رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

شور هستی - داستان زندگی چارلز داروین

شور هستی - داستان زندگی چارلز داروین
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود بهزاد
درباره:
چارلز داروین
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 28 رای
The Origin A Biographical Novel of Charles Darwin

ایروینگ استون (به انگلیسی: Irving Tannenbaum Stone) نویسنده آمریکایی است که بواسطه رمان‌هایی که درباره زندگینامه شخصیت‌های تاریخی مشهور نوشته مشهور گشته است.
ایروینگ استون به عنوان استاد مسلم رمان بیوگرافی شهرت جهانی دارد و هیچ نویسنده ای برای توصیف این داستان جاویدان شایسته تر از او نیست، او در این کتاب لحظه های شیرین زندگی و ماجراهای دلپذیر این محقق بزرگ را به تحریر می کشد. رمانی بس جذاب و دل انگیز. از جمله آثارش میتوان " رنج و سرمستی " " شور زندگی" و " شور ذهن: داستان زندگی زیگموند فروید " را نام برد. کتابهایش نفادانه مورد تحسین قرار گرفته و نام این نویسنده ی بزرگ را برای همه آشنا ساخته است.
کتاب شور هستی با پرداختن به مهم ترین رویدادهای زندگی چارلز داروین ، خلایی را که در آثار مکتوب او وجود دارد پر می کند ؛ و چشم انداز جدیدی را روبروی خواننده می گشاید.
شور هستی فقط داستان کشتی جنگی بیگل نیست ، بلکه شرح کامل یک عمر تحقیق هوشمندانه است که به بهای از دست رفتن تندرستی داروین تمام شد. جر و بحثی دانشگاهی و دینی به راه انداخت که دوستان قدیمی اش را علیه یکدیگر برانگیخت.
سبک بینظیر استون چنان جامعیت دارد که به همه چیز تازگی میبخشد؛ از آشوب طوفان کیپ هورن ، از دوستی های بسیار صمیمانه گرچه پرهیاهوی بعضی از نواوران انگلستان گرفته ، تا آرامش "مسیر ماسه ای " خانه داون داروین در کنت.
داروین انتخاب طبیعی را عامل گوناگونی جانداران و سازگاری آنها به محیط های مختلف زندگی روی زمین معرفی کرده است . از آن زمان تا کنون در نحوه ی اثر انتخاب طبیعی و مفهوم آن تغییرات بسیار داده شده است.
جان کلام آنکه بر اثر پیشرفتهای علمی زمان ، داروینیسم تکامل یافته و صورتی دیگر پیدا کرده است. و آنچه از آن مورد تایید قرار گرفته " تحول عالم جانداران از صورتهای ساده اولیه به انواع امروزی است."
از آنجا که این استنتاجات متکی به مدارک فراوانی است که از علوم زمین شناسی ، دیرین شناسی ، کالبدشناسی مقایسه ای ، جنین شناسی ، توزیع جغرافیایی جانداران ، فیزیولوژی و ژنتیک بدست آمده اند ، نه تنها در عصر داروین ، بلکه هم اکنون نیز مورد پذیرش اکثر دانشمندان قرار گرفته اند.

ا.ال.رس تاریخدان برجسته ی بریتانیایی درباره این کتاب می گوید : " این کتاب دستاورد خارق العاده ی ایروینگ استون است ... تمامی جهان با نام داروین آشنا هستند ؛ ولی چیزی درباره این انسان والا نمیدانند. این کتاب میتواند ما را با چشم انداز واقعی زندگی و آثار او اشنا کند."

چارلز داروین در بیست و دو سالگی جوانی بود جذاب و سرزنده که هنوز حرفه ای نداشت . او که به تازگی از کمبریج فارق التحصیل شده بود ، بر آن شد که حرفه ی پزشکی سنتی خانواده گیش را دنبال نکند. به انتظار ورود در سلک روحانیت بود که نامه ای به او رسید و دعوت شد ، به عنوان یک طبیعی دان با کشتی سلطنتی بیگل ، که عازم نقشه برداری از دور دنیا بود سفر کند. حاصل این سفر تغییری بود که در دید او از خود و جهان بوجود آمد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Aftabdokht
Aftabdokht
1391/08/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شور هستی - داستان زندگی چارلز داروین

تعداد دیدگاه‌ها:
9
دوستان
کسی هست که لینک این کتاب را داشته باشه .
سپاس
دوست گرامی
واقعا\" دستت درد نکنه ،من این کتاب رو خیلی سال قبل تقریبا\" (15سال ) خوندم ،وقتی که شاید اونجور که لازمه درک کافی رو ازش نداشتم و در این سالها چندین بار بفکر مطالعه دوبارش بودم ولی قسمت نشد ، الان که این کتاب رو در سایت دیدم واقعا\" خوشحال شدم ، ازت ممنونم برای آپلودش8-)8-) ،،، :x:x
شور ذهن داستان زندگى زیگموند فروید هم از همین نویسنده در اینترنت موجود است اما شور زندگى و آنها که دوست دارند در اینترنت نیستند. کتابهاى جک لندن ملوان پشت اسب، گنجهاى تروا و همسر جاویدان سه کتاب دیگر نویسنده در اینترنت موجود هستند.
مجتبای گرامی چقدر فکر کردم و نام کتاب \"آنها که دوست دارند \" به یادم نیامد . مدتها قبل امانت گرفتم و خواندم و بدنبال دوباره خواندنش بودم ،کتاب فوق العاده ایست . مممنوم ازت :)
شور زندگی ( زندگی ونسان ونگوک ) هم از این نویسندس؟
دوست داشتم اونم بخونم:-)
چی شده خر تو خر جان؟عصبی به نظر می رسی.
یه بار جستی ملخک
2 بار جستی ملخک
آخر توو مشتی ملخک
--------
برای آنکس که خود میداند .
ممنون از کتاب خوبتون
من از این نویسنده کتاب آنها که دوست دارند را خوندم در 4جلد درباره زندگی جان آدامز دومین رییس جمهور آمریکا
ممنون آفتاب دخت گرامی. کتاب بسیار خوبیست.
شور هستی - داستان زندگی چارلز داروین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک