رسته‌ها
کتاب جامع ریکی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
ریکی (به چینی باستان: 靈氣، ساده شده: 灵气) تمرین باطنی است که در سال ۱۹۲۲ توسط میکائو اوسویی یک راهب ژاپنی، ابداع شد. (توجه کنید که ارتباطی بین این ابداع و دانش چند هزار ساله چینی با همین نام وجود ندارد)او بعد از سه هفته روزه داری و مدیتیشین در کوهستان کوراما ادعا کرد که توانایی شفا بدون تخلیه انرژی را کسب کرده است. در بخشی از این روش (تنوهیرا یا شفای دست) ادعا می‌شود که در آن انرژی شفابخش از طریق دست‌های کسی که انرزیش با انرژی حیاتی کیهانی همسو شده‌است به بدن شخص گیرنده انرژی منتقل می‌شود. در واقع شفا دهنده تنها به عنوان یک کانال و یک واسطه برای انتقال انرژی کی (Ki) عمل می‌کند.
هیچ یافته علمی مبنی بر وجود انرژی کی (ki) یا روشهای تاثیر بر آن یافت نشده و در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده در سال ۲۰۰۸ هیچ اثر درمانی یا توصیه‌ای مبنی بر استفاده از ریکی در هیچ از بیماری‌ها و اختلالات یافت نشد.


آموزه‌های ریکی:
به کاربرندگان ریکی آن را انتقال انرژی کیهانی و متمرکز کردن آن می‌دانند. انرژی کیهانی به صورت طبیعی از طریق چاکراها به بدن منتقل می‌شود و انرژی لازم برای فعالیت‌های بدن را تامین می‌کند. با بهره از ریکی جریان انرژی بدن به حالت طبیعی باز می‌گرداند و بیماری‌ها را درمان می‌کند. در ریکی علت بیماریها به هم خوردن این جریانهای انرژی دانسته می‌شود. کسی که کانال ریکی می‌شود به صورت مداوم در این جریان قرار می‌گیرد و سطح انرژی حیاتی بدنش افزایش میابد. ریکی کمک می‌کند توان شهودی و حسی فرد افزایش یابد و به رشد معنوی برسد. ریکی در تمام ابعاد وجودی انسان تاثیر می‌گذارد. هر انسان زنده‌ای می‌تواند ریکی را بیاموزد و یادگیری ریکی ارتباطی به طرز فکر، اعتقادات، دین، جنسیت، ملیت، فرهنگ و... ندارد.
ریکی بسیار ساده‌است و اساس آن بر سادگی استوار است. یه هیچ تکنیک خاصی نیاز ندارد و برای همه قابل استفاده‌است. یادگیری ریکی بسیار ساده‌است و در مدت زمان بسیار اندکی فرد می‌تواند این انرژی را انتقال دهد. ریکی حالتی است که هر فرد و انسانی می‌تواند به راحتی آن را تجربه کند. احتیاج به ریاضت‌های سخت ندارد.
نیاز به یادآوری است که انتقال انرژی تنها از طریق دست صورت نمی‌گیرد. انتقال انرژی به فاصله‌های بسیار دور و برای افرادی که تا به حال ندیدیمشان امکان پذیر و عملی است.ریکی به عنوان یکی از شاخه‌های طب جایگزین شمرده می‌شود.

پیرامون واژه:
ریکی از دو کلمه ژاپنی Rei به معنای «کیهان»، «جهان»، «کائنات» و Ki به معنای روح و انرژی (نیروی) حیاتی (معادل «چی» در طب سوزنی چینی، «پراناً در یوگا و»ناً یا «رمق» در طب سنتی ایرانی) که به طور بینهایت و برای همه در سراسر کره زمین در دسترس است. این دو حرف ژاپنی در کنار هم مفهوم یکی شدن روح و انرژی ما با روح و انرژی جهانی را می‌رسانند.

مکتب‌های ریکی:
امروزه مکتبهای متعددی از ریکی وجود دارند که معروفترینشان ریکی سنتی ژاپنی و ریکی غربی است که در ایران و سایر کشورها ریکی غربی راه یافته است. در روش غربی باید فرد در دوره هایی شرکت کند تا سطحش در آموزش و توانایی درمانی بالا برود. از الزامات این ارتقا درجه پرداخت هزینه خاصی است. هزینه مشابهی ممکن است در درمان بیمار طلب شود و لذا مساله پرداخت پول اختلاف نظرهایی را به وجود آورده است.

ریکی غربی:
مراحل ریکی غربی
ریکی در چهار سطح آموزش داده می‌شود. در سطح یک ریکی فرد قدرت انتقال انرژی از طریق دست به صورت مستقیم را پیدا می‌کند. فاصله زمانی بین سطح یک و دو ۲۱ روز می‌باشد. در سطح دو فرد با استفاده از سمبل‌ها می‌تواند به فواصل دور (زمانی و مکانی) انرژی ارسال کند. در سطح سه، فرد با استفاده از سمبل‌های جدید می‌تواند جراحی حاله انجام دهد، مراقبه‌های ریکی را می‌آموزد و کار با سیستم کریستال را فرامیگیرد. در هر سطح میزان قدرت انتقال انرژی افزایش پیدا می‌کند. در سطح چهارم (مستری) فرد توانایی کانال کردن دیگران را پیدا می‌کند. (بازکردن چاکرا)

همسویی ریکی:
همسویی ریکی شامل تغییرات بسیار بزرگ در سیستم انرژی بدن می‌باشد که به واسطه استاد به شاگرد می‌رسد. در جریان همسویی استاد تنها به عنوان یک واسطه عمل می‌کند. در هر همسویی یک سپر حفاظتی برای فرد ایجاد می‌شود که در مراحل بالا تر تقویت می‌شود. احساسی که فرد هنگام همسویی دارد کاملا منحصر به فرد است و برای هر فرد متفاوت است. کل جریان همسویی بیش از بیست تا سی دقیقه طول نمی‌کشد و فرد بلافاصله بعد از تمام شدن همسویی می‌تواند انرژی را منتقل کند.پس از فرآیند همسویی در ریکی، شاگرد یک مرحله ۲۱ روزه را می‌گذراند. در این فرآیند بر اثر افزایش سرعت ارتعاش بدن‌های فیزیکی و اتری، انرژی‌های منفی متراکم، کهنه و به ناچار «به سطح» می‌آیند و رها می‌شوند.

سمبل‌های ریکی:
این سمبل‌ها مثل کلیدهایی عمل می‌کنند که کارهای متفاوتی را انجام می‌دهند. با وارد کردن آدرسی خاص در سیستم می‌توانید نتیجه‌ای خاص را دریافت کنید به همین صورت با رسم یک سمبل می‌توانید اثری خاص را دریافت کنید. سمبل‌ها در مرحله دو و سه آموزش داده می‌شوند. بعضی از اساتید سمبل قطع انرژی را در مرحله یک آموزش می‌دهند.

کاربر درمانی ریکی:
کاربران ریکی توصیه می‌کنند که از برای هر مشکل سلامتی به عنوان درمان مقدماتی استفاده نمی‌شود و ترجیحا درمان متمم و مکمل برای اقدامات پزشکی رایج و معالجات قبلی که انجام شده‌است باشد. ریکی برای درمان شکستگی استخوان، دردهای حاد یا هر وضعیتی که کمکهای فوری را طلب می‌کند به عنوان تنها درمان پیشنهاد نمی‌شود بلکه بهتر است به موازات مراجعه به پزشک انجام گیرد. یک درمانگر ریکی متعهد و راستین، به هیچ عنوان بیمار خود را از جستجوی پزشک برای درمان دلسرد نمی‌کند. در بسیاری از بیماری‌ها لحظه‌ها تعیین کننده هستند و جلو گیری از مراجعه به پزشک می‌تواند عواقب جبران نا پذیری داشته باشد. ریکی فقط به عنوان مکمل طب استفاده می‌شود نه به عنوان درمان اصلی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
163
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب جامع ریکی

تعداد دیدگاه‌ها:
5
با سلام و احترام.
بسیار متشکرم بخاطر کتاب‌های فوق العاده ای که به اشتراک گذاشتید.
من دست شما را به گرمی میفشارم و آرزوی موفقیت برای شما دارم.
عالی بود . ولی کتاب های بیشتری ماند این در سایت بگذارید
باعرض سلام خدمت استاد گرانقدر...
وااااای استاد عالی بود.درسته همشو نخوندم اما واقعا ممنون.
اصلافکرنمی کردم نویسنده ی دوتاکتاب باشین.
با سلام .کتابهای مربوط به انرژی از کتبهای مورد علاقه من هست فقط منابع در سایت کمه که باید تقویت شود
من این کتاب و موضوع جالبش رو خیلی دوست داشتم . ممنونم.:-)
کتاب جامع ریکی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک