رسته‌ها
قلعه مالویل
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد قاضی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
✔️ بعد از جنگ جهانی دوم یکی از پرتکرارترین داستان‌ها درباره‌ی از بین رفتن دنیا بود. دلیلی که این روایت‌ها و داستان‌ها بسیار مورد توجه بودند، اتفاقات و تاثیرات جنگ بود، تاثیراتی که تقریبا هیچ انسانی از آن‌ها در امان نمانده بود. کتاب قلعه‌ی مالویل یکی از همین رمان‌ها است. روبرمرل نویسنده‌ی فرانسوی بعد از دو رمان اولش که منحصرا خاطرات واقعی خود او و افراد دیگر از جنگ بود، موضع رمان سومش را نابودی جهان انتخاب کردو او در این رمان به زیبایی درگیری انسان‌ها را برای برطرف کردن نیازهای اولیه خود نشان می‌دهد. کتاب در سبک علمی تخیلی با الهام از بمب گذاری اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی نوشته شده است. سیر داستانی این کتاب اما بسیار جذاب است و روبر مرل زوری به شخصیت‌های داستانش پرداخته است که شما را به شدت مجذوب داستان می کند.

امانوئل یکی از زمین داران بزرگ روستایی در کشور فرانسه است. روزی او به همراه تعدادی از دوستان و خدمتکاران خود در سرداب در حال شراب گیری است که ناگهان صدای انفجار شدیدی بلند شده و گرمای بسیار زیادی آنها را احاطه می کند. بعد از عادی شدن اوضاع، آنها از سرداب خارج می شوند و متوجه می شوند که در اثر انفجار چیزی شبیه به بمب، دنیا نابود شده و تنها مکان ها و انسان های محدودی باقی مانده اند..

تگ:
ادبیات فرانسه
رمان خارجی
رمان فرانسوی
نویسندگان فرانسوی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
584
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قلعه مالویل

تعداد دیدگاه‌ها:
9
با تشکر از کلیه دست اندرکاران سایت کتابناک و زحمات بی دریغشان
یک رمان زیبا و آموزنده و حتما باید قبل از مرگ آن را خواند
خدایی یکی از کتاب هایی است که باید خواند
ذهنی زخم خورده از جنگ و تمام علت و معلولها و باید و نبایدهاش روی کاغذ ریخته است. کتاب حاوی نکته های ظریف و نسبتاً مهمی است که می تواند درس های خوبی برای اکثر افراد باشد. نویسنده شخصیتی الهه گونه برای قهرمان داستان ترسیم می‌کند که به راحتی می توان از آن همزاد پنداری را دریافت. او در سایه این شخصیت شبه خدایی و با ایجاد موقعیت های نیمه واقعی احتمالاً سعی در اثبات نظریه هایش دارد که به اعتقاد من در این مورد چندان توفیق نمی یابد. زیرا اثبات های موجود حتی در ذهن نویسنده هم خالی از خلل نیست. روایت نسبتاً مفصل موقعیت های مکانی هم سبکی رایج بوده که در این داستان نیز وجود دارد. بعلاوه اینکه رفتار فرانسوی مآبانه شخصیت ها به خصوص امانوئل جزء لاینفک داستان به چشم می آید. با سپاس فراوان از سایت محترم کتابناک و آپلود کننده گرامی.
با سپاس فراوان . معمولا در سایتهای داخلی وقتی دانلود مد نظر باشد یک آدرس به شما داده می شود و متاسفانه اگثر اوقات باید هزار جور مطلب متفرقه را تحمل کنی و در نهایت و به عبارتی بدتر از همه این است که با همه اتلاف وقت نمی شود مطلب مورد نظر را پیدا کنی ولی در کتابناک من به مشلی برخورد نکردم
یه دونه اید بخدا . این کتابناک خیلی خوبه
امانوئل یکی از زمین داران بزرگ روستایی در کشور فرانسه است . روزی او به همراه تعدادی از دوستان و خدمتکاران خود در سرداب در حال شراب گیری است که ناگهان صدای انفجار شدیدی بلند شده و گرمای بسیار زیادی آنها را احاطه می کند . بعد از عادی شدن اوضاع ، آنها از سرداب خارج می شوند و متوجه می شوند که در اثر انفجار چیزی شبیه به بمب ،دنیا نابود شده و تنها مکان ها و انسان های محدودی باقی مانده اند . داستان با این ماجرا شروع می شود . بشر با تمام اطلاعات امروز در حالی که تمامی امکانات امروز از او گرفته شده چگونه به بقا ادامه خواهد داد ؟ چگونه احتیاجات جسمانی و روحانی خود را مرتفع می کند ؟ چه تصمیمی خواهد گرفت و دنیا به چه سمتی خواهد رفت ؟
قلعه مالویل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک