رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

زندگی و اندیشه های آلبرت انیشتین

زندگی و اندیشه های آلبرت انیشتین
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 38 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 38 رای
آلبرت اینشتین (به آلمانی: Albert Einstein)‏ (زاده ۱۴ مارس ۱۸۷۹ - درگذشته ۱۸ آوریل ۱۹۵۵) فیزیک‌دان نظری آلمانی بود. او بیشتر به خاطر نظریّه نسبیت و بویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc۲)(که از معروف ترین روابط فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست) شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. اینشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۲۱ برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌اند. در فرهنگ عامه، نام «اینشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/09/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی و اندیشه های آلبرت انیشتین

تعداد دیدگاه‌ها:
6
انیشتین، یک سال قبل از مرگش به دوست قدیمی‌اش لینوس پاولینگ نوشت: «من یک اشتباه بزرگ در زندگی مرتکب شدم. وقتی نامه‌ای را که ساخت بمب اتمی را به روزولت توصیه می‌کرد امضا کردم. اما یک دلیل برای این کار وجود داشت؛ خطر ساخت این بمب توسط نازی‌ها...»
او پس از پایان جنگ جهانی دوم برای خلع سلاح هسته‌ای و تشکیل یک دولت جهانی مبارزه کرد، کما اینکه معروف‌ترین نقل قول از او در این زمینه چنین است: «من نمی‌دانم جنگ جهانی سوم چگونه به وقوع خواهد پیوست، اما می‌دانم که مردم در جنگ جهانی چهارم با چوب و سنگ به جنگ هم می‌روند!»

از آلبرت انیشتن : علم چیست؟
پاسخ گفت : تاس بازی خداوند با بچه هایی که دلشان نمیخواهد بزرگ شوند.

از کتاب "مصاحبه ای با آدم ها"
خوندن کتاب "زندگینامه آلبرت انیشتین و تاریخ سیاسی و اجتماعی دوران او" نوشته "فیلیپ فرانک" ترجمه "حسن صفاری" از انتشارات امیرکبیر رو به علاقمندان انیشتین پیشنهاد میکنم.
دنیا جای خطرناکی برای زندگی است،
نه به خاطر مردمان شرور ،
بلکه به خاطر کسانی که شرارت ها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند.

آلبرت انیشتین
پس چرا دانلود نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(?)(?)(?)(?)(?)(?):((:((:((:((:((
:-)
با تشکر از آپلود کننده گرامی khar tu khar 8-)
مترجم کتاب << مظفر سربازی >> خیلی روان و زیبا آنرا ترجمه کرده .:x
زندگی و اندیشه های آلبرت انیشتین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک