رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
صید قزل آلا در آمریکا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 51 رای
✔️ صید قزل آلا در آمریکا نوشته ریچارد براتیگان یک رمان پست مدرن است. براتیگان در این اثر که شاهکار او محسوب می شود نگارش داستان را تکه تکه پیش برده است که هر تکه را می توان به عنوان بخشی جدا در نظرگرفت و به این دلیل ظاهر این رمان شبیه مجموعه داستان کوتاه است و داستان ها را می توان مستقل از همدیگر و بدون در نظر گرفتن ترتیب آنها خواند. نشانه هایی از قبیل داشتن یک فرزند خردسال و مسافرت با شریک زندگی که در بخش های مختلف کتاب آمده سبب می شود به راحتی نتیجه گرفت که راوی در بخش های مختلف داستان یک نفر است. ضمنا نقل تکرار شده داستان درباره فردی با نام کوتوله صید قزل آلا در آمریکا که به گفته راوی یک الکلی آس و پاس است را می توان به عنوان رد پای راوی یکسان در همه داستان ها در نظر گرفت. با هم در نظر گرفتن کل رمان از راوی داستان که صید قزل آلا را در مکان ها و زمان های مختلف نقل می کند و حوادث مختلفی برایش پیش می آید داستان را بهتر در ذهن خواننده جا می اندازد.
رمان از زبان اول شخص است. راوی نحوه صید قزل آلا در آمریکا را با وصف مکان های مختلف ماهیگیری و نیز نشان دادن فرهنگ آن و ذهنیتی که آمریکایی ها درباره آن دارند نشان می دهد. نهرهای مختلفی که اسم آنها در کتاب آمده همراه با تخیل نویسنده در توصیف طبیعت کنار آنها فضایی زیبا به داستان داده است.
نثر شاعر گونه براتیگان نثری زیباست. او در قسمت های مختلف رمان از تشبیهات جذابی استفاده کرده است. در برخی قسمت های رمان اسامی تبهکاران آمده که نشان می دهد براتیگان به این قشر از جامعه آمریکا توجهی ویژه دارد. براتیگان ماهی قزل آلا را به دلیل جست وخیز و پرش هایی که از آب می کند به تبهکاران آمریکایی تشبیه کرده که روحی نا آرام دارند و در جامعه مرتکب جنایت می شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1392/03/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صید قزل آلا در آمریکا

تعداد دیدگاه‌ها:
7
یه نفر اینو برام پی ام میکنه ؟ ممنون میشم
عزیز،توضیحات رو میخونیم ولی من هیچ کتابی رو نمیتونم دانلود کنم،همش در مورد حق اثر و از این حرفا..دیروز با یکی از دوستان صحبت کردم ایشون به من اطمینان دادن که مثه سابق میشه هر کتابی رو از این سایت دانلود کرد و فقط فضای سایت تغییر کرده با این تفاسیر باز هم نمیتونم دانلود کنم
[quote='zamaniali']بچه ها چطور دانلود کنم؟[/quote]
پاسخ بچه ها : مگه توضیحات بالای صفحه رو نمی خونین؟ با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد.
این کتابو بخونید. به نظر من با کتابای این نویسنده بهتر میشه با فرهنگ و خوی امریکایی ها آشنا شد. البته انتظار یه کتاب کلاسیک یا یه داستان سر راست رو نداشته باشبن. این نوسنده به داستان توجهی نداره. به خصوص در کتاب صید قزل آلا. اما کتاباش دلچسبن.گفتنی نیس خوندنیه!
ای بابا این که فعال بود تا چند روز پیش پیش هم که پیشنهاد خود سایت بود.
ای بابا این که فعال بود تا چند روز پیش پیش هم که پیشنهاد خود سایت بود.
صید قزل آلا در آمریکا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک