رسته‌ها
قرآن و گیاهخواری
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 26 رای
تا کنون پژوهش های بسیاری در مورد گیاهخواری انجام شده است،
اما تمایز این کتاب با آنها بررسی گیاهخواری توسط یک صوفی و درویش ! در قرآن و اسلام است.
در این کتاب سعی شده از نظر دینی- فلسفی و علمی به گیاهخواری پرداخته شود و در نوع کتاب خود کتاب جالبی است.

توجه : مطالب این کتاب کاملا قابل نقد است،و آپلود کردن این اثر توسط اینجانب،به هیچ وجه مبتنی بر پذیرش این کتاب و تایید گفته های آن نیست! ولیکن چون کار ما در آپلود کتاب در کتابناک ترویج افکار گوناگون در مورد مسائل مختلف است،دست به آپلود این کتاب زدیم.
این کتاب چون به گروهی از متصوفه تعلق دارد،و بعضی از فرق متوسط مانند عرفان های هندی به گیاهخواری روی آوردند،خواسته است به نحوی در توجیه این قضیه در دین اسلام نیز بکوشد، و در کنار آن دلایل علمی و ایدئولوژیک گیاهخواری را نیز تبلیغ کند،و خواندنش از این حیث می تواند جالب باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
114
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/03/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قرآن و گیاهخواری

تعداد دیدگاه‌ها:
13
وقتی که برنج گران و کمیاب می شود یک عده فورا دست به کار می شوند و با شایعه سازی قرص برنج مردم را از خوردن برنج می ترسانند وقتی که سوسیس و کالباس کمیاب و گران میشود یک عده با درست کردن شایعاتی همچون دیدن انگشت در همبرگر مردم را از خوردن سوسیس و کالباس می ترسانند ... حالا هم یک عده میخوان گرانی و کمبود گوشت را با این چیزها رفع و رجوع کنند بلکه مردم گوشت هم نخورند ...
دوستانی که اینجا جواب دادن . نمیدونم منابعتون از چه منابع نامتعبریه. اما با دیدن این هم نا آگاهی از سمت شما تصمیم گرفتم کمی در این مورد حرف بزنم.
مورد اول . شاید در قرآن و دین اسلام خوردن گوشت حلال باشه ...اما این ها همه یک فرضیه است. اول از همه داستان های دینی جنبه نمادین دارند. برای مثال در مورد قربانی کردن قصد دارم مطلبی رو براتون بگذارم.
من هم با نظر دوستان موافقم آخه چیزی رو که خدا حلال کرده چرا الکی باید دنبال بهانه ای برای نقض اون باشیم این افکار کاملا تاثیر گرفته از فرهنگ و آیین های مثلا عرفانی نحله های شرقی خصوصا هندیه که متاسفانه جدیدا باب شده
دوستان عزیز کتابناکی که نظرات رو نابود میکنن احتمالن خواب تشریف دارن که توهین به اینجانب مبنی بر بی دینی رو نمیبینن یا نظریات قبل منو که از دم تیغ گذروندن رو نمیذارن تا قضاوت بشه.خواهش میکنم تمام نظرات من حذف بشه چون خودم نتونستم اینکارو کنم. دیگه نظری نمیذارم و امیدوارم خط مشی کتابناک به عنوان سایتی که دوستش دارم عوض بشه.موفق و موید
کتاب منطقیی نیست.و اما در جواب کسایی که کلا به دلیل اینکه در اسلام گوشت خواری هست و نحی نشده اشکال میگیرن باید گفت:
دوستان عزیز آدمها با ویژگیهای مختلف و نیازهای مختلف به دنیا میان و از نظر علمی هم ثابت شده که حتی نیازهای غذاییشونم با هم فرق داره.بعضی عملا بدون گوشت مشکلی براشون بیش نمیاد و بعضی بدون گوشت سلامتیشونو از دست میدن..در اسلام گوشت خواری نحی نشده ولی اجبارم نکرده که حتما گوشت بخورید.در مورد قربانی هم باید گفت که پایه ی دین نیست که آقای روان شناس میگه اسلام بر پایه ی قربانی بنا شده.خوبه که آدم از روی دشمنی و ناآگاهی حرف نزنه.دین نداری آزاده باش.

من چون خودم به مسایلی مانند گیاه خاری و خام خاری علاقمند هستم، دو ساعت وقتم را صرف بررسی این کتاب کردم مطلب مهمی نداره. کتاب فواید گیاه خاری هدایت با این کتاب قابل مقایسه نیست. دلایلی هم که اورده حتی یک مورد هم دلیل به حساب نمی یاد. تازه از نظر روش هم بخش هایی از آیات را جدا کرده که ارتباطی به خوراک ندارند و آورده به مطلب بی ارتباطی چسبانده.
ولی نظر کلی من اینه که از گوشت کمتر استفاده کنیم و به سوی گیاه خاری بیشتر متمایل باشیم. پیشوایان دینی و عارفان مسلمان به کم خوری سفارش کرده اند و طبعن به کم خوردن گوشت هم. ولی کناره گیری کلی از گوشت خاری از روش های عرفانی هندی و شرق دور است نه عرفان اسلامی.
کتاب مورد نظر دوستان در کمال حسن نیت و شرافت نوشته شده اما افسوس که باورهای مذهبی این دوست خوبمان-نویسنده¬ی عزیز- خلاف این موضوع را ثابت می کند؟! و حتی نقل قول های مغالطه آمیزش هم نمی تواند دوستان را قانع کند! بی اختیار یاد جمله¬ی آغازین «فواید گیاهخواری» صادق هدایت افتادم (که البته در خیلی از چاپ ها حذف شده)
"شکم هایتان را مقبره حیوانات مگردانید"
«امیرالمومنین»
آقا من بخشی از کتاب رو خوندم و با نظرات دوستان هم راستا شدم. کلا کتاب نه ارزش علمی داره، نه فقهی و نه حتی منطقی.
بخش هایی از دلایل رو نوشتم بهتره یه نگاهی بندازین به کتاب.
دلیل چهاردهم.
حیوانات گوشت خوار می تونن بوی حیوانات دیگه رو از دور بشنون اما انسان نمی تونه.
جواب این دلیل می شه این رو گفت. حیوانات علف خوار می تونن بوی آب رو از دور بشنون اما انسان نمی تونه. پس آدم گوشت خواره. دلیل مزخرفیه.
دلیل پانرده هم اصلا قابل قبوا نیست. گوشت خوارها به دلیل نداشتن عقل مجبور به استتارن. اما انسان می تونه تله بسازه. کلا کمین کردن اونم برای مدت های طولانی با عقل بشر و ابتکارش جور در نمیاد.
دلیل شانزده هم که از حال به هم خوردن انسان از صحنه های خون آلود کاملا غیر منطقیه. این اولا دلیل روانی داره. بعدشم شاید برای اینه که انسان خام گوشت نخوره. اتفقاقا انسان با بوییدن بوی گوشت کبابی خیلی هم اشتهاش باز می شه.
جالبه در این کتاب احادیثی که می گه گوشت کاملا پخته نشده وتلید کرم در معده می کنه رو دلیل بر منع گوشت خواری گذاشته. برام خیلی جالبه این تفسیر به رای ها.
یه جای کتاب هست که از نحوه ی گوشت خواری حیوانات گوشت خوار رو خیلی خوب بیان می کنه. و مثال می زنه که تا داره جون میده نصف بدنش رو خوردن. بعد پاره کردن رگ توسط کارد رو عملی شنیع و غیر قایبل قبول بیان می کنه. کلا منطق کتاب داغونه آقا داغون.
اینم یه لینک که در مورد روده و این چیزا توضی داده:
http://forum.hammihan.com/post1660124-195.html
خب در آخر باید نتیجه بگیریم کتاب کاملا غیر عقلانیه و بیشتر برای صوفی ها نوشته شده تا عموم مردم. اولشم که تماثبل قطب اعظم رو هم زده تنگ کتاب و قبل از اینکه از خدا تشکر کنه یه صفحه در مورد قطب بزرگ تمجید نوشته.
آقا کتاب کاملا بی اساسه. و انسان همه چیز خواره و باید در تعادل باشه. به قدر کافی گیاه و به قدر کافی گوشت. بهترین کارها اعتداله آقا اعتدال.
این کتاب سراسر تناقضه،نویسنده بطور ضمنی فرضیه تکامل رو می پذیره،و ذبح اسلامی رو شنیعترین نوع ذبح معرفی میکنه،بعد اسم کتاب رو میذاره قرآن و گیاهخواری
آقایون لطفا یک کتاب رو بخونید و بعد در موردش نظر بدید.
شاید توش چیزی گفته باشه که با پیش داوری های شما متضاد باشه.
نخونده در مورد چیزی حرف زدن فکر کنم اوج بی انصافی و بی منطقی باشه.
ما دانلود می کنیم بخونیم.
شما هم اگه بحثی دارید اول بخونید و بعد در موردش حرف بزنید.
ممنون.
و ارادت مند همگی.
قرآن و گیاهخواری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک