رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ مختصر ترک
امتیاز دهید
5 / 4
با 50 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 50 رای
این کتاب که اصل آن به زبان ترکی است، به بررسی ریشه و پیشینه ترک ها در تاریخ می پردازد. درباره ترکان باستان، آگاهی هایی در منابع قدیم چین و بیزانس وجود دارد. منابع اسلامی نیز، شامل آگاهی هایی گسترده درباره ترکان، به ویژه پس از مسلمان شدن آنها است. کتاب حاضر، شامل اطلاعات مختصر و مفیدی درباره تاریخ و فرهنگ ترک است. این کتاب، به ترتیب تاریخی، به قبایل گوناگون ترک می پردازد و اطلاعاتی منسجم و فشرده، درباره زبان، ادبیات و فرهنگ و تاریخ آنان، تا سده ۱۶ میلادی را عرضه می کند. در ادامه، مهاجرت قبایل مختلف ترک به مناطق گوناگون، و حکومت هایی که آنها پدیده آوردند، مورد بررسی قرار می گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
princi pino
princi pino
1392/03/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ مختصر ترک

تعداد دیدگاه‌ها:
13
مردم ترک‌زبان آذربایجان تنها در زمان کوتاهی امپراتوری قاجار را درست کردند که بسیاری از آن را هم در عهدنامه‌های ننگین از دست دادندو نشان دادند چه اندازه ضعیف‌و سست هستند. (فاتحان‌و مدافعان اسلام را دیدیم :)) ) امروزه همه ترکان‌و ترک‌زبانان متصرفاتشان را از دست داده‌اند. این می‌خواهد بگوید ایران متصرفه ترکان است! مگر نمی‌داند رضاشاه مازندرانی قاجارهای ترک‌زبان را برانداز کرده است؟ خیلی پیشتر از آن که مردم ترکیه در ترکیه‌شان خلافت عثمانی را برپا کنند مردمان ایرانی، پادشاهی پنتوس (Kingdom of Pontus) برپا کرده بودند، شگفت آنکه تقریبا همه این "فاتحین" زبان پارسی را برای خویش گزیده بودندو از فرهنگ ایران بسیار متاثر بودند. ایرانیان خیلی بیشترو پیشتر در خاورمیانه ریشه دارند.
ترکها فاتحین آسیا،‌اروپا و آفریقا بودند و مدافعین اسلام. سرزمین هایی که در آن زندگی می کنند جزو متصرفات آنهاست. و یک فاتح هرگز متصرفاتش را به راحتی پس نمی دهد.
به نظر من کسایی که بدون فکر و دلیل حرف میزنن دارن حرفشون رو رد میکنن.من از طرف مادر ترک و از طرف پدر فارس هستم.پس نمیتونم تعصب داشته باشم.به نظر من ترکها از قبایل تاتارها بودند که در آسیای میانه زندگی میکردن علت رواج ترکی در آذربایجان قوم خزر در شمال دریای کاسپین (دریای خزر ) هست که قوم خزر یکی از قبایل تاتار بود.میتونید در کتابهای تاریخی این مطلب رو ببینید. مثلا یکی از قومهایی که به آتیلا کمک میکرد قوم خزر بود
[quote='khabidim']نه مسئله این چیزا نیست مسئله دشمنی با اقلیت های ایرانه.این کتاب حق دانلودشو گرفتن چون موافق ترک هاست و تاریخشونه.اگه تاریخ فارس بود تاریخه ایران و به خصوص تهران بود که کسی پاکش نمیکرد.اگه من دروغ می گم خودتون تو کشور ببینین که چقدر همه با اقلیت ها دشمنن نمونش همین زلزله اخیر تو اذربایجان خودمون که کسی ککشم نگزید که خونه هاشون ویرون شد یه سالی اواره موندن/یاشاسین اذربایجان و تورک دیله[/quote]
سیامک جان خلاف چیزی که شما فرمودید این کتاب حذف نشده بلکه به خاطر داشتن حق نشر دانلود اون ممنوع شده. احترام به حق نشر این کتاب باعث خورسندی ست. عینک بدبینی رو بردارید.
در مورد زلزله، دل مردم ایران به درد آمد، حساب مردم و سیاست و حکومت از هم جداست. اینکه از رسانه ملی! اعلان میشه خونه های هموطنان زلزله زده ی آذری ظرف دو ماه بازسازی میشه و نمیشه علتش دشمنی مردم با اقلیتها نیست.(ضمنا ترکها اقلیت نیستند، یک قومیت به شمار میان، یک قومیت بزرگ)
بعد از زلزله دوستان برای تهیه خبر رفتند و "خبری نیاوردند که بشود چاپ کرد".
ما خودمان باید با هم باشیم.
نه مسئله این چیزا نیست مسئله دشمنی با اقلیت های ایرانه.این کتاب حق دانلودشو گرفتن چون موافق ترک هاست و تاریخشونه.اگه تاریخ فارس بود تاریخه ایران و به خصوص تهران بود که کسی پاکش نمیکرد.اگه من دروغ می گم خودتون تو کشور ببینین که چقدر همه با اقلیت ها دشمنن نمونش همین زلزله اخیر تو اذربایجان خودمون که کسی ککشم نگزید که خونه هاشون ویرون شد یه سالی اواره موندن/یاشاسین اذربایجان و تورک دیله
[quote='مرغ سحر2']این کتاب همانند دیگر نظریان پان ترکها پر دروغ های تاریخی است.[/quote]
با سلام متاسفانه شما نیم نگاهی هم به کتاب نینداختید. از قضا این کتاب بر خلاف انتظار و چیزی که از نامش بر می آمد به وقایع مهاجرت های ترکان از کوههای آلتا و دشت های گوبی از باستان تا اعصار میانه پرداخته است و با مستندات تاریخی از تاریخ جین و تواریخ اسلامی مشت محکمی بر دهان پان ترک ها زده است. خواهشا نخست نگاهی به کتاب بیندازید تا به منازعات قومی در سایت دامن نزنید.
کسروی پان ترکیست نبود و محقق بزرگی بود که جایزه سلطنتی انگلیس را برای کتاب آذری یا زبان باستان وا.............
باتشکر از نطر جنابعالی ولی
جرااین جایزه را انگلیسی ها دادند آیا منظوری درکارنبوده ؟ ایا نخواسته اند بزرگترین قوم ایرانی را بی ریشه واساس جلوه دهند وسپس همدلی و......را از دست ایرانیها بگیرند و الخ
کسروی پان ترکیست نبود و محقق بزرگی بود که جایزه سلطنتی انگلیس را برای کتاب آذری یا زبان باستان آذربایجان گرفت. او در این کتاب که نتیجه تحقیقاتش بود نشان داد که زبان ترکی پنج قرن است که در آذربایجان رواج پیدا کرده و قبل از آن زبان آذری که شاخه ای از زبانهای مادی و نزدیک به زبانهای کردی و تالشی است در مناطق آذربایجان ، آران و شرق ترکیه رواج داشته که هیچ شباهتی به ترکی ندارد.
آقایانیکه می پندارند ترکها تاریخ ندارند واقعاً بی انصافی نمیکنند؟، آقای کسروی که واقعاً مورخ نبودند وتحصیلات مربوظ به تاریخ نداشتند لظف کرده و یا اینکه به عنوان مزدور یا اجیر یک کتاب بی اساسی را نوشته که به هیچ وجه علمی نیست و اصولاً استناد به این کتاب اصلاً صحیح نمی باشد زبان ، ادبیات ،تاریخ ، موسیقی و فرهنگ دیرین ترکها آنقدر برجسته وآشکاراست که نمیتوان آنرا انکار و رد کرد البته قصد بنده دفاع از تاربخ ترکها نیست چون تاریخ یک ملت با دفاع کردن یا رد بی کردن بی اساس برجسته یا بی ارزش نخواهد شد به نطر بنده ترک ، کرد، لر،ترکمن وبلوچ همگی محترم بوده وتاریخ با ارزشی دارند وشخصاً تاختن به هرکدام ازاین قومها بنطراینجانب بی ادبی بوده ونمایانگر عدم رشد شخصیتی واجتماعی فرد مزبورخواهد بود .
نوشتن این دروغهای تاریخی واقعا شرم آور است!!!!
تاریخ مختصر ترک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک