رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گرگ دریا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 35 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 35 رای
گرگ دریا رمانی از جک لندن نویسنده آمریکایی است. این رمان در سال ۱۹۰۴ منتشر شد و به سرعت با استقبال خوانندگان روبرو گشت.
جک لندن در این رمان داستان «هامفری وان ویدن»، روشنفکری را بیان می‌کند که در اثر غرق کشتی اسیر گروهی ملوان خشن به سرپرستی شخصی بنام «ولف لارسن» می‌شود که او را با کشتی خود به دریاهای دوردست می‌برند. ولف لارسن مردی است بی‌اخلاق و خشن که قدرت بدنی زیادی دارد و در عین حال خودآموخته است و کتاب‌های زیادی خوانده است. داستان با ورود زنی بنام «ماد بروستر» که شاعر مشهوری است صورت دیگری می‌گیرد و هامفری که عاشق ماد شده در جزیره‌ای دورافتاده با همکاری او از پس ولف برمی‌آید. نویسنده در این رمان به اَبَر انسان نیچه نظر داشته و در داستان به بزرگان عرصه ادب و اندیشه مانند هربرت اسپنسر، عمر خیام، هیپولیت تن، شکسپیر و جان میلتون اشاره دارد.
این کتاب پر از اصطلاحات دریانوردی است و جک لندن در نوشتن آن (مانند بسیاری از دیگر رمان‌های خود) از تجربه زندگی خود بهره گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/05/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گرگ دریا

تعداد دیدگاه‌ها:
7
سلام
ترجمه دیگری از این کتاب بوسیله آقای جواد پیمان وجودداشت ـ
اگر آن را دارید لطفا آپلود بفرمایید ـ با سپاس
کتاب خوبی بود
از قسمت های تکان دهنده ی ان برای من ان جمله بود که
"او هنوز در میان انبوهی از گوشت های مرده زنده بود"
این رمان از زیباترین رمان‌های هیجانی و پرماجرایی است که در نوجوانی خواندم، پیش از اینکه به رمان‌های روان‌شناختی و فلسفی علاقه‌مند شوم. داستان‌های جک لندن از داستان‌های ژول‌ورن هیجان‌انگیزتر و گیراتر است. از میان گرگ دریا، سازمان آدمکشان، آوای وحش، سپیددندان، گرگ دریا سرگرم‌کننده‌ترینشان است.

این که آیا زندگی با همه بیهودگی و مصایبش بر مرگ ترجیح دارد؟
طرز تفکری یه که از زاویه دید فیلسوف ، شاعر ، ادیب و... متفاوته جک لندن خودش در کتاب ( مارتین ایدن) پاسخ به این سئوال رو با غرق شدن قهرمان کتاب به دست خودش ارزیابی می کنه . اما نقطه اشتراک و یا اختلاف در این تفکر که در هر دوره ای نوعی تفکر فلسفی رو به جهان معرفی کرده در چیست؟ در اصلی به نام « بودن » در عالم آفرینش »؟! ...
و به همین گونه... از زاویه دید نگاه شاعر که رفتن را نه به دلیل بیهوده زیستن بلکه برای سپری کردن دنیا و رسیدن به اصلی جاودان، که زندگی را هدفمند می یابد:
حجاب چهره جان می شود غبار تنم
خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم

کتابای جک لندن خیلی هیجان انگیزه آدم خودشو توی اون فضا احساس میکنه
من گرگ بیابان رو از هرمان هسه خوندم که این کتاب به گفته عده ای از مننقدین از منابع الهام صادق هدایت برای نوشتن بوف کور بوده . خدا عالمه
اما سوال اینجاست اصلا گرگ توی دریا چکار میکنه :-(:-(:-(:-( مگه ما گرگ دریایی هم داریم:D:-(
:-)
گرگ دریا رمانی از جک لندن نویسنده آمریکایی است. این رمان در سال ۱۹۰۴ منتشر شد و به سرعت با استقبال خوانندگان روبرو گشت.
جک لندن در این رمان داستان «هامفری وان ویدن»، روشنفکری را بیان می‌کند که در اثر غرق کشتی اسیر گروهی ملوان خشن به سرپرستی شخصی بنام «ولف لارسن» می‌شود که او را با کشتی خود به دریاهای دوردست می‌برند. ولف لارسن مردی است بی‌اخلاق و خشن که قدرت بدنی زیادی دارد و در عین حال (مانند خود جک لندن) خودآموخته است و کتاب‌های زیادی خوانده است. داستان با ورود زنی بنام «ماد بروستر» که شاعر مشهوری است صورت دیگری می‌گیرد و هامفری که عاشق ماد شده در جزیره‌ای دورافتاده با همکاری او از پس ولف برمی‌آید.
جک لندن در این رمان به اَبَر انسان نیچه نظر داشته و در داستان به بزرگان عرصه ادب و اندیشه مانند هربرت اسپنسر، عمر خیام، هیپولیت تن، شکسپیر و جان میلتون اشاره دارد.
این کتاب پر از اصطلاحات دریانوردی است و جک لندن در نوشتن آن (مانند بسیاری از دیگر رمان‌های خود) از تجربه زندگی خود بهره گرفته است.
با تشکر از آپلود کننده گرامی
گرگ دریا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک