رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
غیر منتظره
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
نویسنده:
مترجم:
نگار صدقی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
✔️ غیرمنتظره کتابیست سرشار از اندیشه های متفاوت. کریستین بوبن نویسنده ای است که برای انتقال مفاهیمش از نثری خاص کمک می گیرد. کلمات در داستان های او اهمیت چندانی ندارند، بلکه آوا و لحن گفتار بازگو کننده اصلی حقایق اند. بوبن در غیرمنتظره به شرح احساساتی چون عشق، مرگ، تنهایی، کودکی و... می پردازد که همه افراد چه زن، چه مرد روزی با آن ها برخورد داشته اند. این کتاب شامل یازده داستان کوتاه است با عناوین:
نامه ای به نور / بدی / چای بدون چای / جشنی بر بلندی ها / امیدوارم قلبم بی انکه ترک بخورد تاب بیاورد / دیگر شما را نمی ترساند / بازنشستگی در سی سالگی / مینا / وسط غذا از جای ام بلند شدم / غیرمنتظره
یک داستان کتاب به نام "گذر تصاویر" ترجمه نشده است.

گزیده ای از متن کتاب:
بدی این زندگی به خاطر عدم توجه به ضعف ها و نا پایداری های آن است. دلیل بدی فقط همین سهل انگاری ماست. خوبی فقط با مقاومت در برابر این خواب آلودگی به وجود می آبد، فقط با هوشیاری روح که توجه ما را به نقطه نا پایدارش معطوف میکند- هرچند در حقیقت چنین توجه خالصی نا ممکن است: فقط خدا می تواند بی آنکه خسته و ناتوان شود، درزندگی برهنه حضور داشته باشد. بی آنکه حضورش در یک خواب در یک فکر یا یک آرزو ضعیف گردد. تنها خدا می تواند بدون نگرانی از خود، بی وقفه نگران زندگی باشد. زندگی ای که به طور شگفت انگیزی، با گذر لحظات از دست می رود. خدا نام آن مکانی است که هیچ وقت به خاطر بی توجهی، تیره نمی گردد. خدا نام آن فانوسی است که بر کرانه دریا قرار دارد و شاید که آن مکان خالی است، شاید آن فانوس از ازل متروک است. اما هیچ اهمیتی ندارد: باید طوری رفتار کنیم که انگار کسی از آن مکان نگهداری می کند. باید به خدا بر روی صخره هایش کمک کنیم. باید هر یک از چهره ها، امواج، آسمان ها را به نام بخوانیم- و هیچ یک را فراموش نکنیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی غیر منتظره

تعداد دیدگاه‌ها:
4
بدی این زندگی فقط به خاطر عدم توجه به ضعف ها و ناپایداری های آن است. دلیل بدی فقط همین سهل انگاری ما است. خوبی فقط با مقاومت در برابر این خواب آلودگی به وجود می آید, فقط با هوشیاری روح که توجه ما را به نقطه ی ناپایدارش معطوف می کند, هرچند در حقیقت چنین توجه خالصی ناممکن است: فقط خدا می تواند بی آنکه خسته و ناتوان شود, در زندگی برهنه حضور داشته باشد. بی آن که حضورش در یک خواب, یک فکر یا یک آرزو ضعیف گردد. تنها خدا میتواند بدون نگرانی از خود, بی وقفه نگران زندگی باشد. زندگی ای که به طور شگفت انگیزی, با گذر لحظات از دست می رود. خدا نام آن مکانی است که هیچوقت به خاطر بی توجهی, تیره نمی گردد. خدا نام آن فانوسی است که بر کرانه ی دریا قرار دارد. و شاید که آن مکان خالی است, شاید که آن فانوس از ازل متروک است. اما هیچ اهمیتی ندارد, باید طوری رفتار کنیم که انگار کسی از آن مکان نگهداری می کند, انگار کسی در آن فانوس زندگی می کند. باید به خدا بر روی صخره اش کمک کنیم. باید هر یک از چهره ها, امواج, آسمان ها را به نام بخوانیم, و هیچ یک را فراموش نکنیم.
هر کتابی که جناب کبیر در کبیر عزیز آپ کردن عالی و فوق الهاده و کمیاب بوده.
ازتون بی اندازه سپاسگزارم که این همه وقتتون رو میگزارید و کتاب آپلود می کنید.خسته نباشید دوست با ارزش من.
بوبن همیشه بوی تازگی می دهد. به قول سهراب در کتاب هایش همیشه بادی می وزد. آدمی را به کشف آنات می خواند. به یادمان می اورد در کودکی(سه سالگی) چگونه کاشف دنیای اطراف بودیم. و افسوس می خورد که ما دچار عادت می شو ییم. در حالیکه هیچ چیز کهنه نمی شود. ادمی با بوبن به رفیق اعلی نزدیک می شود. بوبن به نوعی سهراب فرانسوی هاست. بایست آهسته به سراغش رفت. تنهاییش شکننده است. و گاه بوی عرفان مولوی می دهد. شدن و رفتن و رفتن...هر لحضه معجز ه ای . کودکی متولد می شود و پدر دوچر خه اش را بر می دارد ..
سپاس فراوان از جناب کبیر اندر کبیر بی همتا ولی قربان 103صفحه است یا 109 صفحه؟؟؟
غیر منتظره
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک