رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انسان و خدا یا معنای زندگی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
نویسنده:
مترجم:
عرفان ثابتی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
به نظر لوک فری، مدرنیته و ظهور انسان‌گرایی سکولار در اروپای قرن هجدهم جستجوی معنا و امر مقدس را از میان نبرده، بلکه هر دو را از طریق فرایندی دوگانه دیگرگون کرده است: انسانی‌سازی امر الهی و الهی‌سازی امر انسانی. به عقیده او، کوشش‌های کلیسای کاتولیک برای طرد جزم‌اندیشی و ترجمه سنت دینی به زبان معاصر شاهدی بر انسانی‌سازی امر الهی به شمار می‌رود؛ و زایش عشق مدرن و انسان‌گرایی، که مستلزم توجه به دیگران و حتی ایثار در راه دفاع از ارزش‌هایی متعالی‌تر از خود زندگی هستند، شاهدی است بر الهی‌سازی امر انسانی. فری به دفاع از «انسان‌گرایی استعلایی» می‌پردازد ــ مفهومی که، به باور او، برای نخستین بار در تاریخ بشر موفق به حل معضل سکولاریسم می‌شود. به عقیده فری، ارزش‌هایی همچون عشق و احترام به دیگران نه از بیرون بلکه از درون به انسان فرمان می‌دهند و دیگر نه وسیله بلکه هدف به شمار می‌روند. فقدان معنا و غیبت استعلا و طرد دین به «مرگ انسان» می‌انجامد. چون کار دین تزکیه و اعتلای فضایل انسان و هماهنگ ساختن روابط اجتماعی اوست، در سراسر تاریخ بزرگ‌ترین و والاترین مرجعی بوده که توانسته به زندگی انسانی معنا بخشد. در تمام اعصار دین سبب ترویج خیر شده و منظری را بر هر ناظر مشتاقی عرضه کرده که در آن استعدادها و قابلیت‌های جدید و بی‌سابقه‌ای ظاهر شده است. دین با راهنمایی‌های خود انسان را از قفس طبیعت آزاد ساخته و از محدودیت‌های این جهان فانی رهانیده و به سعادت ابدی رسانیده است. لوک فری یکی از اعضای نسل جدید فیلسوفان فرانسوی است که مثل آندره کنت اسپونویل، مهارت‌های استاد دانشگاه را با قابلیت‌های رساله‌نویس همگان‌پسند در هم می‌آمیزد. موفقیت چشمگیر این کتاب در فرانسه مؤید این دیدگاه است که امروز بیش از هر زمان دیگری مسئله معنا و هدف در جوامع دموکراتیک و سکولار مدرن به امری حیاتی بدل شده و «غیبت» معنا بحرانی جدی به شمار می‌رود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/07/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انسان و خدا یا معنای زندگی

تعداد دیدگاه‌ها:
7
ذکر این نکته ضروری است که مترجم کتاب از معتقدان به فرقه ضاله بهاییت است
از poorfar گرامی که به پیشنهادم برای اسکن کردن چند فصل ازکتاب لبیک گفتند تشکر می کنم. یکی از تفاوت ها و و شاید محاسن این کتاب نسبت به دیگر کتاب های فلسفی نوشته شده در بارۀ وجود و عدم وجود خدا و معنای زندگی، دوری جستن نویسنده از مباحث انتزاعی فلسفی و در عوض نفب زدن به مسائل و مصائب ملموس روزمره،اجتماعی، سیاسی و پیوند آنها با وجود و عدم وجود خداست. طرح مباحث خداشناسی بیش از آنکه انگیختۀ کنجکاوی های فلسفی و علمی باشد، نشئت گرفته از سوال هایی است که در دوراهی های اخلاقی، خیر و شر منعکس در رفتارها و افکار فردی و جمعی، احساسات و عواطفی پر شدت وحدت نظیر عشق و فداکاری... برای انسان به وجود می آید. از حیث طرح چنین مباحثی و ارتباطشان با امر قدسی و متعالی، کتاب لوک فری غنی و کم نظیر است.
آقای پورفر عزیز و محترم لطف بزرگی کردید آرزوی شادی و پیروزی برای شما دارم ضمنا پیامی برای شما فرستادم که دوست دارم به آن پاسخ دهید .:-)
پورفر عزیز در اقدامی نمیه خودجوش دست به اقداماتی در جهت حفظ حقوق مترجمین و نویسندگان زده که خوب جای تقدیر و تحسین داره.
قرار دادن نمونه ی اثر کاری بسیار پسندیده هستش و با احترام به خواننده اجازه انتخاب را به وی میدهد این عمل دیریست در اکثر کتاب فروشی های الکترونیک از قبیل آمازون پابرجاست. این حرکت شما بسیار در جهت فرهنگسازی خرید کتب الکترونیک راهگشاست.
اگر چه مدتهاست دنبال این کتابم ولی حقوق ناشرین در خطرست
سپاس
همه ترجمه های عرفان ثابتی خواندنی است. ترجمه روان و احاطه بر موضوع لطف کتابها را دوچندان میکند
ممنون پورفر عزیز
انسان و خدا یا معنای زندگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک