رسته‌ها
سرزمین جمیله
امتیاز دهید
5 / 4
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 18 رای
رمان سر زمین جمیله هر چند با متون تاریخی به خصوص « تاریخ منم تیمور جهانگشا » تفاوت هایی کم و تشابهات ممتدی دارد ، اما خواندن آن توجه هر خواننده را به نکات بر جسته ای معطوف می سازد که همین اکنون به صورت زنده در بسا نقاط کشور و حتی غور باستان جریان دارد.
قوماندان سالاری ، تمام جنایت های بشری ، روش های برده داری نوین ، انسان کشی ، بی عدالتی و محاکمات خود سرانه تحت هر عنوان که باشد بالای مردم غیور آن تحمیل شده و دربعضی از اقصای آن همین اکنون جریان دارد.
آقای سیامک هروی ماهرانه صلابت ، پایمردی ، جوانمردی ، مهمان نوازی ، دوستی ، فاداری وعدم تسلیم شدن به بیگانه ای مردم غور را در ازمنه های تاریخی یعنی هجوم تیمور بر غور، مقاومت ، مردانگی ابدال خان حاکم آن زمان فیروزآباد (چقچران امروزی) مهارت و شجاعت جمیله سازنده ء سلاح «قلاب» را با تهاجم منصور شخصیت ظالم ، غارتگر ، آدم کش و زور مند را با ارباب محسن ،کمال ووفاداری شخصیت های انسان دوست، مقاومت ، شهامت تهمینه دختر کمر سبز به مقایسه گرفته راز و رمز مردانگی ها ، وفاداری ها ، عشق پاک را به خواننده متجلی می سازد و در اخیر رومان آقای سیامک با وصف آنکه از نوشتن این کتاب خسته شده به نظر می رسد داستان عشق تهمینه و پرویز (نیمروزی ) را بدون ساز و سرود خاتمه می بخشد.
این رمان نهایت ظریفانه جمع بندی شده و تجسم زیبایی از چند قریه و محل شناخته شده و ناشناس را به ذهن خواننده تداعی می کند و برای خوانند مجسم می سازد که رسیدن به هدف تنها صبوری ، امید واری و مقاومت جوانمردانه است ، نه دغا بازی زورو دهشت افکنی و خون ریزی .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
413
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرزمین جمیله

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[quote='kavehtanhaeivash']"... رسیدن به هدف تنها صبوری ، امید واری و مقاومت جوانمردانه است ، نه دغل بازی، زور و دهشت افکنی و خون ریزی ."
معرکه ست...[/quote]
این حرفا برای همین کتاباست در عمل اینطوری نیست
"... رسیدن به هدف تنها صبوری ، امید واری و مقاومت جوانمردانه است ، نه دغل بازی، زور و دهشت افکنی و خون ریزی ."
معرکه ست...
کتاب منم تیمور جهانگشا را قبلا خوانده بودم این خیلی شبیه آن کتاب بود
سرزمین جمیله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک