رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آبلوموف
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
نویسنده:
مترجم:
سروش حبیبی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
✔️ این پرتره ماهرانه از فردی از طبقه اشراف، که با شوخ طبعی و دلسوزی خاص نگاشته شده است، باعث شد ایوان گونچاروف در سال 1859 در سراسر روسیه مشهور شود. ایلیا ایلیچ اوبلوموف شخصیت اصلی رمان است که به عنوان تجسم نهایی انسانی سطحی، یک شخصیت نمادین در ادبیات روسی قرن نوزدهم به تصویر کشیده شده است. اوبلوومف یک نجیب جوان و سخاوتمند است که به نظر می رسد نمی تواند در تصمیم گیری های مهم یا انجام هرگونه اقدام مهمی عمل کند. در طول رمان او به ندرت اتاق خود را ترک می کند. در 50 صفحه اول ، او فقط قادر است از تختخواب خود به صندلی حرکت کند.
ایلیا ایلیچ آبلوموف یکی از اعضای حکومت اشرافی در حال مرگ در روسیه است – مردی که آنقدر تنبل است که کارش را در خدمات کشوری رها کرد ، از کتابهای خود غافل شد، به دوستانش توهین کرد و خود را در بدهی و مقروض یافت. او که بیش از حد نسبت به انجام هر کاری برای حل مشکلات خود بی تفاوت است، در یک آپارتمان کوبیده و فروریخته زندگی می کند، و منتظر زاخار است، بنده او که به اندازه او بیکار است. آبلوموف که از فعالیت لازم برای مشارکت در دنیای واقعی وحشت دارد، از انجام هر کاری خودداری می کند؛ تغییرات را به تعویق انداخته و در آخر اینکه خطر از دست دادن عشق زندگی خود را به جان می خرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1392/07/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آبلوموف

تعداد دیدگاه‌ها:
9
با رد کردن توصیفات طولانی اش، خواندنش خالی از لطف نیست.

عباس کیارستمی درگذشت

عباس کیارستمی فیلمساز برجسته ایرانی امروز بعد از ظهر در فرانسه درگذشت.
عباس کیارستمی فیلمساز برجسته ایرانی امروز بعد از ظهر در فرانسه درگذشت.
روزنامه گاردین انگلیسی طی خبری از درگذشت عباس کیارستمی خبر داد.
کیارستمی اخیرا برای ادامه درمان خود به فرانسه سفر کرده بود
متن کتاب هم دقیقا مثل خود آبلوموفه! خسته کننده! کش دار! بی تحرک! تنبل! واقعا تموم کردن آبلوموف برای من مثل شکنجه بود. بنده یه عادت بدی دارم اونم اینکه اگه کتابی رو شروع کنم به خوندن؛ هیچ جوره دوست ندارم نصفه کاره ولش کنم. واسه همین هم آبلوموف رو تا تهش رفتم (هر چند از وسط های کتاب مدام به خودم لعن و نفرین می فرستادم!). البته از یک نظر این کتاب واقعا شاهکاره. اون هم توصیف دقیق و بی نظیر تنبلی و سستی آبلوموفه که من توی هیچ کتاب دیگه ای مشابه اش رو ندیدم. در آبلوموف رگه ی طنزی هم وجود داره که هر چند اوایل کتاب جالب و خنده داره اما بعد از ۱۰۰ صفحه اول تکراری و کسل کننده می شه؛ مثل خود آبلوموف. تنها قسمت جذاب کتاب هم مریوط به «رویای آبلوموف» بود! که البته دلیل جذابیتش هم رویا بودنشه. وگرنه در دنیای واقعیِ آبلوموف همه چیز به سمت تکراری شدن و کسل کنندگی پیش میره. به هر حال ایوان گنچاروف رو نمی شه به خاطر این متن کش دار و خسته کننده سرزنش کرد. چون نباید فراموش کنیم هدف نویسنده توصیف یک شخص تنبل بوده و این کش دار و خسته کننده بودن هم از جمله ویژگی های اصلی تنبل هاست. پس از وجود این خصایص در چنین کتابی گریزی نیست. و گنچاروف به خوبی تونسته هدفش رو عملی کنه.
فیلمش را دیده ام خیلی خنده داره . . . نیم ساعت اول آبلوموف توی فیلم روی کاناپه دراز کشیده و فقط حرف می زنه بعد با مصیبت از رختخواب خارج میشه !‌!‌!‌!
باسلام
من این کتابو خریداری کردم و 2سالی شده که خوندمش یکی از بهترین کتابایی بوده که خوندم و به همه توصیه می کنم حتما یک بار این کتابو بخوونن
من رمان های اقای گنچاروف خیلی دوست دارم داستان همیشگی رو هم خوندم خیلی خوب بود
از همه دوستان کتابناکی بابت پی دی اف کتاب آبلوموف تشکر می کنم
دوست دارم مبلغ ناقابلی به کتابناک هدیه کنم اما با توجه به دزدی های اینترنتی که شده ، تا حالا موفق به این کار نشدم به نظرم اگر کتابناک شماره حساب بانکی و پرداخت از طریق بانک بذاره بهتر باشه ، متشکرم
منم خیلی گشتم دنبال این :x
تکه هایی ازش رو قبلا خونده بودم که عالی بود
نفوذ این کتاب حتی تو لایه های درونی تر من هم رفته بود یه شب خواب دیدم این کتاب و دارم می خونم . الان رسیده دستم بیدار شدم می خونمش .
دمت گرم مدتهاست در انتظار آپلود این کتاب بودم
من عاشق کتابای قطور با برگه های کاهی ام!
آبلوموف
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک