رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درخت هستی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 29 رای
ترجمه کتاب "شجرة الکون"
در این کتاب شیخ،مانند دیگر کتبش با بهره گیری از آیات و روایات و برداشت عرفانی از آنها به گونه ای متعالی،داستان هستی از قوس نزول تا قوس صعود را پی گرفته است و نقش انسان کامل را در این حرکت،نشان داده است.

گوشه ای از این کتاب:
«سوگند به عزت بلند و قدرت نیرومند او که مرا آفرید و در دریاهای یگانگی‏اش عرق کرد و در بیابان ابدیتش‏ سرگردان ساخت.گامی از افقهای ابدیتش چهره می‏نماید،و به من جان تازه‏ می‏دهد.زمانی مرا به مواقف قرب خویش نزدیک می‏کند و با من‏ انس می‏گیرد.گاهی با حجاب عزتش رخ می‏پوشاند و مرا به وحشت می‏اندازد.زمانی با نیایش لطف و مرحمتش با من‏ راز و نیاز می‏کند و مرا به نشاط و طرب می‏اندازد،گاهی‏ جامهای عشق خویش را به من می‏نوشاند و مستم می‏کند،و هرگاه شیرینی فریاد مستی را حس می‏کنم با زبان احدیتّش‏ به من می‏گوید: «لن ترانی» پس از بیم هیبت او آب می‏شوم‏ و در نگرانی محبتش قطعه‏قطعه می‏گردم و از تجّلی عظمت او چون: «خرّ موسی صعقا» بیهوش بر زمین می‏افتم.چون از مستی وجدم به او بهوش آمدم به من گفته شد:ای عاشق این‏ جمالی است که ما پنهانش کردیم و قامت نیکویی است که آن را پوشیده‏ایم . . .»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/03/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درخت هستی

تعداد دیدگاه‌ها:
6
واقعا جای شرمساری و تاسفه که آقای دکتر سعیدی در ترجمه کتاب در قسمتایی که مطابق عقاید خودشان نبوده دست بردند و قسمتایی را حذف کردند و رسم امنت را رعایت نکردند
یک کتاب درباره اصول واساسات فردی بزاریدممنون میشم
با سلام : محمد ابن عربی همانطور که در کتاب فتوحات خود فرموده است به مقام ولایت تکوینی نایل شده و البته در مسیر تصوف خویش در شاهراه ولایت علوی قرار دارد و طریقت در تصوف اسلامی بدون شاهراه ولایت جز ضلالت و گمراهی چیزی نیست بنابراین تمامی سلاسل تصوف و عرفان خود را با واسطه به مقام ولایت علی علیه السلام میرسانند و اینکه میگویند ایشان خرقه از دست خضر گرفته و یا گاهی میگویند از دست فلان پیر طریقت همه صحیح است چون باطن پیرطریقت و خضر همان ولایت علوی است بنابراین خود ایشان در فتوحات میفرمایند اقرب الناس الیه علی ابن ابی طالب یعنی نزدیکترین فرد به پیامبر اکرم حضرت علی صلوات الله علیهم اجمعین است والسلام .
سلام بر همگی...
برخی ابن عربی را مدح و گروهی ذم عده ای او را تحسین و گروهی تقبیح کرده اند؛ او را گاهی مسلمان و گاهی کافر خوانده اند و در تعدیل و تفسیق و تسنن و تشیع وی حرف و حدیث زیاد بوده است؛ اما باید خود مطالعه کنیم و تامل کنیم تا خدای نکرده قضاوت عجولانه نکنیم وبا یک چشم بر او نظر نیفکنیم.
از ارتیاط دقیق فتوحات با اشعار ابن فارض و با در نظر گرفتن این که محیی الدین عربی استاد ابن فارض مصری در راه و طریق و سلوک بوده است گفتارشان هماهنگ بلکه مشابه و متحد است؛ نتیجه ی سلوک ابن فارض رسیدن به ولای اهل بیت عصمت بوده است و این نتیجه و ثمره را در سلوک و راه محیی الدین می توان مشاهده نمود و همانطور که مرحوم قاضی قدس الله نفسه فرمودند وصول به مقام توحید و سیر صحیح الی الله و عرفان ذات احدیت بدون ولایت امامان شیعه و خلفای به حق علی ابن ابی طالب(ع) و فرزندانش از حضرت فاطمه (س) محال است.
حضرت آقای قاضی می فرمودندمحیی الدین روزی به ابن فارض گفت:«خوب است شما شرحی بر دیوان خود بنویسید! ابن فارض گفت:«حضرت استاد! "فتوحات مکیه " شما شرح دیوان من است.»...(برگرفته از کتاب روح مجرد علامه طهرانی(ره))
از کتاب روضات الجنات به اختصار نقل می کنم:
:«و مشایخ صوفیه ، نماز و عبادات را ترک می نمایند و استدلال می کنند بر آنکه این اعمال واسطه هایی هستند میان پرودگار با بندگانش و میان خداوند با عارفان حجابی نیست و به آیه ی مبارکه قرآن استدلال می کنند که خداوند را عبادت کن تا زمانی که به تو یقین برسد...و از این گفتار پیداست که آنان خود را اکمل انبیا و اوصیا می دانند همانطور که از گفتار محیی الدین عربی مشهود است و بدین علت است که بعضی از مشایخ متاخرین از عرفای ما او را به ممیت الدین(میراننده ی دین) لقب داده اند و پدر مرحوم ما به او لقبی نیکوتر از این داده و او را ماحی الدین(محوکننده و نابودگر دین) ملقب ساخته است.»
:-)
با سپاس از دوست گرامی poorfar بابت آپلود کتاب ( درخت هستی ) محی الدین ابن عربی
از سایت محبوبم کتابناک بابت در اختیار گذاشتن کتاب ها و اضافه کردن معلوماتمان بینهایت سپاسگزارم.:x
درخت هستی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک