رسته‌ها
ساختارگرایی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 59 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 59 رای
پیاژه در کتاب ساخت گرایی مباحث عمده ای را مورد توجه قرار داده است. در یک نگاه اجمالی به فصل های کتاب او، میزان دقت و اهمیت دیدگاه ساختی اش روشن می گردد. در فصل اول کتاب به بیان تعریف و مشخصات ساخت پرداخته است. « ساخت های ریاضی و منطقی »، « ساخت های جسمانی و زیستی »، « ساخت های روان شناختی »، « ساخت گرایی زبانی » ، « تحلیل ساختی در علوم اجتماعی » و « ساخت گرایی و فلسفه » عناوین فصل های دیگر کتاب او می باشد.
پیاژه به تاریخچه ی پذیرش و عدم پذیرش ساخت گرایی در زبان شناسی، روان شناسی، و دیگر علوم اجتماعی اشاره می کند و در نهایت مدعی است که مفهوم ساخت دربردارنده ی سه ایده ی اساسی هم چون: 1- ایده ی کلیت 2- ایده ی تبدیل 3- ایده ی خودتنظیمی است. او در ادامه ی بحث هریک از سه صفت ساخت را توضیح داده است.
پیاژه کلیت را علامت تعریفی ساخت ها می داند که مورد توافق همه ساخت گرایان ( در ریاضیات، زبان شناسی و روان شناسی ) است که این به منزله ی شناخت تقابل بین ساخت ها و جمع هاست. ساخت ها به منزله کل ها هستند و جمع ها دربردارنده اجزا نیستند، بلکه این اجزا تحت سلطه ی قوانینی که ساخت را می سازند، می باشند. در این صورت مشخصات ساختی ( از گروه ها، رشته ها، حلقه ها، دسته ها و مثل آن ) کاملاً متفاوت از مشخصات افراد می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
173
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1391/10/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ساختارگرایی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
از اینکه کتابهای تخصصی روان شناسی رو اینجا داریم ممنونم.
کاش کتابهای دیگر پیاژه را نیز ه مجموعه اضافه کنید
نظریه های یادگیری زان: رویارویی پیاژه و چامسکی
شکل گیری نماد در کودکان
قضاوتهای اخلاقی در کودکان
تقلید و تجسم از دیدگاه پیاژه و والن
سپاس از شما بخاطر تنوع کتابهای روانشناسیتون
اما متاسفانه چیزی که در این مجموع جایش خیلی خیلی خالیه کتابهای کلینیکال است.
امیدوارم به زودی افزوده شود.
همیشه شاد شاد شاد باشید
این کتاب واقعا از سبک کتابای مورد علاقه ی منه ...مدتی پیش کتابی با عنوان "نظریه های رشد" رو خوندم نوشه ی "ویلیام کرین"...یه جورایی شامل شیر مرغ بود تا جون آدمی زاد!..از محیط گرایی لاک و طبیعت گرایی رمانتیک روسو گرفته سیر تکاملی این نظریه ها رو تو ضیح می داد تا داروین و لورنز(که خیلی ازش خوشم اومد به خاطر اردکاش!)،در مورد خانم دکتر مونتسوری،ورنر و بالا خره نظریه ی رشدی-شناختی که در مورد پیاژه و نظریه او بود و باز هم جلو تر رفته بود تا نظریه ی رشد زبانِ چامسکی... در کل محشربود...:x
ساختارگرایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک