رسته‌ها
بدانیم و سر بلند باشیم
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 43 رای
بدانیم و سربلند باشیم
فشرده ای از آموزشهای زرتشت


این کتاب ابتدا به مفهوم دین از دیدگاه کلی می پردازد و در بخش بعدی خلاصه ای از زندگی اشو زرتشت پیامبر این دین را مطرح می کند . در این بخش اشاره ای بدیعی دارد به باورهای زرتشتیان و تحقیقات تاریخی در این زمینه، که گاهی مورد تزاحم و اختلاف با هم هستند. در این نگرش بدیع نویسنده بیان می دارد که با توجه به مفهوم دین مهم آموزه ها و مفاهیم آن دین است نه این که پیامبر آن در شرق ایران به دنیا آمده است یا غرب ایران.
این کتاب در ادامه کلیاتی از دین زرتشت را بیان می دارد و در بخشی نیز به تارخچه اوستا می پردازدو کتب مختلفی مانند زند و پازند و وندیداد را نیز معرفی می ماید و در ادامه جشن ها و امشاسپندان و ایزدان را نیز معرفی می نماید.
در بخش آخر نیز صد نام از خداوند را که در اوستا به آن نامیده شده است را لیست کرده که خود نمایشگر چگونگی نگرش این دین به ابعاد متعالی خداوند است.
نکته جالبی که در کل این کتاب جاری و ساری است این مطلب است که نویسنده تعصبی نسبت به آنچه به عنوان آموزه های دین زرتشت مطرح شده است ندارد. اصل اساسی در این دین را سه شعار اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارد نیک می داند و آنچه را که با روح دین متناقض باشد حتی اگر در وندیداد هم مطرح شده باشد از دین زرتشت نمی پندارد.
با همین نگاه نویسنده معتقد است که این دین، یک دین توحیدی است که تنها به خداوند یکتای نادیده یا همان اهورا مزدا اعتقاد دارد و انگره مینو یا اهریمن را خداوند بدیها نمی داند که در برابر اهورا مزدا قرار داشته با شد. بلکه اهریمن را معادل خوی بدی می داند که در وجود همه انسانها به همراه خوی خوبی وجود داشته و همه ما انسانها موظف به مبازه با این خوی بدی در وجودمان هستیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
126
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1392/05/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بدانیم و سر بلند باشیم

تعداد دیدگاه‌ها:
5
با سلام.
این کتاب رو «بندانیم و سربلند باشیم» چطور می تونم دانلود کنم؟
کتاب به نظر مفیدی میاد ولی اجازه دانلود نمیده
کتاب مختصر و بسیار مفیدی بود.
بخش بندی خوبی داشت و بدون هیچ گونه اضافه گویی به راحتی امکان یک آشنایی کلی با بخش مهمی از فرهنگ ایرانی رو فراهم کرده بود.
سپاس بسیار از آپلود کننده گرامی.
:)
بله. بدانیم و سربلند باشیم. ادیان نیاکان ما بخشی از فرهنگ کهن سرزمین ما و فرهنگ و سرزمین ما سازنده هویت ملی ماست. پس آن را بشناسیم و گذشته پربارمان چراغی فراروی آینده مان قرار دهیم و این مرز پرگهر را پاس بداریم.
بدانیم و سر بلند باشیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک