رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مامان و معنی زندگی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 54 رای
نویسنده:
مترجم:
سپیده حبیب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 54 رای
کتاب مامان و معنی زندگی دستاورد تجربه‌ی شخصی و حرفه‌ای نویسنده‌ای توانا و روان‌درمانگری چیره‌دست است.
دکتر اروین یالوم استاد روانپزشکی دانشگاه استنفورد، نویسنده‌ی رمان وقتی نیچه گریست و درسنامه‌ی معتبر روان‌درمانی اگزیستانسیال، این بار نیز شخصیت‌هایی به‌یاد‌ماندنی را به ما معرفی می‌کند. در نقبی که به رؤیاها و افکارش زده، به پائولا می‌رسیم که معرف یالوم به مرگ است و به استراق‌سمع میرنا که معنایی جدید به رازداری می‌بخشد؛ به ماگنولیا برمی‌خوریم که یالوم در تکاپوست تا از غم برهاندش و همزمان آرزو دارد غصه‌های دل خود را بر دامان فراخش بریزد و به مامان بدقلقی که از یک سو با مهر مادری و از سوی دیگر با مخالفت و عدم تأیید، پسرش را بیچاره و نفس‌بُر کرده است.
این کتاب شگفتی‌های موجود در قلب رابطه‌ی درمانی را می‌کاود و رویارویی نویسنده و بیمارانش را با ژرف‌ترین چالش‌های زندگی آشکار می‌سازد.
در داستان مامان و معنی زندگی، وابستگی فرزندی را به مادر متوفی او نشان می دهد. مادر ی که در زمان حیاتش نه تنها پسرش به او افتخار نمی کرد بلکه باعث خجالت او می شد و به قول پسر، سال ها در خصومتی مداوم با او زندگی می کرد و عجیب این که، حالا بعد از مرگ مادر، در رویایی که 10 سال بعد از مرگ او میبیند تأیید و نظر مادرش را در مورد خود می خواهد...بعد از رویا از خود می پرسد آیا ممکن است من تمام عمرم در پی تأیید مادرم بوده باشم؟
یالوم به این نتیجه می رسد که کودکانی که در خانواده های ناکارآمد رشد می کنند، اغلب به سختی از آنها جدا می شوند، در حالی که کودکان والدین خوب و مهربان، با تعارض کمتری از آنها فاصله می گیرند. اصلاً مگر یکی از وظایف والدین قادر ساختن کودک به ترک خانه نیست؟
یالوم در این داستان کوتاه به خوبی نشان می دهد که همه در پشت داستان به ظاهر خشک و خشنشان واقعیتهایی به وسعت یک عمر دارند که اگر بدون قضاوت بررسی شوند مشکلات اطرافیان هم با آنها حل می شود.
پسر داستان که حالا مرد بالغی است بعد از مرور بدون قضاوت زندگی خود و مادرش، تازه مادر و علت رفتارهای او را درک می کند. به او می گوید:" مامان ما باید از هم جدا بشیم، ما نباید همدیگر رو به زنجیر بکشیم...در اصل هر آدمی تو دنیا تنهاست و باید با این مسئله روبه رو بشه چون به صلاح خودشه و انسان شدن این جوریه...استقلال یافتنه! "

«اروین یالوم باز هم مبهوتمان کرده است. سرزندگی، فصاحت، خرد، شجاعت و توان گوش دادن و آموختنی که از این کتاب می‌تراود، آن را ماندگار می‌سازد.»
دکتر لستون هاونز (استاد روانپزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و بیمارستان کمبریج)


«یالوم بر خلاف بیشتر روان‌درمانگران، می‌تواند قصه بگوید و چنان خوب از عهده‌ی این کار برآید که به‌راحتی فراموش کنی آنچه می‌خوانی، چکیده‌ی هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها کار ِروان‌درمانی است. . . . و یالوم صراحت و سبک‌و‌سیاقی رشک‌انگیز در این کار دارد.»
ضمیمه‌ی ادبی تایمز (لندن)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/01/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مامان و معنی زندگی

تعداد دیدگاه‌ها:
9

کلیپی زیبای Thank you mom از المپیک لندن برای نمایش
مقام مادر

http://bit.ly/10DErnl
تقدیم به ماداران جهان به ویژه مادران ایران زمین :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x
[quote='ketabkhaneh2012']مگه چند بار یک کتاب رو توی سایت آپلود می کنند. این کتاب قبلاض هم توی سایت قرار گرفته[/quote]
دوست عزیز لطف می کنید لینک تکراری کتاب رو بذارید؟ چون این کتاب رو هم سرچ کردم، ندیدم. ممنون
کتابهای اروین یالوم فوق العاده است.. مخصوصا برای کسانی که میخواهند در روانشناسی وارد حوزه ی درمانی شوند .
با تشکر از اپلود کننده ی گرامی
مگه چند بار یک کتاب رو توی سایت آپلود می کنند. این کتاب قبلاض هم توی سایت قرار گرفته
سپاس فراوان از جناب khar tu khar بخاطر آپلود این کتاب و کیفیت بسیار بالای آن، کاملا حس کتابخونی را القا میکنه8-)8-)
کتاب بسیار زیباییست با ترجمه عالی دکتر سپیده حبیب،نکات زیادی در این کتاب هست اما نکته جالب توجه برای من شخصیتهای زنان این کتاب بود و اینکه یالوم بخوبی به آن پرداخته است
:-)
متشکرم دوست گرامی khar tu khar
قبل از خوندن کتاب باید بگم بدون مامان، زندگی ی آغاز نمیشود تا بشه معنی پیدا کرد.............
مامان و معنی زندگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک