رسته‌ها

در نفی وارونه‌خوانی سیاست :آزمونی موردی؛ انتخابات خرداد 1392

در نفی وارونه‌خوانی سیاست :آزمونی موردی؛ انتخابات خرداد 1392
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 3.1
با 18 رای
شامل گفتگوها و تحلیل های انتخاباتی از جمله گفتگوي مهرنامه با عباس عبدي درباره تحليل انتخابات رياست جمهوري

از مقدمه کتاب:

"چگونه می‌توانیم سطح تحلیل و دانش سیاسی خود را از جامعه و تحولات آن ارتقا دهیم؟ هر شیوه‌ای که انتخاب کنیم، نقد و ارزیابی و راست‌آزمایی تحلیل‌های پیشین یک رکن مهم آن خواهد بود. این شیوه، به ویژه درباره پدیده‌های خاص همچون انتخابات کارآمدتر است......................
با توجه به نکات فوق، به ذهنم رسید که به عنوان یک تجربه، کلیه اظهار نظرات، شامل نوشته‌ها یا یادداشت‌ها و گفتگوهای منتشر شده خود را که درباره انتخابات اخیر (خرداد ۱۳۹۲) بود، به ترتیب زمانی در یک مجموعه گردآوری و تقدیم کنم، بلکه با مطالعه این نظرات مشخص شود که نقاط ضعف و قوت آن کجاست. البته این تحلیل‌ها شامل فرآیندهای بلندمدت (مثل تاثیر قضیه نفت بر فضای سیاسی ایران) یا میان‌مدت (مثل رفتار کلی اصلاح‌طلبان) یا کوتاه‌مدت (مثل حضور یا اتحاد و ائتلاف نامزدها و سهم آرای هر یک و...) می‌شود و هر کدام از این سه نوع تحلیل را باید بر اساس مقدّمات و ثبات پایداری داده‌های آنها جداگانه ارزیابی کرد.
این نوشته‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز می‌شود (چند مورد آن مربوط به پایان سال ۱۳۸۹ است) و تا چند روز بعد از انتخابات ادامه دارد. نوشته‌های اولیه بیشتر شامل تحلیل‌های بلندمدت و تا حدی میان‌مدت است. نوشته‌های پایانی عموماً و برحسب ضرورت شرایط، به موضوعات کوتاه‌مدت پرداخته می‌شود. گمان نمی‌کنم که موردی از مطالبم که مستقیم یا غیرمستقیم به انتخابات مربوط باشد حذف شده باشد، مگر آن که آنها را ثبت نکرده باشم. برخی از مطالب نیز به موضوعات متعددی مربوط می‌شود، ولی موارد غیرانتخاباتی آنها را تا حد ممکن حذف نکردم تا خللی به مطلب وارد نشود."
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
832
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kingbook
kingbook
1392/06/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در نفی وارونه‌خوانی سیاست :آزمونی موردی؛ انتخابات خرداد 1392

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
در نفی وارونه‌خوانی سیاست :آزمونی موردی؛ انتخابات خرداد 1392
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک