رسته‌ها

کردستان و کرد در اسناد محرمانه بریتانیا

کردستان و کرد در اسناد محرمانه بریتانیا
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 43 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 43 رای
کردستان به عنوان یکی از مراکز مهم و بحرانی در سراسر قرن نوزدهم بود. شورش شیخ عبیدالله نقشبندی در کردستان و حمایت کشورهای اورپایی از او، باعث بروز بحران در ایران و نیز روابط خارجی ایران و عثمانی شد. در اواخر قرن نوزدهم نیز شورش اسماعیل آقا سمکو، دیگر بحرانی بود که در کردستان در گرفت. به این خاطر این کتاب با لحاظ موارد فوق و اهمیتی که آن بحران در ناسبات خارجی ایران داشت و نیز نقش بریتانیا در آن بحران ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
110
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kingbook
kingbook
1392/05/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کردستان و کرد در اسناد محرمانه بریتانیا

تعداد دیدگاه‌ها:
4
من نمی دانم چرا کتابهایی که در بازار موجود نیستند و اصلاً معلوم نیست ناشرشان کجاست و چه می کند و به همین دلیل امکان چاپ دوباره شان روی هواست، با کتابهایی که در بازار موجود هستند و ناشرشان هم فعال است در یک کفه قرار داده می شوند :-( کاش کتابناک امکان دانلود این دسته از کتابها را فراهم می کرد تا علاقمندان بتوانند به این کتب دسترسی داشته باشند.
این کتاب یکی از دارای تعدادی از بهترین اسناد ماموران انگلیسی مستقر در محل است ، مثل رونالد تامسون ، ولی باید بگویم در کتاب بر خلاف توضیحات نوشته شده (در ضمن و معرفی کتاب) نوشته ای در خصوص شیخ عبیدالله نهری (کرد) وجود ندارد.
کردستان و کرد در اسناد محرمانه بریتانیا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک