رسته‌ها
قصات ملا عبدالرحمن جامی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 23 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 23 رای
.

نسخه اسکن شده


«ابر باید که به صحرا بارد// زان چه حاصل که به دریا بارد»

«ابر شو تا که چو باران ریزی// بر گل و خس همه یکسان ریزی»


نورالدّین عبد الرّحمن بن احمد بن محمد معروف به جامی ملقب به خاتم الشعرا شاعر، موسیقی‌دان، ادیب و صوفی نام‌دار ایرانی سده ۹ قمری است.

از جامی ده‌ها کتاب و رساله از نظم و نثر به زبان‌های فارسی و عربی به یادگار مانده‌است که ازجمله می توان دیوان‌های سه گانه شامل قصاید و غزلیات و مقطعات و رباعیات، هفت اورنگ، بهارستان، رساله وحدت وجود، شرح مثنوی، نفحات الانس و منشآت و .. را نام برد.

این کتاب حاوی رقعه هایی است که به نظم و نثر درباب موضوعات مختلف سخن رانده است..
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
184
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
1_TA
1_TA
1392/05/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصات ملا عبدالرحمن جامی

تعداد دیدگاه‌ها:
5
جامی مقدّمات ادبیات فارسی و عربی را نزد پدرش آموخت و چون خانواده‌اش شهر هرات را برای اقامت خود برگزیدند، او نیز فرصت یافت تا در مدرسه نظامیه هرات که از مراکز علمی معتبر آن زمان بود، مشغول به تحصیل شود و علوم متداول زمان خود را همچون صرف و نحو، منطق، حکمت مشایی، حکمت اشراق، طبیعیات، ریاضیات، فقه، اصول، حدیث، قرائت، و تفسیر به خوبی بیاموزد و از محضر استادانی چون خواجه علی سمرقندی و محمد جاجرمی استفاده‌کند
خواندن سخت چون کتاب اسکن شده است کاش بصورت ساده می نو شتن
نکته جالب!
مقبره جامی در شهر تربت جام در خراسان خودمان قرار دارد و ربطی به هرات ندارد.
قصه نبش قبر جامی آن هم در شهر هرات !!! توسط شاه اسماعیل صفوی از طرفه مطالبی است که نقل شده.
این ادعا مانند آن است که کسی بگوید: ای ایرانیان چه نشسته اید که کسانی سی و سه پل اصفهان را در شهر آستارا تخریب کرده اند و قرار است منار جنبان اصفهان را هم در سنندج ویران کنند!
با تشک پر از 1_TA
مدیر محترم دلیل حذف کامنت بنده چه چیز میباشد؟ این مطلب که مقبره عبدالرحمان جامی توسط شاه اسماعیل صفوی در هرات نبش شده و استخوانهایش را سوزانیده است که البته ازاین کارها بسیار نموده است بطوریکه قصد مقبره حافظ و سعدی را هم داشت که مردم باغیرت شیراز چنین اجازه ای ندادند این که یک واقعه تاریخی مستند است مطلب مربوط به عبدالرحمان جامی شاعر و عارف بزرگ ایرانی ست جای تعجب است که مطلب بنده نه سیاسی بود ونه مذهبی یه واقعه صرفا تاریخی...
قصات ملا عبدالرحمن جامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک