رسته‌ها
رازهای سرزمین من - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 69 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 69 رای
رازهای سرزمین من - جلد ۲:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=۵۰۵۴۴

رازهای سرزمین من نام رمانی است از رضا براهنی که درباره فضای ایران قبل از انقلاب اسلامی نوشته شده است. این رمان تا کنون به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. قهرمان این داستان حسین تنظیفی است که شاهد ترور یک افسر آمریکایی بوده و تا پیروزی انقلاب در زندان به سر می برد. وی بعد از انقلاب به دنبال تهمینه خواهرزن تیمسار شادان است. این تیمسار از شخصیت “سرتیپ مهرداد” که زمانی رئیس ساواک تبریز بود و در شیراز کشته شد گرته برداری شده است. “رازهای سرزمین من” را یکی از پر شخصیت ترین رمانهای فارسی می دانند که راوی واحدی نداشته و راویان متعدد در زمان ها و مکان های مختلف داستان را پیش می برند. این اثر تاریخی که بلندترین رمان رضا براهنی به شمار می آید از لحاظ تصویری و فرمی و نیز سبک روایت مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
642
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1392/06/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رازهای سرزمین من - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
9
براهنى در این کتاب به شکنجه هایى در ساواک اشاره کرده که وجود نداشته و توسط هم بندى هاى ایشان کاملا تکذیب شده اند.رجوع کنید به نشریه آگاهى نو سال دوم فروردین و اردیبهشت ١٤٠١ صفحه ٣٣٤، مصاحبه با آقاى احمدرضا کریمى هم سلولى براهنى و دکتر شریعتى.
سواى این، براهنى نویسنده اى توانا و ادیبى ارزشمند بود و جا دارد که نوشته هایش تحلیل و نقد گردد و قطعاً عنوان وطن فروش زیبنده وى نیست؛ بلکه شایسته کسانیست که بى مطالعه و کورکورانه ، کوبیدن افکار منتقد را در دستور کار همیشگى خود دارند.
ممنون برای اشاره به منبع، ولی مشکل در یافتن این منبع است.
به نظر می‌‌رسد که شما شخصا به این منبع دسترسی دارید، لطفا یک عکس از صفحه‌ی ۳۳۴ بگذارید. مرسی.
در سال ۱۳۵۳ به آمریکا رفت و در سال ۱۳۵۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین روزنامه‌نگار حقوق انسانی شد. او در سال ۱۳۵۱ سه ماه را در زندان گذرانده بود و روایت‌هایش از زندان جنجال‌برانگیز شد. او در نوشته‌های خود که عمدتاً به زبان انگلیسی بود، از اعدام هزاران تن و شکنجه در زندان روایت کرد. او به شکنجه‌هایی همچون اختراع دستگاه‌های ویژه شکنجه برای فشار به جمجمه، تجاوز به زندانیان حتی کودکان و انواع شکنجه‌های جنسی، وارد کردن میله‌های داغ آهنی به دهان و خارج کردن آن از سوی دیگر دهان، تزریق آب جوش به بدن و… اشاره می‌کرد. به گفته پرویز ثابتی براهنی به روزنامه‌نگاران خارجی گفته که زمانی که در زندان بوده او را به یک پنکه بسته بودند و در ضمن این که پنکه می‌چرخید کسی می‌خواست به او تجاوز کند.[۶][۷][۸][۹] رضا براهنی مقاله‌ای در سال ۱۹۷۷ درباره تجاوز جنسی و شکنجه در مجله سبک زندگی و پرنوگرافی پنت‌هاوس منتشر کرد
سوا از زندگی ادبی وی، نقد یا انتقاد از افکار و زندگی سیاسی براهنی داستان دیگری است ولی ممنون میشم که شما یا هر شخص دیگری که به کپی و پست کردن این ایرادات میپردازه آدرس دقیق منابعی که براهنی چنین ادعاهایی رو کرده نشون بده. قبلا در پست‌های دیگری پرسیدم که یا بی‌پاسخ ماند و یا دنبال نخود سیاه فرستادند. منظور من انکار یا تایید این ادعاها نیست ولی درستش اینه که منبع دقیق همین چیزهایی که به نقل از براهنی گفته شده آورده بشه و قضاوت رو بر عهده‌ی خواننده بگذاریم.
رضا براهنی وطن فروش چپگرا که عاشق عموش لنین و استالین بود و با تمام وجود به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و با نوشته هایش دوران پهلوی را ستمشاهی عنوان کرد و بعد انقلاب پرید رفت کانادا بالای سر عمو سام زندگی کرد. تاریخ معاصر ما پر از این آدم هاست
وجه مثبت زندگی او مبارزه با رژیم پادشاهی بود ، نظام سیاسی دهکده های برزگر ـ گله دار که با الزامات زندگی یکجانشینی برزگر ـ بازرگان هم منافات داشت .
:-)
گرگ درنده گر چه کشتنی است
بهتر ار مردم ستمکار است
ناصر خسرو
رازهای سرزمین من - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک