رسته‌ها

صوفی نامه : التصفیه فی احوال المتصوفه

صوفی نامه : التصفیه فی احوال المتصوفه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
تصحیح و مقدمه از : دکتر غلامحسین یوسفی

این کتاب از قطب الدین ابوالمظفر عبّادی واعظ و خطیب قرن ششم است،که آن را به منظور شناخت قواعد و اصول طریقه ی عرفان و «تحقیق» نوشته،که در حدّ خویش جامع تمام مسائل و مبانی تصوف است و این حتی با نگاه کردن به فهرست کتاب نیز نمایان است.
وی مردی سخنور و واعظی بلیغ و گوینده ای نامدار بوده است.بیانی سحرآگین و گفتاری آتشین دارد،سخندان و نکته سنج است.می راند تا در مُلک سخن فرمانروائی کند، و می تازد تا آتش شور در ضمیر عارفان و دل سوختگان برافروزد!
فصاحتش به حدی است که در اندک زمانی آوازه اش از سرزمین ایران می گذرد و به دیگر نقاط بخصوص عراق می رسد.
عبادی این کتاب را برای آن نوشته که طرق شریعت و طریقت را بر طالبان و جویندگان معلوم گرداند.و سره از ناسره و عارف از جاهل باز شناسد.
این کتاب بوسیله ی مرحوم دکتر غلامحسین یوسفی استاد دانشکده ادبیات مشهد تصحیح شده و بنیاد فرهنگ ایران آن را چاپ و منتشر کرده است.
مصحح در این راه با دقت و امانت بسیار،به کار پرداخته،و تا حدّ امکان کوشیده است این اثر گرانبها بی نقص و عیب در اختیار مخاطبان دانشمند و فاضل قرار گیرد.
و این را می شود در سرتاسر کتاب مشاهده کرد و تعلیقات کتاب و شرح ممتاز آن شاهد این سخن خواهد بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
498
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صوفی نامه : التصفیه فی احوال المتصوفه

تعداد دیدگاه‌ها:
4
با درود به شما ....دمت حق صوفیا صافی کن این دل ...به عشقی گشته ام در بند چه حاصل ...وضو سازم چو حلاج وقت دیدن .....کمان ابرویم ار آید به منزل ...ب .... امیرصادقی
با سلام و تشکر . دوستان دست اندر کار توجه کنید در این کتاب ، صفحه 128 فایل پی دی اف برابر با صفحه 88 کتاب است اما صفحه 129 فایل پی دی اف برابر با صفحه 93 کتاب است یعنی حدود 4 صفحه از کتاب در فایل پی دی اف وجود ندارد . می خواست خواهش کنم اگر امکان دارد فایل کامل کتاب رو بگذارید .
موفق و سربلند باشید .
با تشکر از زحماتی که می کشید. واقعا کتابهای خوبی را آپلود می کنید.
با تشکر فراوان از جناب پورفر عزیز.
این کتاب برای دوستانی که نثر رساله قشیریه و کشف المحجوب و آثار دیگه ی عرفانی براشون سنگینه، بهترین گزینه است. نثر کتاب مثل یک خطابه ی سلیس و روونه.
صوفی نامه : التصفیه فی احوال المتصوفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک