رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

پیر مقدس: بازپرداختی از زندگی توماس بکت

پیر مقدس: بازپرداختی از زندگی توماس بکت
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 22 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 22 رای
✔️ در قرن دوازده میلادی جزیره ی انگلستان به دست نرمان های فرانسوی اشغال و ملت آن به یوغ کشیده شد. اما از میان همین ساکسونی های شکست خورده و خواری دیده، مردی برخواست که در پرتو دانایی خود به وزیری حکومت اربابان فاتح رسید، تا حدی که هانری دوم، شاه فرانسه و انگلستان، بی رای و نظر او جرات هچ اقدامی نمی یافت. پس این وزیر فهیم و فلسفی مشرب، را محض مقاومت در برابر پیش خواهی های پاپ، به اسقفی کشور خود نیز برگزید. ولی توماس بکت در جامه روحانی به دفاع از حقوق هموطنان زیردست و ذلیل خود برخاست، چندان که سرانجام به دست اشرافیت متفرعن فرانسوی به قتل رسید. با این همه محبوبیت نام او در پیش ملتش، پاپدشمن پیشین او را واداشت پس از گذشت ده سال وی را مقدس اعلام کند.
در تاریخ آمده است که توماس بکت زاده مادری شرقی بود و نیز درس خوانده اندلس اسلامی - عربی. در این رمان او را انسانی می یابیم برخوردار از خون و خویی غربی و شرقی، و با این حال در درک خود از عدالتی خالی از تبعیض، و حکومتی بری از قهر، همه جا تنها: انسانی که در جست وجوی آئینی پاک و پاس دار رفاه و رستگاری انسان ها به راه مسیح می رود و نافرجام می ماند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیر مقدس: بازپرداختی از زندگی توماس بکت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پیر مقدس: بازپرداختی از زندگی توماس بکت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک