رسته‌ها
قلعه حیوانات
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 145 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 145 رای
✔️ شاید بهتر باشد برای کتاب قلعه‌ حیوانات دنبال دلیلی برای نخواندن کتاب بگردیم، تا دلیل برای خواندن؛ زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را نخوانید. این کتاب آن‌قدر مشهور است که در همه‌ی فهرست‌های مشهور کتاب‌خوانی پیشنهاد شده است. این کتاب یکی از شاهکارهای ادبی قرن بیستم است و خواندن آن وسعت دید خواننده را افزایش می‌دهد.
داستان کتاب قلعه‌ی حیوانات درباره‌ی گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند. بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه حیوانات داشتند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به عهده می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که این قوانین با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند. قیام حیوانات درنهایت تبدیل به دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
160
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/06/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قلعه حیوانات

تعداد دیدگاه‌ها:
30
حکایت قلعه داستان هر انقلاب بشری و عاقبت انقلاب ما هم هست وخوکها نفرت انگیزند
نگاه متفاوتی تو این کتاب هست که وقتی جای حیوانات با انسان ها برای یک انقلاب عوض می شود، در نتیجه نهایی همان می شود که باید می شد. اما چیزی که این انقلاب را دل پذیرتر و در عین حال غم انگیزتر می کرد تمثیلِ بجای حیوانات برای هر قشر احتمالی از انسان ها بود. و اینکه شاید اگر حیوانات جای انسان ها بودند در شرایط مشابه همان خبط و سیری ناپذیری را داشتند که هم اکنون انسان ها دارند.
کتابی بسیار عالی وکاملا منطبق با بسیاری از انقلابها
کتاب های جوروج اورول با ظرافت و دقت تمام به نقد و توصیف سیاست و ساز و کار حکومت ها میپردازند
قلعه حیوانات به همان اندازه که شهرت دارد و حتی بیش از آن ارزش دارد و نمونه عالی ادبیات تمثیلی در قرن بیستم به شمار می‌رود ، روی سخن آن با حکومت های کمونیستی و فاشیستی است که با وعده ها و شعار های جذاب و عامه پسند بر سر کار می آیند و در تحقق آن شعار ها ناکام می مانند، چنانکه در ابتدای داستان می‌خوانیم یکی از شعارهای حیوانات این است« همه حیوانات برابرند» و در انتهای داستان قید مضحک « ولی بعضی برابرتر اند»!! بر آن افزوده می شود.
طنز تحقیر آمیز و شدیداً مؤثر نویسنده که اشاره به اندیشمندان مارکسیسم و سوسیالیسم دارد، موجب شد که به گفته یکی از مترجمان انتشار این کتاب در اتحاد جماهیر شوروی ممنوع باشد.
تاکنون مترجمان بسیاری کتاب را به فارسی برگردانده اند که همه آنها خوب نیستند، خاصه بعضی از ترجمه های اخیر که جملات را تطویل داده و به معنی آسیب زده اند.
ترجمه امیرشاهی که به گمانم نخستین ترجمه فارسی کتاب باشد، موجز و شیواست و به علاقه مندان توصیه می شود.
قلعه حیوانات هجونامه ای تمثیلی از زبان حیوانات علیه حکومت های کمونیستی و هرنوع حکومت استبدادی است.مطالعه آن به علاقه مندان ادبیات اجتماعی توصیه می شود چرا که کتابی است که همواره می تواند خوانده شود و به روز باشد.
علوفه حیوانات کم و کمتر می‌شد.
همه به جان هم افتاده بودند.
حالا دیگر ادای احترام به یادبودِ موسس مزرعه نه به‌خاطر احترام و اعتقاد که فقط از سر اجبار و ترس بود.
گوسفندان بیشتری به کشتارگاه برده می‌شدند و صاحب مزرعه مدام از دسیسه‌های دشمنی خونخوار به نام "گرگ" به‌عنوان سرمنشا تمامی مشکلات سخن می‌گفت!
شاهکار جرج اورول که به زیبایی تبعیض و نژادپرستی را به سخره گرفته
خیلی کتاب خوبی بود.پیشنهاد میکنم بخونین.خیلی زیبا جامعه و حکومت و مردمان رو به تصویر میکشه.
یکی از بهترین کتاب هاییه که خوندم. واقعا بی نظیره. توصیه میکنم حتما بخونیدش
قلعه حیوانات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک