رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دگرگونی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 22 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 22 رای
✔️ رمان «دگرگونی» نوشته میشل بوتور شاعر، رمان‌نویس و مقاله‌نویس فرانسوی است. بوتور با فاصله گرفتن از روایت سنتی، داستان رمانی تازه و مبتکرانه خلق کرده که در عین حال روشن، روان، معتدل و به دور از پیچیدگیی‌های معمول است. از جمله نقاط قوت این داستان می‌توان به حس همذات‌پنداری خواننده و شخصیت داستان اشاره کرد چرا که شخصیت اصلی داستان یک مرد نیست بلکه خود شمایید!

دگرگونی شرحی از شکها و هراسهای مردی چهل ساله است که برای فرار از همسر پیر و فرزندان غیر قابل تحملش به رم سفر می کند تا به معشوقه ی جوان و جذابش ملحق شود. این مرد معرف قهرمان نسل قبل از جنگ جهانی دوم است که دارای حالات روحی و وسواسهای اخلاقی است. به نظر می رسد علت پیدایش کوپه ی در حال حرکت و زمانی محدود که اجازه می دهد فضای دو شهر به مدت زمان یک زندگی در رمان دگرگونی وصل شود به طور طبیعی زاییده ی یک تحقیق ادبی است که در فضای این کتاب این هدف را دنبال می کند که دیدگاهی همواره وسیعتر و درست تر از رابطه ای بین فضا و زمانی را بدهد که مدام در حال قبض و بسط هستند. انسانی که در زمان و مکان جدید واقع شده است همانقدر در ادبیات که در زندگی به یک سری از تغییرات در تمام چیزهایی که در ارتباط با دنیای سنتی است احتیاج دارد، و هدف جنبش رمان نو ارضای این خواسته ی انسان است تا راههای جدیدی را امتحان کند.
دگرگونی بنایی است که در آن بوتور ما را به کشف احساسات عاشقانه، از خود بیگانگی و ضعفهای لئون دعوت می کند. با انتخاب لئون، پاریسی که معشوقه ی رمی دارد به عنوان شخصیت اصلی داستان، بوتور قصد دارد با شیوه ایی تخیلی ارتباط بین دو شهر پاریس و رم را بررسی کند. او در این رمان هراس یک اروپایی سال 1955 را نشان می دهد که علی رغم آگاهی کافی اش برای زندگی در یک امپراطوری قصد دارد مرکزی برای دنیا پیدا کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/03/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دگرگونی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
:-)
ابعاد زمان و مکان در دگرگونی میشل بوتور
چکیده
دگرگونی شرحی از شکها و هراسهای مردی چهل ساله است که برای فرار از همسر پیر و فرزندان غیر قابل تحملش به رم سفر می کند تا به معشوقه ی جوان و جذابش ملحق شود. این مرد معرف قهرمان نسل قبل از جنگ جهانی دوم است که دارای حالات روحی و وسواسهای اخلاقی است.
به نظر می رسد علت پیدایش کوپه ی در حال حرکت و زمانی محدود که اجازه می دهد فضای دو شهر به مدت زمان یک زندگی در رمان دگرگونی وصل شود به طور طبیعی زاییده ی یک تحقیق ادبی است که در فضای این کتاب این هدف را دنبال می کند که دیدگاهی همواره وسیعتر و درست تر از رابطه ای بین فضا و زمانی را بدهد که مدام در حال قبض و بسط هستند.
انسانی که در زمان و مکان جدید واقع شده است همانقدر در ادبیات که در زندگی به یک سری از تغییرات در تمام چیزهایی که در ارتباط با دنیای سنتی است احتیاج دارد، و هدف جنبش رمان نو ارضای این خواسته ی انسان است تا راههای جدیدی را امتحان کند.
دگرگونی بنایی است که در آن بوتور ما را به کشف احساسات عاشقانه، از خود بیگانگی و ضعفهای لئون دعوت می کند. با انتخاب لئون، پاریسی که معشوقه ی رمی دارد به عنوان شخصیت اصلی داستان، بوتور قصد دارد با شیوه ایی تخیلی ارتباط بین دو شهر پاریس و رم را بررسی کند. او در این رمان هراس یک اروپایی سال 1955 را نشان می دهد که علی رغم آگاهی کافی اش برای زندگی در یک امپراطوری قصد دارد مرکزی برای دنیا پیدا کند.
واژگان کلیدی: زمان، مکان، دگرگونی
در یک قطار درجه سه که از پاریس به رم می‌رود، مردی به دودلی‌های خود در انتخاب میان دو زن و دو شهر می‌اندیشد. همراه با حرکت قطار از هرآنچه در پیش چشمش، در اندیشه‌اش و در حافظه‌اش می‌گذرد سخن می‌گوید و گذشته و حال و آینده را در روندی پیچیده در هم می‌آمیزد. اما نکته در خور توجه اینکه شخصیت اصلی داستان این مرد نیست بلکه شمایید که در این قطار درجه سه نشسته‌اید و زندگی خود را مرور می‌کنید. به کارگیری این شیوه، یعنی روایت دوم‌شخص، رابطه‌ای چند وجهی میان نویسنده- خواننده و شخصیت داستان برقرار می‌کند که در آن خواننده میان هم‌ذات پنداری خود با نویسنده و قهرمان داستان در نوسان است... میشل بوتور، از برجسته‌ترین نمایندگان " رمان نو" فرانسه، از جمله نویسندگان است که نحوه نگرش به رمان را تغییر داد. آثار او، به ویژه " دگرگونی" از شاخص‌ترین نمونه‌های این دیدگاه تازه است. بوتور با فاصله گرفتن از روایت سنتی داستان رمانی تازه و مبتکرانه خلق کرده که در عین حال روشن، روان، معتدل و به دور از پیچیدگی‌های معمول " رمان‌ نو" است...
رمان نوی فرانسوی است که خواننده از خواندن آن خسته نمیشود .:x
دگرگونی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک