رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آزادی یا مرگ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 60 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 60 رای
✔️ آزادی یا مرگ کتابی است نوشته نیکوس کازانتزاکیس که یکی از آثار مهم ادبیات معاصر یونان محسوب می‌شود. کتاب به ماجرای مبارزهٔ پهلوان میکلس، پهلوان یونانی اهل جزیرهٔ کرت با دولت عثمانی که در آن زمان هنوز حاکم بخشی از اروپا و من‌جمله یونان بود می‌پردازد. عمده ماجراهای کتاب در شورش سال ۱۸۸۹ جزیرهٔ کرت علیه عثمانی رخ می‌دهد. کازانتزاکیس برای شخصیت میکلس از پدر خود الهام گرفته‌است. نویسنده در نوشتن این اثر از فرهنگ عامهٔ مردم کرت و اصطلاحات روزمرهٔ ایشان هم فراوان استفاده کرده‌است. او در این کتاب به مفهوم آزادی پرداخته و در کنار تعریف دوباره آن، دنیایی پر از مهر و کینه، پر از نور و آتش و پر از شجاعت خلق کرده است.
ما در اولین و آخرین صحنه رمان آزادی یا مرگ همراه قهرمان داستان، یعنی پهلوان میکلس، هستیم. پهلوانان این رمان دلیر و بی‌باک هستند و از صفات راستی، مردانگی، از خود گذشتگی و لوطی‌گری برخوردارند که به قول مترجم بی‌شباهت به عیاران قدیم خودمان نیستند. پهلوان میکلس نیز فردی آزاده و غول‌پیکر بود. در مغازه سرش به سقف می‌رسید و به هنگام عبور از در چهارچوب آن را پر می‌کرد. با وجود قدرت باورنکردنی‌ای که داشت همچنان ناراضی بود و از خدا گله داشت که چرا جسم او و مردمان کرت را از فولاد نساخته است. پهلوان میکلس آرام و قرار ندارد. تقریبا هیچ‌چیز جوابگوی عطش درونی او نیست. قبلا هر شش ماه یک بار مهمانی‌های خاصی با دوستانش برپا می‌کرد و آرام می‌گرفت اما این روزها دیگر هیچ‌چیز او را راضی نمی‌کند. به طور مشخص پهلوان هم مانند همه مردم کرت یک چیز می‌خواهد و آن دیدن آزادی کرت است. هر اتفاقی هم رخ بدهد همه تعبیرها به سمت همین موضوع آزادی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/04/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آزادی یا مرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
10
ضمن تشکر از سایت خیلی خوبتون ٰ چرا بعضی از کتاب ها رو نمیشه دانلود کرد ، مثل همین کتاب آزادی یا مرگ. و فقط یک پیش نویس از کتاب موجوده ؟؟؟
نسبت به بقیه کتابهای کازانتزاکیس این کتاب نسبتا ضعیفتره (نظر منه البته).
عجب دنیای بدی شده عجب
کاش
کاش
در آن هنگام ک نام زیبای تورا میحوانم
در آن هنگام که بیهوده به دنبال تو میگردم
به سراغم بیایی
و
مهم نیس که ترک بردارد چینی نازک خیالم
به سراغم بیا
آزادی
(قصه گوی دروه گرد)
:-)
با سپاس
فضیلت مبارزه کردن برای آزادی والاست، چندان که خود آزاد بودن نیست.
نیکوس کازانتزاکیس
نویسنده ای بزرگ x مترجمی بزرگ = کبیر x کبیر
از لحاظ ریاضیش هم درست در میاد
افسوس که دیگه مترجم مثل محمد قاضی و ذبیحالله منصوری و صادق هدایت و جلال ال احمد و ......... پیدا نشد که نشد.
قدیمیا کتاب رو با عشق و با روحشون ترجمه میکردن حالایا با ماشین . مترجم هم مترجمای قدیم. سیمین دانشور درباره جلال ال احمد میگه: وقتی جلال شروع به کار نوشتن میکنه بی خواب وخوراک میشه. اما چایی و سیگارش سر جاشه.
از کبیر در کبیر بابت آپلود تشکر8-)

از اون دسته نویسنده هایی هست که هر چیزی که نوشته رو باید چند بار خواند.
کتابهاش در یک کلمه " تکاندهنده " هستن ...
" چیزی نمی خواهم ، از چیزی نمی ترسم ؛ من آزادم ... "
جمله ی نوشته شده بر سنگ قبر نویسنده
زندگی نیکوس کازانتزاکیس خود کتابیست خواندنی و کتاب "آزادی یا مرگ" وی به سومین دوران از تحول فکری وی تعلق دارد. وی در ابتدا شیفته و مجذوب کمونیسم و شوروی بود و از فعالین حزب کمونیست یونان. پس از بازدید از شوروی به تدریج از این شیفتگی دست کشید و به مذهب روی آورد و کتاب " سرگشته راه حق" آینه ای از این دوران است. در مذهب نیز گمگشته خود را پیدا نکرد و به ناسیونالیسم روی آورد و به تمجید یونان نشست و کتاب "آزادی یا مرگ" و "مسیح باز مصلوب" وی شاهکارهایی از این دوران است. به تدریج از شور ناسیونالیستی وی کاسته شد و در نهایت به ستایش انسان و انسانگرایی نشست و در حقیقت به شخصیت زوربا بازگشت ولیکن پخته تر و جا افتاده تر و کتاب "گزارشی به خاک یونان" و یا در اصل "گزارشی به ال گرکو" نقاش بزرگ یونانی حاصلیست از این دوران که وی با نگاهی انسانی به جهان مینگرد نگاهی که در آن با دیدی تا حدی مارکسیستی به ستایش انسان و احترام به عقاید انسانی میپردازد.
کازانتزاکیس به حق بزرگترین نویسنده یونان در قرن بیستم و در کنار تئودوراکیس سمبل و نمونه فرهنگ یونانی.
کتاب آزادی یا مرگ وی داستانی است در ستایش مبارزه به خاطر آزادی در کرت در چنگ عثمانی و چنان زندگی مردم کرت را به تصویر میکشد که گویی مستند سازیست نه داستان نویس. با تشکر از دوست عزیزی که زحمت بارگذاری این کتاب را تقبل نموده به مانند دیگر شاهکارهایی که قبلا در سایت عرضه نموده.
اگر خوشبختی چرا فریاد بزنی ، و اگر خوشبخت نیستی کسی نمی تواند به فریادت برسد ، پس همان بهتر که ساکت باشی ...
آزادی یا مرگ نوشته نیکوس کازانتزاکیس
آزادی یا مرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک