رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سهم دیگری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 55 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 55 رای
✔️ اریک امانوئل اشمیت، نویسنده معروف فرانسوی در این اثر خود به دو زندگی مختلف از شخصیت آدولف هیتلر می‌پردازد و در روایتی جذاب سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که اگر آدولف هیتلر، بزرگ‌ترین جنایتکار جنگی قرن بیستم پیش از ورود به ارتش در دانشکده هنرهای زیبای وین پذیرفته می‌شد، چه سرنوشتی می‌داشت؟ در عالم هنر به کجا می‌رسید و رفتارش با خانواده، هنرمندان، منتقدان و شاگردانش چگونه می‌بود؟
رمان با این حکم قاطع آغاز می شود: «آدولف هیتلر: مردود!» عبارت کوتاه و کوبنده ای که طنین طبل جنگ را دارد و تداعی کننده همه فجایعی است که اگر هیتلر در آکادمی هنر وین قبول شده بود، شاید هرگز رخ نمی داد. از اینجاست که نویسنده صحنه را عوض می کند و و شخصیتی خیالی به نام "آدولف ه" پدید می آورد که برخلاف آدولف هیتلر واقعی در امتحان ورودی آکادمی پذیرفته می شود و نقاشی را پیشه خود می کند.
نویسنده از این پس زندگی آدولف ه و آدولف هیتلر را به موازات هم روایت می کند و این امکان را به خواننده می دهد هیتلر خیالی (هیتلر هنرمند) را با هیتلر واقعی (هیتلر فاشیست) مقایسه کند و ببیند که اگر شرایط برای هیتلر چنان مهیا می شد که به سراغ هنر برود، آنگاه سرنوشت او و مسلما سرنوشت جهان به گونه ای دیگر رقم می خورد. نویسنده شرح زندگی دو هیتلر واقعی و خیالی را مثل دو شاخه یک پیچک ماهرانه در هم تافته و از آن داستان پویا و پرکششی پدید آورده است که خواننده دوست دارد آنرا یک نفس بخواند و به پایان برد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1391/04/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سهم دیگری

تعداد دیدگاه‌ها:
6
من خیلی از این کتاب خوشم نیومد.سراسر تخریب شخصیت!
سلام مجدد از کتابهای با ارزشتون ممنون
جالب بود صرف نظر از پرداختن زیاد به جزئیات روابط جنسی که کتاب را به ابتذال سوق می داد نوع نگاه نویسنده و به ویژه پرداخت دو شخصیت متفاوت از قهرمان داستان( هیتلر) بسیار جالب بود. روایت نویسنده در انتهای رمان و توصبف حالات او در زمان نوشتن رمان بسیار تاثیر گزار وجذاب بود
دیدگاه شما به علت نگارش فینگلیش حذف گردید
[edit=گیلدخت]1392/10/26[/edit]
با سلام و تشکر فراوان از سایت فوق العاده تون . می خواستم اگه امکانش هست کتاب ابلوموف اثر ایوان گنجارف رو هم توی سایت بگذارید.
سهم دیگری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک