رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جنبه های رمان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
.
کتاب «جنبه‌های رمان» نوشتة ادوارد مورگان فورستر نویسندة نام‌آور انگلیسی است که در ایران او را بیش‌تر به واسطه ترجمة همین کتاب - جنبه‌های رمان- به همت ابراهیم یونسی می‌شناسیم که اثری است کلاسیک دربارة عناصر و مشخصات رمان. کلام فورستر لحن کنایی و شوخی‌آمیز دارد، اما با صراحت و وضوح تمام بر جنبة اساسی رمان ـ جنبه داستان‌سرایی- تأکید می‌کند؛ یعنی این‌که، به عبارت ساده، رمان باید حاوی یک داستان باشد ـ همان عنصری که از آن به ستون فقرات رمان نیز تعبیر می‌کنند.

قطعه ای از کتاب:
«اگر از روی شکل جمجمه انسان نئاندرتال قضاوت کنیم باید بگوییم که او نیز به داستان گوش می‌داده است. شنوندة اولیه آدمی بوده ژولیده مو،‌‌ که خسته و کوفته و پس از مبارزه با ماموت‌ها یا کرگدن‌های پشمالو در کنار آتش می‌نشسته و چرت‌زنان به داستان گوش می‌داده و تنها چیزی که او را بیدار نگاه می‌داشته انتظار داستان بوده است:«بعد چه خواهد شد؟» داستان‌سرا آرام آرام داستان را ادامه می‌داد و به پیش می‌رفت، و شنوندگان همین که به حدس درمی‌یافتند که چه خواهد شد و چه پیش خواهد آمد یا به خواب می‌رفتند یا او را می‌کشتند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنبه های رمان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتابی ماندگار در عرصه ادبیات داستانی با ترجمه خوب ابراهیم یونسی
جنبه های رمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک