رسته‌ها
تحریم دو حکم حلال
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 20 رای
دو برنامه مهم دین اسلام، متعه حج و ازدواج موقت است که مسلمانان در زمان پیامبر خدا و دوران خلافت ابوبکر و بخشی از دوران عمر آن ها را انجام می دادند.
اما این دو برنامه توسط عمر بن خطاب ممنوع و حرام شده است.
این کتاب با محوریت دیدگاه های دانشمندان بزرگ و مورد اعتماد اهل سنّت، اصل موضوع را بررسی و تحریم و آن را پس از بررسی، مورد نقد قرار داده
و حقیقت آن را آشکار ساخته است و حق جویان را با موضوع دیگری از برنامه های اسلامی که دست خوش اندیشه های واهی قرار گرفته آشنا کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
48
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
civil84
civil84
1392/04/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحریم دو حکم حلال

تعداد دیدگاه‌ها:
9
همان بهتر که عمر این دو موضوع را حرام اعلام کرد وگرنه تعداد مسلمانان بر روی کره زمین به 100 میلیارد نفر می رسید و دیگه جایی برای سایر ملل دنیا باقی نمی گذاشتند ... اما از شوخی گذشته هر دو این حکم فقط به درد افراد ثروتمند می خورد و هیچ گرهی از گره های کور افراد فقیر باز نمی کند ...
اقای ادریس حسینی جناب ابوبکر هم مقبولیتی نداشت چه برسه جناب عمر. اعتراضات مربوط به این دریافت حکومت هم شاهد بر این حرف(نه فقط اعتراض بنی هاشم ). در ضمن ارتدادی هم که صورت گرفت نشان داد اصحاب پیامبر همگی مومن و سلف و صالح نبودند. مشروعیتی بر اثر تعداد پیروین در کار نیست بلکه با ارفاق فقط مقبولیت.
مقبولیت عمر با خدعه و نیرنگ و سیم و زر حاصل شد! پس یک دفعه بفرمایید یاران و اصحاب پیامبر (که تقریباً تمام آنها پشتیبان عمر بودند و به او مقبولیت و مشروعیت می بخشیدند) آدمهایی دمدمی مزاج و ساده و فریب خورده و دنبال هوا و هوس و مال دنیا بودند و تقریباً تمام تلاش 23 ساله پیامبر نقش بر آب بود.
بعد هم ما در جامعه ایران زندگی میکنیم و با مسائل و مشکلات این جامعه سر و کار داریم.
و دراينجا يك سوال، بالفرض اگر شما در قید حیات باشید ولی نتوانید وظایف سرپرستی خودتان را بخوبی انجام دهید آیا حاضرید نزدیکانتان به صیغه دیگری درآیند تا دچار مشکل مالی نگردند؟ یا اینکه به قول معروف مرگ خوبه ولی برای همسایه؟
و در پایان میتونین این ازدواج های جدید (ازدواج تابستان) رو با ذکر منبع توضیح دهید؟
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب سیاوش 110،بنده عرض کردم مشروعیت نداشت نه مقبولیت.از این لحاظ مشروعیت نداشت زیرا پیامبر بر اساس دستور الهی و طبق وحی که به ایشان رسید جانشین و وصی خویش را در غدیر خم تعیین نمود.حال بماند که مقبولیت عمر نیز با خدعه و نیرنگ و سیم و زر حاصل شد.پس سه سوال اول شما رو پاسخ دادم.
سوال چهارم: بنده به جامعه ایران کاری ندارم،زیرا بین عرف جامعه و قوانین اسلام تفاوت وجود دارد.زیرا ربا خوردن در عرف اشکالی ندارد اما ازدواج یک پیرمرد در سنین بالا با یک دختر جوان در جامعه ما از دید مردم بدترین گناه است.
سوال پنجم: صیغه برای هر مردی جایز نیست.فقط دو دسته مردان اجازه صیغه دارند.اول مردانی که به مدت طولانی از خانواده خویش دور هستند و دچار نیاز جنسی می شوند.دوم جوانانی که نیاز جنسی دارند اما توانایی مالی برای تشکیل خانواده و ازدواج دائم ندارند.
سوال ششم: بنده تا زمانی که هستم اجازه نمی دهم نزدیکانم صیغه شوند.زیرا تا جایی که بتوانم تمام تلاشم را خواهم کرد و سرپرستی ایشان را به عهده خواهم گرفت.اما شما در نظر بگیرید زنی که با دو فرزند و بدون کس وکار زیر نگاه همین جامعه ایرانی که شما می فرمایید باید چکار کند؟ آیا باید به فحشا رو بیاورد؟ آیا بهتر نیست که پیشنهاد صیغه از سوی مردی که می تواند سرپرستی او را بر عهده بگیرد جواب مثبت دهد؟
موفق باشید
1-اینکه کسی مرتکب اشتباهی شود دلیلی نمی شود که شما نیز مرتکب اشتباه شوید
2- عجیب است عمر مقبولیت نداشته ولی سربازان اسلام از جان و دل به فرمان او با سه امپراطوری می جنگند
3- شما با اینکه در زمان حضرت علی سه جنگ داخلی میان مسلمانها در اختلاف با حضرت علی واقع می شود می گویید حضرت علی مقبولیت داشته اند ( که ما نیز قبول داریم مقبولیت داشته اند ) ولی در زمان عمر که همه چیز امن و امن بوده مقبولیت نداشته است ؟ پس چگونه این حکم او را بنا به قول مطهری در زمانهای بعدی نسخ نمی کنند ( حتما از شدت منفوریت ؟‌!‌!‌!‌ )
4- می شود بگویید جامعه ایران اگر بچه ای محصول ازدواج موقت باشد به او چه نگاهی دارند ؟
می شود بگویید اگر زنی صیغه کرد به او چه نگاهی دارند
می شود بگویید اگر زنی همسرش صیغه کرد چرا این عمل را قبول ندارد
می شود بگویید اگر یکی از نزدیکان ( مونث ) شما خواست صبغه کند آیا شما راضی به این امر هستید یا خیر ؟
میتونم بپرسم چند درصد جامعه اسلامی آن دوره، با مشروعیت و مقبولیت جناب عمر خطاب به عنوان حاکم جامعه اسلامی موافق نبودند؟
میتونین این ازدواج های جدید (ازدواج تابستان) رو با ذکر منبع توضیح دهید؟
بسم الله الرحمن الرحیم
حکم حکومتی را کسی می دهد که با مشروعیت و مقبولیت جامعه اسلامی به حکومت رسیده باشد.جناب عمر خطاب فاقد مشروعیت به عنوان حاکم جامعه اسلامی بود پس در نتیجه حکم حکومتی ایشان نیز اعتباری ندارد.
در مورد سست شدن مبانی خانواده هم خدمتون عرض کنم که اگر صیغه و متعه الان مشکل داره پس چرا اهل سنت ازدواج های جدیدی با نحو متعه اما با اسامی دیگر طراحی کرده اند؟؟؟؟ در اهل سنت ازدواج هایی مرسوم است از جمله با عنوان تابستان.یعنی همان ازدواج موقت است اما باید در زمان تابستان صورت گیرد.
یا علی
حضرت علی نیز :
1- خضاب نمی کرد (‌بر خلاف زمان پیامبر )
2- بر اسب زکوه بست (‌بر خلاف سنت پیامبر )
زیرا هدف اساسی اسلام را درک کرده بوده اند ! : حفظ سلامت و امنیت جامعه
در خصوص صیغه زنان نیز وقتی خلیفه دوم متوجه شیوع این کار و سست شدن مبانی خانواده می شود آنرا طی حکم حکومتی ممنوع اعلام می کند (‌برای زمان خودش )
ولی به قول مطهری (‌ظاهرا در کتاب حجاب )‌چون خلفای بعدی به خلیفه دوم ارادت داشته اند این حکم را نسخ نمی کنند و این حکم به قوت خود باقی می ماند
و چه خوب هم شد که به قوت خود باقی ماند . . . زیرا کانون خانواده ها را از هم می پاشاند . . . . .
فقط اینو بگم که.......... کاش بجای تحریم این 2 حکم حلال خیلی از احکام حلال دیگر نیز حرام میشد تا دنیای بهتری را شاهد بودیم .ضمن اینکه اگه حلالی ظرف مدت چند ماه بگفته نویسنده حرام میشود اولا نشان از مقطعی بودن و سطحی بودن این احکام است دوم اینکه پس از 1400 سال این حق را خودبخود بدیگران میدهد که بنا بر این واقعیت بسیاری از این احکام شریفه باطل اعلام شود جون نجس شمردن غیر مسلمان احکام جزیه و حد و خمر و..........
تحریم دو حکم حلال
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک