رسته‌ها
اعترافات شکنجه شدگان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 114 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 114 رای
تعداد صفحات: 381

زندان ها و ابراز ندامت های علنی در ایران نوین ( دوران رضا شاه، محمدرضا شاه و جمهوری اسلامی)

پروفسور یرواند آبراهامیان یکی از ممتازترین تاریخ‌نویسان ایران کنونی به‌شمار می‌رود و استاد ممتاز تاریخ در کالج باروک دانشگاه شهر نیویورک است. وی آثار متعددی را در کارنامه پژوهش‌های دانشگاهی‌اش ثبت کرده که پرآوازه‌ترین آن‌ها کتاب «ایران بین دو انقلاب» است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
375
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
michaeil
michaeil
1392/04/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اعترافات شکنجه شدگان

تعداد دیدگاه‌ها:
19
این کتاب صفحات از 102 تا 108 نیست
همچنین 185 تا 191
متاسفانه تمامی نسخه‌هایی که در سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شده‌اند ناقص هستند. حداقل ۱۱ سایت مختلف رو چک کردم و همگی همین مشکل رو دارند.
کتاب بسیار خوبی می باشد. با تشکر از کتابناک
یکی از کتاب هایی که دلم میخواست بخونمش البته به اعتبار کتاب ایران بین دو انقلاب امیدوارم این بار هم مطالبش بیطرفانه باشه و پشیمون نشم از خوندنش.
با تشکر از کتابناک
سلام
یه سری از صفحات کتاب حذف شده. اما در کل عالی بود
من خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم.ممنون از زحماتتون
با عرض معذرت از تمام دوستانی که لینک قبلی کتاب را دانلود کرده اند؛ در نسخه ی قبلی فصل آخر کتاب نبود که در این نسخه اضافه شد. (تعداد صفحات: 381 صفحه)
[quote='tearin']این کتاب خیلی بد اسکن/پی‌دی‌اف شده... کیفیت بعضی صفحات (خصوصاً بعضی پاورقی‌ها که که با فونت ریزتر چاپ شدن) اصلاً خوب نیست... بعضی صفحات به کلی جا افتادن و برخی‌ دیگه به‌صورت تکراری تو فایل قرار گرفتن... فصل آخر رو هم که اصلاً نداره!... می‌شه تصحیح کنید یا حداقل همون نسخه‌ی قبلی رو بذارید؟... ممنون می‌شم...[/quote]
لینک دانلود اصلاح شد. این یکی کامله، کیفیتش هم بد نیست. ممنون از تذکرتون.
سلام من زیاد اهل مطالعه ام نمیدونم چرا تا حالا این سایت راندیده بودم واقعا عالیه کتابهایی که اصلا باورم نمیشد وتوایران ممنوع هستنئ وای ی خدا چقدر خوشحالم اونقد که دوست دارم که کسایی که این سایت را راه اندازی کردن ببوسم وبهشون بگم که چقدر ازشون ممنونم.:-*:-*:-*:-*:-*:x:x:x:x
... و صد البته نمی توان منکر اشکالات و اشتباهات ساواک و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی نظام گذشته شد. در آن زمان هم خطاهای بزرگی رخ داد که قابل توجیه نیست. انسان باید در تحلیل مسایل همیشه شرافتمدانه عمل کند. تعصب نتیجه ای جز بازتولید اشتباهات گذشته نخواهد داشت.
شاهزاده رضا پهلوی در جلسه پرسش و پاسخ با وبلاگ نویس ها - 29 بهمن 1390 :
«شکنجه فی نفسه کار غلط و محکومی است. اگر به هر نوعی بخواهیم شکنجه را توجیه کنیم به بهانه تروریست بودن یا بهانه نجات جان ۱۰ نفر دیگر، این مساله شکنجه هیچ نقطه ای برای توقف نخواهد داشت. شروع نقض حقوق بشر مثل سرطان با یک توجیه شروع می شود و سفسطه های جدیدی برای گسترش آن پیدا خواهد شد...
حقوق بشر در آن زمان (حکومت پهلوی) نقض شده است. شکنجه وجود داشته است و محکوم کردن این موضوع خارج از مساله منافع گروهی و جناحی است. باید آن را محکوم کرد. همان گونه که امروز این مساله نقض حقوق بشر را در ایران محکوم می کنیم و پیگیر حقوق بشر هستیم. حقوق بشر نباید در گستره زمان تعریف شود. شکنجه محکوم است، با هر بهانه ای، در هر حکومتی و تحت هر شرایطی. چه می خواهد ساواک باشد، چه وزارت اطلاعات، چه گوانتانامو و چه شدید یا ضعیف!
»
شاهزاده رضا پهلوی - کتاب زمان انتخاب - صفحه 24 :
«وجود شکنجه نیز اثبات شده و کسی نمی تواند آن را انکار کند. برای من شکنجه نه تنھا خلاف قانون، بلکه کاری غیرانسانی است و قادر به پذیرش و توجیه آن نیستم. این موضوع برای من بسیار دردناک است، چرا که نھایتا پدرم مسئول آن شناخته می شود. اما از نظر من، محکومیت شکنجه، محکومیتی اصولی است، حتی اگر پای پدرم در میان باشد. نمی توانم ھیچ توجیھی برای این قبیل اعمال پیدا کنم.»
اعترافات شکنجه شدگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک