رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رویاها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 77 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 77 رای
این کتاب در سه بخش با عناوین؛ «رویاها و روان‌کاوی»، «رویاها و نیروی روانی» و «کاربرد عملی تحلیلی رویا» تدوین شده است. در پشت جلد کتاب می‌خوانید: «رویا لازمه‌ی قطعی فرایند تجزیه‌وتحلیل روانی است. این کتاب، ادعانامه‌ی مهمی از جانب کارل گوستاویونگ، در روانشناسی رویاست. یونگ به هنگام بحث درباره‌ی رویا، مباحثی بی‌نظیر و غنی از عرفان، دین، فرهنگ و نمادشناسی پیش می‌کشد و مرجعی قابل تامل برای آنانی است که به روانشناسی تحلیلی یونگ، درک و تحلیل رویاها و ارتباط رویاها با نمادها و مفاهیم باستانی بشر علاقه‌مندند.»
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«رؤیاها در فرایند تحلیل، بسیار ساخت و پرداخت شده‌اند. این تحلیل چه به تعبیر فروید «روان‌کاوی» نامیده شود یا به تعبیر یونگ «روان‌شناسیِ تحلیلی»، تفاوتی ندارد. نوشته‌های هر دو پیشگام بزرگ درباره‌ی روایات و تحلیل رؤیاها و بازنمودن نظریه‌ی رؤیاست. نخستین اثر یونگ، تا آن‌جا که می‌دانیم، گزارشی درباره‌ی کتاب درباره‌ی رؤیاها اثر فروید بوده است. فروید این اثر را در ۱۹۰۰ برای همکارانش در یتیم‌خانه‌ی بورگ هولزی نوشت. یونگ در طول فعالیتش به‌عنوان روان‌کاو، چندین مقاله‌ی علمی درباره‌ی رؤیا منتشر کرد که از میان آن‌ها دو مقاله در مجموعه‌ی حاضر آمده است. مقالات دیگری که در این‌جا از نو به چاپ می‌رسد، نخست بین سال‌های ۱۹۱۶ و ۱۹۴۵ منتشر گردیده‌اند و هر یک بیانیه‌ی ویژه‌ای در زمینه‌های گوناگون روان‌شناسی رؤیا از نظر یونگ است.
این مقاله‌ها به هیچ روی بیانگر مشارکت خودِ یونگ در دنیای خواب و رؤیا نیست. در نمایه‌ی کتاب خودزیست‌نامه‌نگاری یونگ به نام خاطرات، رؤیاها، اندیشه‌ها، ویراسته‌ی آنیه‌لا یافه، حدود چهل و دو مورد از خواب‌های خود یونگ فهرست شده که او آن‌ها را به عنوان حوادث کلیدی مسیر زندگی‌اش بر می‌شمارد».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mostafafarhoudi
mostafafarhoudi
1391/10/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رویاها

تعداد دیدگاه‌ها:
20
[quote='بهار در پاییز']مطالعات و تحقیقات دو دهه اخیر علوم اعصاب ثابت کرده اند که محتویات رویا ها مجموعه ای از درگیری های
ذهنی فرد( نگرانی ها ، آرزوها ؛تخیلات ذهنی .....) همراه با خاطراتی است که از یک هفته قبل از آن در حافظه
مغر ( در لب تامپورال ) ضبط شده است و محتوای خواب ها هیچ ارتباطی با پیش بینی وقایع و اتفاقات در پیش رو
نارد ؛ بر این لحاظ این نظریات یونگ در حد فرضیاتی است که در عصر خود مطرح ساخته است و از نظر علمی
قابل تبیین و اثبات نیستند
ذ.م – متخصص جراحی مغز و اعصاب[/quote]
ذ.م عزیز با نظر شما تا حدودی موافقم اما دریافت های فیزیک جدید با اینکه خود در ابهام اند از این یافته ها حمایت دوری دارند. و یک سوال : علوم اعصاب تا کجا پاسخ گوی تجربیات چندین چند ساله فرد می باشند که پاسخ محتوای ثابت رویا های تغییر شکل یافته را بدهند؟
دوست عزیز دسته که علوم اعصاب بسیار پاسخگوست اما نگاه عصب شناسی نگاهی است به زندگی امروز فرد نه به گذشته می اندیشد و نه به ارزو ها و خواسته های فرد.
انچه رواشناسی امروز از دست یابی به اهداف و ارزو ها صحبت می کند ریشه در مفاهیم یونگ دارد.
با سلام اگه ممکنه از یونگ کتابای بیشتری بذارید
:-)
[quote='بهار در پاییز']مطالعات و تحقیقات دو دهه اخیر علوم اعصاب ثابت کرده اند که محتویات رویا ها مجموعه ای از درگیری هایذهنی فرد( نگرانی ها ، آرزوها ؛تخیلات ذهنی .....) همراه با خاطراتی است که از یک هفته قبل از آن در حافظهمغر ( در لب تامپورال ) ضبط شده است و محتوای خواب ها هیچ ارتباطی با پیش بینی وقایع و اتفاقات در پیش رونارد ؛ بر این لحاظ این نظریات یونگ در حد فرضیاتی است که در عصر خود مطرح ساخته است و از نظر علمیقابل تبیین و اثبات نیستندذ.م – متخصص جراحی مغز و اعصاب[/quote]
فرمایش شما درسته. ولی مگه یونگ میگه رویاها میتونن وقایع پیش رو رو پیش بینی کنند؟ اگه اینطوره کجای کتابش اینو میگه؟ تا اونجایی که من اطلاع دارم اصلا هم اینطور نیست.خود یونگ پیش بینی آینده به وسیله ی خواب رو غیر علمی میدونه و حتی به خودش زحمت نقد و تحلیلش نمیده.
یونگ هم به رویا ها به صورت آنچه که از گذشته ی فرد روایت میکنه، نگاه میکنه.
مطالعات و تحقیقات دو دهه اخیر علوم اعصاب ثابت کرده اند که محتویات رویا ها مجموعه ای از درگیری های
ذهنی فرد( نگرانی ها ، آرزوها ؛تخیلات ذهنی .....) همراه با خاطراتی است که از یک هفته قبل از آن در حافظه
مغر ( در لب تامپورال ) ضبط شده است و محتوای خواب ها هیچ ارتباطی با پیش بینی وقایع و اتفاقات در پیش رو
نارد ؛ بر این لحاظ این نظریات یونگ در حد فرضیاتی است که در عصر خود مطرح ساخته است و از نظر علمی
قابل تبیین و اثبات نیستند
ذ.م – متخصص جراحی مغز و اعصاب
[quote='poorfar']سپاس آپلود کننده ی گرامی بخاطر این کتاب،
چقدر خوب که ما یه کتاب از یونگ، دیگر غول تاثیر گذار در روانشناسی تو سایت مشاهده کردیم!
کتابای روانشناسی در سایت اغلب کتابای عامه پسندن مثل راز و موفقیت و آیین دوست یابی و از اینجور کتابا...
ولی کتابای بزرگان روانشناسی کمتر در سایت یافت میشه،غیر از فروید، که انسان جنجالی ای است!!
عجیبه که از فروید 35 کتاب در سایت وجود دارد ولی از یونگ یکی یا فکر کنم دو تا!
البته این قضیه شاید به مواضعی که این دو استاد گرفته اند هم برگردد،در قبال دین،سکس،رویا و ...
من تازه با این یونگ دارم آشنا میشم و واقعا نظریاتشو دوست دارم[/quote]
چند کتاب از سایتای دیگه کتاب دانلود کردم و دیدم تو این سایت نیست منم آپلود کردم. نمیدونستم کسانی که این کتابا رو به صورت pdf آماده میکنن خودشون قصد آپلود دارن. و به نوعی دزدی کردم! ولی هدفم استفاده بقیه دوستان بود و اطلاعی نداشتم. اینه که از آپلود کتابا (همشونو تو یه روز آپلود کردم) پشیمون شدم ولی دیگه کار از کار گذشته بود. نمیدونم چه کسی این کتابارو آماده کرده که ازشون عذرخواهی کنم. شاید "خر تو خر" عزیز بوده. نمیدونم. به هر حال هر کی بوده معذرت میخوام.
سپاس آپلود کننده ی گرامی بخاطر این کتاب،
چقدر خوب که ما یه کتاب از یونگ، دیگر غول تاثیر گذار در روانشناسی تو سایت مشاهده کردیم!
کتابای روانشناسی در سایت اغلب کتابای عامه پسندن مثل راز و موفقیت و آیین دوست یابی و از اینجور کتابا...
ولی کتابای بزرگان روانشناسی کمتر در سایت یافت میشه،غیر از فروید، که انسان جنجالی ای است!!
عجیبه که از فروید 35 کتاب در سایت وجود دارد ولی از یونگ یکی یا فکر کنم دو تا!
البته این قضیه شاید به مواضعی که این دو استاد گرفته اند هم برگردد،در قبال دین،سکس،رویا و ...
من تازه با این یونگ دارم آشنا میشم و واقعا نظریاتشو دوست دارم:x
[quote='hahooo']مهتاب بانو شما تحصیلکرده در این علم هستید و من جرات نمی کنم اظهار مخالفت کنم ولی در مورد اینکه فرمودید در طی روانکاوی علت و ریشه خواب مشخص میشه، سوالم اینه که مثلا شخصی 8 ساعت خوابیده و در طی این مدت همش خواب دیده و موقع بیداری از کل این 8 ساعت خواب فقط چند دقیقه رو به یاد داره پس تکلیف قسمت اعظم فراموش شده رویا چه میشه؟
و نکته ی دیگر اینکه شاید بیماری به روانکاو مراجعه کند که از کابوس شکایتی ندارد بلکه مشکلش چیز دیگری باشد و در طی روانکاوی بخش از رویا که مربوط به مشکل این شخص هست (خودتان فرمودید که هیچ بخش رویا تصادفی نیست) را از یاد ببرد آن وقت تکلیف چیست؟[/quote]
هاهوی عزیز
طولانی ترین رویا فقط بیست ثانیه طول میکشه و ما تصور میکنیم تمام شب رو رویا دیدیم،روانکاوی روشهایی داره برای بخاطر آوردن رویاهای فراموش شده و خاطرات فراموش شده.
چه بیمار از کابوس شکایت داشته باشه یا نداشته باشه،در روانکاوی تصور بر اینه که رویا میتونه نکات مهمی از درون فرد رو نشون بده.
[quote='Sammyz']چرا این کتاب رو تو رسته ادبیات گذاشتین ؟ مگه یونگ ناولیست بود ؟!!!!!!!![/quote]
ببخشید دوست عزیز. اشتباه از من بود. موقع آپلود، زمانی متوجه اشتباهم شدم که دیر شده بود.
دوست عزیز hahoo :
روشهای زیادی برای بخاطر آوردن رویا وجود داره که یکی از اونها ثبت خواب بلافاطله بعد از مرحله چهارم NREM هست. ( اگه توی اینترنت هم بگیردین می تونین مطالب زیادی پیدا کنین )
یک نظریه در مورد خواب میگه که رویاها هیچ مفهومی ندارند و تنها ناشی از فعالیت مغز در مرحله REM هستند که در حال سازماندهی ازلاعات دریافتی در طی زمان بیداری هست. یک تحقیق نشون داده افرادی که در مرحله REM دچار اختلال میشن، یادگیری اونها هم کاهش پیدا میکنه.
روانکاوی معتقده که رویاها مفهوم دارن و زبان ناخودآگاه هستن اما چون مکانیسم های دفاعی نمی ذارن که تروماها ( trauma ) به حیطه هوشیاری وارد بشن، توی خواب هم سرکوب میشن و شما خیلی کم به خاطر میاری.
اگه منصف باشیم میشه گفت هر دو نظریه درسته!
مهتاب بانو شما تحصیلکرده در این علم هستید و من جرات نمی کنم اظهار مخالفت کنم ولی در مورد اینکه فرمودید در طی روانکاوی علت و ریشه خواب مشخص میشه، سوالم اینه که مثلا شخصی 8 ساعت خوابیده و در طی این مدت همش خواب دیده و موقع بیداری از کل این 8 ساعت خواب فقط چند دقیقه رو به یاد داره پس تکلیف قسمت اعظم فراموش شده رویا چه میشه؟
و نکته ی دیگر اینکه شاید بیماری به روانکاو مراجعه کند که از کابوس شکایتی ندارد بلکه مشکلش چیز دیگری باشد و در طی روانکاوی بخش از رویا که مربوط به مشکل این شخص هست (خودتان فرمودید که هیچ بخش رویا تصادفی نیست) را از یاد ببرد آن وقت تکلیف چیست؟
رویاها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک