باعث بروز تعجب میشود این به خاطر تبلیغ زبانی و معرفی کردن بیماران درمان شده میباشد!!
1-میانگین طول عمر افراد در گذشته نه چندان دور در همین ایران خودمان از 40 سال فراتر نمی رفت( حتماً شنیده اید که یکی از شایع ترین دعاهای قدیمی تر ها این بوده که "الهی پیر بشی!" که نشان می دهد پیر شدن و در واقع زنده ماندن تا سن پیری موهبتی الهی فرض میشده و چندان شایع نبوده است.) در حالیکه در حال حاضر میانگین طول عمر در ایران به برکت همین "طب شیمیایی" به بیش از 65 سال رسیده است!
2-در جواب این ادعای شما مواردی از اثرات داروهای "شیمیایی" را در شماره های 3 و 4 اولین یادداشتم گفته ام که اگر تعصب را کنار بگذارید بسیار روشن است.
در ضمن در پاسخ جمله توهین آمیز شما که گفتید:
اگر هم میبینید که پزشکان طب مدرن این طب رو رد میکنند در اصل با رد کردن ریشه شغل خودشون میخواهند که یک وقت موقعیت مالی آنها به خطر نیافتد

ترجیح میدهم سکوت کنم، چون وارد شدن در چنین مجادله سخیفی را دور از شأن خودم می دانم.
آقای پزشک یک سوال تا به حال شده فقط برای تحقیق هم که شده سری به موسسات قانونیه طب سنتی بزنید و از نزدیک با این طب آشنا بشید؟؟؟؟

سرکار خانم! من نمیدانم شما چه قدر اطلاعات دارید، ولی مطمئن باشید اطلاعات من از طب سنتی از شما بیشتر است. اگر خواستید اثبات میکنم.
به هر حال فراموش نکنید روز تولد ابن سینا پدر طب سنتی است که به مقام شما پزشکان ارج داده میشود و کتاب قانون کتاب اول و اساسی طب پزشکیست!!!!!

اولاً اگر یادداشت مرا درست خوانده باشید دیده اید که من در مورد کتابهای بو علی سینا چه گفته ام.
دوماً بد نیست بدانید تمام یا بیشتر آنچه شما آنرا به عنوان طب شیمیایی نکوهش می کنید بر پایه کار سترگ کسانی چون بوعلی شکل گرفته است. لابد نمیدانید که کتاب "قانون" (که من بارها آنرا خوانده ام) تا همین قرن هجدهم رفرانس اصلی تمام دانشکده های معتبر پزشکی مدرن در جهان بوده است. پایه و اساس پزشکی امروزی همان کتب بوعلی و امثال اوست، فقط ما به جای آنکه هرچه در آن کتب آمده را چشم بسته همچون وحی منزل بپذیریم، بند بند آنرا آزموده و در صورت مشخص شدن درستی اش می پذیریم!
در ضمن باور بفرمایید تا به حال هیچ گونه گزارشی در موسسات قانونی طب سنتی گزارشی بر مبنای مرگ افراد بر اثر درمان با این طب ثبت نشده!!
ولی شما خودتون خوب خبر دارید که چندین گزارش و شکایت از پزشکان موجوده و سالانه چندین مرگ در اثر اشتباه پزشکان طب مدرن گزارش میشه!!

بله، دقیقاً این همان چیزی است که من گفتم! ما با شهامت و صراحت آمار عوارض جانبی اقدامات خودمان را اعلام و ثبت می کنیم و آنرا -برای پیش گیری و یا کاهش احتمال تکرار- بازبینی می کنیم، اما هیچ آمار علمی و روشنی از خطاهای کسانی که به بهانه طب سنتی سر مردم را شیره می مالند در دست نیست! همانطور که گفتم خود مردم هم عادت کرده اند هر بلایی که از این طریق بر سرشان بیاید بپذیرند و دم نزنند و آنرا به "قضا و قدر" نسبت دهند، چون هرچه که باشد طب سنتی ایران نسبت نزدیکی با اعتقادات مذهبی افراد دارد و مردم به راحتی حاضر نیستند بپذیرند که خطا در آن راه داشته باشد، اما هر آنچه که ما (پزشکان امروزی) می کنیم "سوغات استعمارگران اروپایی از خدا بیخبر" است، پس حتماً در آن خطا وجود دارد!! در نتیجه مردم برای حفظ اصول اعتقادی خودشان هم که شده خطاهای طب سنتی را بزرگوارانه نادیده می گیرند، اما کوچکترین عارضه جانبی پیش بینی نشده کار ما "از خدا بیخبران" را در بوق و کرنا می کنند تا دست ما رو شود و دیگر کسی گول ما را نخورد!!
...و بعد اگر دلیلی برای مخالفت داشتید بازگو کنید (با تشکر از شما)

من با هیچ یک از روشهای alternative medicine تا وقتی که خطری برای سلامت جامعه نداشته باشد مخالفتی ندارم. خود من بارها و بارها بیماران end stage را که امیدی به بهبود آنها نیست تشویق به استفاده از روشهای سنتی مورد قبول خودشان کرده و می کنم. شما و دوستانتان هستید که می گو یید:
1-نسل الان در سن 50 سالگی مثل 70 سالگی اجداد ما شدن که یکی از علتش استفاده از داروهای شیمیایی
2-در طب شیمیائیه که با خوراندن داروهای شیمیایی بیماری پنهان میشه این در صورتی است که در طب سنتی بیماری ریشه کن میشه
3-...

در حالیکه اگر کمترین اطلاعی از آمار و ارقام داشتید میدانستید که
(ادامه در یادداشت بعدی)
آقای یک پزشک سلام :
ببخشید ولی شما خودت کامنت رو یکبار دیگه از اول بخونید واقعا شما به دور از تعصب از طب مدرن دفاع کردید!!!!
آقای پزشک یک سوال تا به حال شده فقط برای تحقیق هم که شده سری به موسسات قانونیه طب سنتی بزنید و از نزدیک با این طب آشنا بشید؟؟؟؟
آقای پزشک باید بگم نیمی از بیمارانی که برای موسسه ی ما فرستاده میشن توسط همکاران شما در طب مدرن هستن کسانی که بدور از تعصب کار میکنند که بیشترین اون ها رو پزشکان قلب یا موسسات درمان آلرژی و پزشکان زنان تشکیل میدن !!!!
ما هیچ وقت طب مدرن رو رد نمیکنیم بلکه این طب در موارد بالایی حائز اهمیت است ولی در مواردهایی که در صفحات قبل گفته ام طب سنتی خیلی کارآمدتر از طب مدرن عمل کرده است!!
آقای پزشک واقعا دور از درکه که بخوایم مداوا شدن با طب سنتی رو با دخیل بستن و بت پرستی مقایسه کنیم!!
به هر حال فراموش نکنید روز تولد ابن سینا پدر طب سنتی است که به مقام شما پزشکان ارج داده میشود و کتاب قانون کتاب اول و اساسی طب پزشکیست!!!!!
در ضمن باور بفرمایید تا به حال هیچ گونه گزارشی در موسسات قانونی طب سنتی گزارشی بر مبنای مرگ افراد بر اثر درمان با این طب ثبت نشده!!
ولی شما خودتون خوب خبر دارید که چندین گزارش و شکایت از پزشکان موجوده و سالانه چندین مرگ در اثر اشتباه پزشکان طب مدرن گزارش میشه!!
متاسفانه اولین مخالف طب سنتی مراکز انتقال خون هستند که فکر میکنند مردم با حجامت کردن کار خیرخواهانه و درست هدیه کردن خون رو فراموش میکنند و بی دلیل با حجامت مخالفت میکنند در صورتی که بارها بزرگان این طب ثابت کردن که حجامت در محیط استریل و قانونی هرگز مانعی برای هدیه کردن خون نیست!!!!
از شما هم به عنوان یک پزشک خواهش مندم حداقل چند نمونه از گزارشات و مقالات استادان بزرگ طب سنتی مانند استاد خیر اندیش و امثالهم را مطالعه نمائید و بعد اگر دلیلی برای مخالفت داشتید بازگو کنید (با تشکر از شما)
حجامت و کاربرد آن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک