رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سخن اهل دل‌
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 99 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 99 رای
.
سید محمد طباطبائی (۱۲۸۱ هجری شمسی) معروف به استاد محیط طباطبائی، پژوهش‌گر، مورخ و ادیب برجسته معاصر ایران.
«سخن اهل دل» کتابی است که دفتر پژوهش های رادیو فراهم کرده و ناشر آن طرح آینده نام دارد. کتاب مذکور شامل مطالبی از متن نوارهای برنامه رادیویی «مرزهای دانش» است. جلد اول «سخن اهل دل» شامل نوزده فصل است و هر فصل به موضوع خاصی می پردازد. سهم ایرانیان در فلسفه اسلامی، نظری به تاریخ قضاوت ایران در دوره اسلامی، سهم ایرانیان در زبان و ادبیات عرب، جشن سده، مهستی شاعر، خرافات ادبی، قدیمی ترین موقوفه ایران و...عناوین برخی از فصول این کتاب است.
کسانی که دهه‌ی 1330 خورشیدی را به یاد می‌آورند حتماً برنامه‌های رادیویی «مرزهای دانش» را هم شنیده‌اند. استاد «محیط طباطبایی» در سال 1337 خورشیدی، سرپرستی برنامه‌ها‌ی «مرزهای دانش» رادیو ایران را به‌عهده گرفت و خود نیز در آن برنامه‌ها‌ سخنرانی می‌کرد. هنوز هم دوستداران فرهنگ، ادب و تاریخ، آن گفتارها را به خاطر دارند.
«محیط طباطبائی» در آن برنامه‌ها از استادان و دانشمندان و پژوهشگران دعوت می‌کرد که در باره‌ی موضوعی ویژه، سخنرانی کنند. این مسؤلیت 31 سال تداوم یافت. در سال‌های پایانی مسؤلیتش، خود استاد، سخنران بیشتر برنامه‌ها بود. سخنرانی‌های مورد نظر، در سراسر ایران، با زبانی ساده، روان و شیرین پخش می‌شد. این برنامه‌ها در آشناساختن طبقات گوناگون مردم ایران و مردم فارسی زبان سرزمین‌های همسایه با فرهنگ دیرینه سال خود نقش بسزایی داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hreza
hreza
1388/07/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سخن اهل دل‌

تعداد دیدگاه‌ها:
3
با سلام و آرزوی سلامتی و توفیق برای شما.
در مورد کتاب سخن اهل با توجه به این که اینجانب مسئولیت گرد آوری آن را بر عهده داشتم خواستم بگویم که طرح روی جلد کتاب اصلا با آنچه نزد من موجود است سنخیتی ندارد .
واقعا از زحمات همه شما بی نهایت سپاسگزارم و آرزوی موفقیت هرچه بیشترتان را در پیشبرد سواد اجتمایی و فرهنگ دارم.8-)
سخن اهل دل‌
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک