رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخچه زمان
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 160 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 160 رای
.
کتاب «تاریخچهٔ زمان» یا تاریخ مختصر زمان (به انگلیسی: A Brief History of Time) با عنوان فرعی «از مه‌بانگ تا سیاه‌چاله‌ها» اثری مشهور از استیون هاوکینگ است.اپروفسور استیون هاوکینگ(استاد مسلم فیزیک نظری که در جهان علم از او به انیشتن زمان یاد می شود؛ استاد لوکازین(Lucasian) ریاضیات دانشگاه کمبریج(این مقام قبلا به نیوتن و بعدها به پی.آ.ام.دیراک دو پژوهشگر پدیده های کلان و خردگیتی تعلق داشت)؛ وی به علت ابتلا به بیماری ای.ال.اس.یاموتورونرون (بیماری سلولهای حرکتی دستگاه عصبی مرکزی و محیطی) معلول گردید و در سال 1985 به علت ابتلا به ذات الریه ناچار به عمل جراحی تراک استومی(جرای روی نای) شد که توانایی سخن گفتن و آخرین رشته ارتباط با دیگران را از وی گرفت؛ وی سپس با استفاده از برنامه ارتباطی بنام مرکز زنده Living Center اهدایی موسسه وردزپلاس سانی ویل کالیفرنیا و سنت سایزر ادایی موسسه اسپیج پلاسبا دنیا ارتباط برقرار می کند و کتاب حاضر با استفاده از این تکنولوژیها نگاشته شده).
این کتاب به عنوان پرخواننده‌ترین کتاب کیهان‌شناسی شهرت یافته است و به بیش از ۳۳ زبان زندهٔ دنیا تا سال ۱۹۹۳ ترجمه و چاپ شده‌است. همچنین در یکصد و هشتاد و چهارمین هفتهٔ چاپ آن، به دلیل طولانی‌ترین حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه ساندی تایمز، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.این کتاب در سال ۱۳۶۹ با نام تاریخچهٔ زمان، از انفجار بزرگ تا سیاه‌چاله‌ها در ایران به چاپ رسیده است.
هاوکینگ در این کتاب با زبانی ساده به بازگویی داستان جهان پرداخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخچه زمان

تعداد دیدگاه‌ها:
26
طبق توضیح هاوکینگ، «سیاه‌چاله‌ها خیلی سیاه نیستند». سازوکاری که سیاه‌چاله‌ها از طریق آن سیاهی خود را از تن بیرون می‌کنند، به مفهومی ارتباط دارد که دیراک مطرح کرد و بر مبنای آن الکترون‌ها دارای شرکای ضد الکترونی خود به نام پوزیترون‌اند. الکترون و پوزیترون هنگام برخورد، یکدیگر را نابود کرده و فوتون‌های پرتو گاما تولید می‌شود.
عکس این فرایند یعنی تولید جفت‌ الکترون‌-‌پوزیترون از فوتون‌های گامای ناشی از یک منبع انرژی مناسب نیز امکان‌پذیر است.
نظریه‌ی کوانتوم، نسخه‌ دیگری از فرآیند دوم را مجاز می‌دارد که به قول فیزیک‌دانان «برخلاف ادراک مستقیم» یا به عبارتی عجیب و خارق‌العاده است. انرژی مورد نیاز برای تولید زوج الکترون‌-‌پوزیترون می‌تواند از فضای خالی یا همان خلاء «قرض» گرفته شود به شرطی‌که نابودی الکترون‌-‌پوزیترون متعاقب آن، این «قرض» انرژی را جبران کند.
مجموعه‌ی برهم‌کنش‌ها برای الکترون با بار منفی و پوزیترون با بار مثبت، در ابتدا شامل تولید جفت است. یعنی
انرژی = الکترون + پوزیترون
که بلافاصله با نابودی جفت دنبال می‌شود.
الکترون + پوزیترون = انرژی
اصل عدم قطعیت‌ هایزنبرگ، چگونگی وقوع این رویداد را نشان داده و محاسبه مدت زمان پیش از نابودی الکترون و پوزیترون را امکان‌پذیر می‌سازد. داستان مشابهی را می‌توان برای هر نوع ذره‌-‌ضد‌ ذره دلخواهی باز گفت. ذرات و ضد ذرات درگیر در این فرآیندِ تولید و نابودی جفت،‌ «مجازی» نامیده می‌شوند چرا‌که نمی‌توان آن‌ها را از طریق آشکارسازی ذرات به صورت مستقیم مشاهده کرد.
ایده هاوکینگ این بود که اگر جفت مجازی در مجاورت سیاه‌چاله‌ تولید شوند،‌ واقعی شده و یکی از آن‌ها مشاهده‌پذیر خواهد بود. یکی از آن‌ها جذب حفره شده و به یک ذره‌ یا ضد ذره واقعی تبدیل می‌شود. در حالی‌که دیگری که آن‌ هم واقعی است، می‌تواند بگریزد و به صورت تابش گسیلی دیده شود. حفره تا محدوده‌ای که این گسیل‌ها رخ می‌دهند، سیاه نیست. برای خلق جفت ذره‌-‌ضد ذره انرژی مورد نیاز است که از میدان گرانشی سیاه‌چاله تأمین می‌شود.
همزمان با کاهش انرژی میدان، اندازه‌ی حفره نیز کاهش می‌یابد و احتمالاً از طریق یک انفجار عظیم با قدرت میلیون‌ها بمب هیدروژنی ناپدید می‌شود.
با وجود این...
سیاه‌چاله‌ها تقریباً سیاه‌اند. گسیل تابش سیاه‌چاله که «تابش هاوکینگ» نامیده می‌شود، فرایندی بسیار کند است.
"درود
از دوستانی که کتاب ها ی این نویسنده رو دارند درخواست میکنم لینک دانلود و یا خود کتاب رو برام میل کنند
با سپاس@};-
[email protected]"
چرا این کتاب رو نمیتونیم دانلود کنیم؟عایا؟:-(
[quote='میکرولب']تصویری از هاوکینگ
در تجربه هیجان انگیز جاذبه صفر
این تجربه در هواپیما و در ارتفاع بین 20 الی 35 هزار پایی انجام میشه
هاوکینگ به تیم متخصص جاذبه گفته که آرزو داره به فضا سفر کنه و
اونا گفتن که ما نمیتونیم شمارو آنجا ببریم
ولی میتونیم شما رو به بی وزنی جاذبه صفر در زمین برسونیم
و اون بلافاصله گفته حتما[/quote]
کسانی که محدودیت های جسمانی دارند و در پی رفع آن از طریق دیگری هستند و نمیخواهند این معلولیت جسمانی باعث عقب ماندگیشان شود،به پیشرفت های فوق العاده ایی دست می یابند.شاید اگر هاوکینگ چنین وضعیت کنونی را نداشت،البته شاید ،شاید به چنین نظریات و ایدهایی دست نمیافت.ولی خیلی سخت است که کسی که خود نظریه پرداز در مورد کیهان و فضا و فیزیک باشد و دسترسی هم به فضا محیا باشد ، نتواند به دلیل مشکلات جسمانی به آن سفر کند. با این حال هاوکینگ به همه ثابت کرد که با ذهن و توانایی بالای فکری اش سفرهای زیادی به آسمان و فضا داشته و این جا است که به این همه امید و تلاش اش غبطه میخورم:-)
[quote='میکرولب']تصویری از هاوکینگ
در تجربه هیجان انگیز جاذبه صفر[/quote]
خیلی جالب بود.ممنون:x
کاش میشد فهمید چه فکری کرده تو اون زمان.تجربه ایی شگفت انگیزی براش بوده .اگر میتونست بیان اش کنه قطعا شنیدنی می بود.فکر کنم حتما برداشت هاش رو راجع به این اتفاق نوشته باشه:-)
تصویری از هاوکینگ
در تجربه هیجان انگیز جاذبه صفر:-)
این تجربه در هواپیما و در ارتفاع بین 20 الی 35 هزار پایی انجام میشه
هاوکینگ به تیم متخصص جاذبه گفته که آرزو داره به فضا سفر کنه و
اونا گفتن که ما نمیتونیم شمارو آنجا ببریم
ولی میتونیم شما رو به بی وزنی جاذبه صفر در زمین برسونیم
و اون بلافاصله گفته حتما
سلام
دستت درد نکنه داداش.
کتاب خیلی خوبی بود.
نسخه موبایلش رو هم با فرمت جاوا بزارید، لطفا.
خیلی ها مثل من عادت دارن با موبایل کتاب بخونند
:-)
درباره ی مستند Stephen Hawkings Grand Design
پروفسور استفان هاوگینگ بار دیگر دست به تحقیقات گسترده ای زده است. تحقیقات کیهانی که تقریبا بی حد و حصر است.در این تحقیقات که ( طرح بزرگ ) نام دارد او به دنبال کشف رازهایی از سه موضوع مهم، ترک زمین ، بیگانگان و سفر زمان است.
علاقه مندان به مستندهای علمی می توانند براحتی با یک جستجو در اینترنت این مستند را پیدا کنند.پیشنهاد می کنم این مستند را ببینید.
تاریخچه زمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک