رسته‌ها
لشکرکشى کوروش
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
لشکرکشى کورش یا بازگشت ده هزار نفر اثر گزنفون سردار و مورخ یونانى سده چهارم قبل از میلاد، درباره لشکرکشى کورش کوچک در سال 401 پیش از میلاد علیه برادرش اردشیر دوم، به امید دست ‏یابى به تاج و تخت ایران است که در حدود صد و ده سال پیش به فارسى درآمده است.
تاریخ تحریر کتاب مورد اتفاق نظر نویسندگان نیست، بدون تردید مطالب آن مبتنى است بر یادداشت‏ هایى که گزنفون ضمن بازگشت ده هزار نفر تهیه کرده بود و تألیف نهایى آن مربوط به زمانى است که خاطرات آن هنوز در ذهن نویسنده و هموطنانش تازه بوده است.
کتاب فاقد ابواب بوده و حوادث را به صورت داستان، از شرح حال کورش آغاز کرده و تا بازگشت سربازان یونانى به کشورشان ادامه داده است.
سادگى سبک، لطف کلام و لحن شور انگیز این اثر گزنفون، کتابش را از نظر داستان پردازى بسیار با اهمیت ساخته و از لحاظ هنر و مهارت نظامى یونانى ‏ها، باعث شده است تا این کتاب اثر ممتازى به شمار آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
160
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/08/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لشکرکشى کوروش

تعداد دیدگاه‌ها:
6
کورش کوچک خطاب به چریکهای یونانی: دشمن ما (سپاهیان اردشیر درازدست) لشکریانى بس عظیم دارد که با تبختر بسیار پیش مى آیند اما اگر شما در مقابل آنها چنانکه باید و شاید مقاومت نشان دهید این مطلب را با احساس شرمندگى اظهار مى دارم، بدون شک خواهید دید که من در میان هموطنان خود چه افراد بیچاره ای دارم.
بی تردید از اشتباهات احمقانه اردشیر دوم ، اجازه خروج دادن لشکریا یونانی از ممالک ایرانی بوده که بعدتر باعث غرور یونانیان گردید تا جائی که خود را فاتح دانستند که با زور بازوی خود از ممالک پارس خارج شدند نه لطف و مرحمت شاه ایران اردشیر دوم
فعلآ که پیش نمایش کتاب است پس اصل کتاب را کی روی سایت میگذارید تا بتوانیم از آن بهره مند بشویم ؟اگر امکانش هست لطفآ اصل کتاب را هم ارایه بفرمایید متشکرم
سلام. متاسفانه نمی تونم کتاب آناباسیس رو دانلود کنم. ممکنه راهنماییم کنید؟ ممنون.
این کتاب درباره لشگرگشی گوروش بنیانگذار هخامنشیان نیست
بلکه لشکرکشی کوروش کهتر بر علیه برادرش اردشیر دوم که به کشته شدن کوروش کهتر میانجامد
کوروش کهتر و برادرش اردشیر دوم فرزندان ملکه پروشات بودند و هر دو نواده داریوش بزرگ .
گزنفون یکی از مورخان یونانى سده چهارم قبل از میلاد است که در باره کوروش مطالبی درج نموده است
PDF
969 کیلوبایت
لشکرکشى کوروش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک