رسته‌ها
سرالفتوح ناظر بر پرواز روح
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
.
سرالفتوح، ناظر بر پرواز روح» به قلم علامه آیت الله حاج سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی و با مقدّمه و تعلیقات آیت الله سیّد محمّد محسن حسینی طهرانی توسط انتشارات مکتب وحی منتشر شد.
این کتاب نگرشی است نقادانه به کتاب پرواز روح سیّد حسن ابطحی که علامه طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ و معلّق محترم با تمسّک به آیات کریمه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام و استفاده از براهین عقلی ضمن ذکر برخی از ایرادات و اشکالات کتاب پرواز روح با بیانی شیوا، مبانی اصیل و خدشه ناپذیر عرفان اسلامی را مطرح نموده و به تبیین انظار و آرای متعالی مکتب عرفان و توحید در نهایت سیر تکامل بشر پرداخته‌ است.
کتاب سرالفتوح در دو فصل تدوین یافته است که در فصل اول آن اشکالات وارد بر محورهای اساسی کتاب پرواز روح در سه مطلب عدم لزوم استاد کامل، انتقاد از خواندن فلسفه و نهایت سیر انسان در شناخت حضرت ولی عصر (عج)مورد نقد و بررسی قرار گرفته است .
لازم به ذکر است سرالفتوح مقاله‌ای بوده که از علامه آیت الله حسینی طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ در حدود سی سال قبل (1403 قمری) نوشته شده است و از آنجا که این مقاله تا زمان ارتحال ایشان به چاپ نرسیده و بسیاری از مباحث آن نیازمند بسط و گسترش و تبیین و توضیح بیشتر بود، لذا فرزند ایشان آیت الله سیّد محمّد محسن حسینی طهرانی آن را مقرون به تعلیقاتی کرد تا مورد استفاده عموم علاقمندان قرار گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
182
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1392/08/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرالفتوح ناظر بر پرواز روح

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سرالفتوح ناظر بر پرواز روح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک