رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
یادداشت ها
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 46 رای
یادداشت ها (1910-1923) و سفرنامه های کافکا

از کتاب «یادداشت ها»:
طبعاً متوجه بودم ــ کاملاً معلوم بود ــ که به طرزِ غیر عادی بد لباسم، حتی چشمم دنبال کسانی بود که خوش لباس بودند، اما تا سال ها ذهنم نتوانست تشخیص دهد که علت نکبتباری ظاهرم لباس هایم است. چون حتی در آن زمان، بیشتر از روی احساس تا واقعیت ــ در آن موقع کم کم داشتم خودم را درمی یافتم ــ بر این باور بودم که این تقصیر من است که لباس ها آن ...طوری می نمایند، ابتدا مثل مقوا شق و رق، بعد آویخته و چروکیده. هیچ وقت از لباس های نو خوشم نمی آمد چون اگر قرار بود در هر حال بد قیافه به نظر بیایم، می خواستم دست کم راحت باشم و از نمایش زشتی لباس های نو به دنیایی که به لباس های کهنه عادت کرده بود هم بپرهیزم.این نخواستن های مکرر، در مواقعی که مادرم (که به هر حال از دید یک بزرگسال می توانست تفاوت بین این لباس های کهنه و نو را ببیند) می خواست سفارش دهد این جور لباس های نو برایم بدوزند، این تأثیر را ــ که نظر پدر و مادرم آن را تقویت می کرد ــ بر من داشت که، ناگزیر به این نتیجه برسم که ابداً توجهی به سر و وضع ظاهرم ندارم.
در نتیجه وا داده بودم تا آن لباس های نکبت حتی بر رفتار ظاهری ام تأثیر بگذارد، با پشت قوز کرده، شانه های فرو افتاده، راه می رفتم، دست و بازوهایم در وضعیتی ولنگارانه قرار می گرفت، از آئینه می ترسیدم چون زشتی را در من نشان می داد که به نظرم چاره ناپذیر بود، که به هر حال نمی توانست همه اش بازتاب حقیقتی باشد، چون اگر واقعاً به آن می مانستم، مسلماً باید توجه بیشتری را جلب می کردم، مادرم سقلمه های مادرانه ی بیشتری به پشتم می زد. با گوشزدها و هشدارهایی که بیش از آن برایم مبهم بود که بتوانم آن ها را به دلواپسی های خودم ربط بدهم.

ک‍ت‍اب‌ حاضر ق‍ب‍لا ت‍ح‍ت‌ ع‍ن‍وان‌ "دف‍ت‍ر ی‍ادداش‍ت‍ه‍ای‌ روزان‍ه‌" م‍ن‍ت‍ش‍ر ش‍ده‌ اس‍ت‌.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یادداشت ها

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب نامه هایی به میلنا رو ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:-)
با تشکر از زحمات شما دوست گرامی کتابناکی mohammad abedi 8-)
با خواندن این کتاب بیشتر به افکار کافکائی پی میبریم.:x
یادداشت ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک