رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حیوان اندیشمند
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 22 رای
نویسنده:
مترجم:
پرویز شهدی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 22 رای
✔️ کتاب"حیوان هوشمند"، داستانی علمی تخیلی، سیاسی، نوشته روبر مرل، نویسنده فرانسوی است که از او کتاب پراقبال"مرگ کسب و کار من" نیز، توسط جلال آل احمد به ترجمه رسیده است.

داستان درباره گروهی از دانشمندان آمریکایی است که بر روی دلفین ها تحقیق میکنند و سعی دارند به آنها آموزش دهند تا با زبان انگلیسی با انسانها ارتباط برقرار کنند. مسئول اصلی گروه، دانشمندی بسیار باهوش است که شخصیتی کاریزماتیک دارد اما از ایده اصلی پشت این آزمایش بی خبر است و پس از اینکه تمام تلاش خود را در احقاق این هدف بکار میگیرد، متوجه میشود که این پروژه در جهت استفاده نظامی از دلفین ها در جنگ سرد کلیدخورده است.
این کتاب بر اساس حقیقت های علمی و سیاسی همان زمان نوشته شده است. فیلم سینمایی نیز با همین نام، به کارگردانی مایک نیکولز در سال 1973، بر اساس این کتاب ساخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/01/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حیوان اندیشمند

تعداد دیدگاه‌ها:
1
مروری بر کتاب
پیر شدن هیچ وقت چیز جالبی نبوده است ، اما پیر شدن بدون کار و پیشه و در حالی که سن از شصت و هفتاد می گذشت ، بدون اینکه انسان مشغولیاتی داشته باشد یا به تحقیق و مطالعه بپردازد ، از همه بدتر است .
این درست نیست ، ابدا درست نیست که می گویند در رنج کشیدن فضیلتی جادویی وجود دارد ، برعکس به عقیده من رنج کشیدن یک نوع فلج شدن ، گونه ای تحقیر است که هرگز هیچ چیز خوب و جالبی از آن منبعث نمی شود ، پس باید بر آن چیره شد ...
... پروفسور سویلا به همراه همکارانش در یکی از سازمان های دولتی ایالات متحده آمریکا در حال بررسی بر روی دلفین ها هستند . آنها بچه دلفینی به نام ایوان یا فا را تحت نظر قرار داده و سعی می کنند تا به او تکلم و خواندن به زبان انگلیسی را بیاموزند . کتاب پر از نکات جالی در مورد دلفین ها ، نحوه تربیت و آموزش آنهاست .
در ادامه ترس از به کار گیری این پیشرفت در جهت اهداف سیاسی نامناسب و توطئه ها و درگیری های جهانی دنبال می شود .
:x:x
حیوان اندیشمند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک