رسته‌ها
اللمع فی تصوف
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 71 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 71 رای
به کوشش: حسین رابطی

نسخه تایپ شده است

این کتاب که یکی از کتابهای مرجمع در زمینه ی علوم عرفانی و تصوف اسلامی به شمار می آید توسط عارف و عالم نامدار حضرت شیخ ابونصر سراج توسی (رح) نوشته شده است که خود از صوفیان نامدار زمانه ی خود بوده است . این کتاب خود به چهارده کتاب و باب های مربوط به آنان تقسیم شده است . کتاب اول : مقدمات - کتاب دوم : احوال و مقامات - کتاب سوم : در باب دریافت صوفیان از قرآن و پیروی از آن - کتاب چهارم : در باب اسوه بودن رسول صلی الله علیه و سلم و چگونگی اقتدا به او - کتاب پنجم : مستنبطات (دریافت ها و برداشت ها) - کتاب ششم : یاران و همنشینان پیامبر(ص) - کتاب هفتم : در مراسم و آداب صوفیان - کتاب هشتم : در مسائل و اختلاف اقوال صوفیان در پاسخ به آنها - کتاب نهم : مکاتبات و خطبه ها و اشعار و دعاها و رسائل صوفیان - کتاب دهم : در سماع - کتاب یازدهم : وجد - کتاب دوازدهم : در اثبات علامات و کرامات صوفیان - کتاب سیزدهم : در بیان مشکلات - کتاب چهاردهم : تفسیر شطحیات و کلماتی که ظاهرشان زشت و ناپسند می آید اما در باطن زیبا و درست هستند. این کتاب دارای نثری اصیل و زیبا و دلنشین همراه با حکایات و روایات انبیاء و اولیاء و صوفیان رحمه الله علیهم اجمعین می باشد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
180
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Amir Fazel Amir
Amir Fazel Amir
1391/08/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اللمع فی تصوف

تعداد دیدگاه‌ها:
8
متنی که دانلود می‌شود غیر از عکسی هست که گذاشته شده و البته من هنوز نخواندم ولی ترجمه مهدی محبتی از الممع فاجعه‌ای غم انگیز است. کتاب درای اغلاط فاحش بیشمار و حذفهای مکرر
ترجمه اللمع فی التصوف نوشته ابو نصر سراج طوسی با مشخصات زیر کامل تر و دارای اشتباه کمتر است و تعداد صفحات آن نیز به جای 180 صفحه 458 صفحه است.
به تصحیح : رنولد الّن نیکلسون
( مترجمان : دکتر قدرت الله خیاطیان و دکتر محمود خورسندی، اعضاء هیأت علمی دانشگاه سمنان )
چاپ دوم، انتشارات دانشگاه سمنان
خداوند بر چشم و بازوی تان قوت و معرفت دو چندان بخشد.نفس حق.
بهتر است دوستان مطلب زیر را نیز مطالعه بفرمایند:
http://safiesfahani.com/erfan/978-1391-03-23-07-46-57
قرار دادن کتاب شازده کوچولو در فهرست کتابهای مرتبط ،‌ بسیار زیبا و هوشمندانه و مدرن است . گر چه نباید تشکر کرد ولی از مدیران سایت به خاطر اینهمه دقت تشکر می کنم و پیشنهاد می کنم چنین دقتی در خصوص سایر عناوین نیز اعمال گردد .
اللمع فی تصوف
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک